Deklaracja dostępności

Urząd Gminy w Ostrowi Mazowieckiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.gminaostrowmazowiecka.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

  

Koordynator ds. dostępności

Na podstawie art. 14 ust. 1 i 2 oraz art. 59 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2020r. poz. 1062) w Urzędzie Gminy w Ostrowi Mazowieckiej wyznaczony został Koordynator do spraw dostępności.

Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:

- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd,

- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,

- monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Kontakt:

Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Gminy w Ostrowi Mazowieckiej

Marta Dębek - Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich, Kadr i Organizacji

tel. 29 74 68600 wew. 24

adres e-mail: gminaostrowmaz@home.pl

Plan działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w przygotowaniu.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Cezary Gałązka

Zgodnie z przepiami  ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostepności cyfrowej stron intrnetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych na podstawie Art.18.(1-6): każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostepności cyfrowej stron intrnetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych na podstawie Art.18.7: w przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynku prowadzą dwa wejścia. Pierwsze główne od ul. gen. Władysława Sikorskiego gdzie zastosowany jest podjazd dla wózków dla osób niepełnosprawnych, drugie z tyłu budynku bez możliwości wejścia osób niepełnosprawnych (schody).

Dostosowanie korytarzy

Dla osób na wózkach dostępne są korytarze na parterze. W budynku nie ma windy. Toaleta dla osób poruszających się na wózkach znajduje się na parterze budynku. W holu po lewej stronie od wejścia głównego znajduje się informacja (punkt informacyjny), w którym udzielana jest wszelka pomoc osobom z niepełnosprawnością.

Dostosowanie schodów

W przypadku gdy interesant niepełnosprawny chce skorzystać z usług Urzędu Gminy w Ostrowi Mazowieckiej, pracownik po zdefiniowaniu potrzeby interesanta, realizuje ją bądź zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę organizacyjną Urzędu. Pracownik merytorycznie realizujący obsługę wykonuje czynności przy wydzielonym stanowisku w holu na parterze budynku. Po załatwieniu sprawy, pracownik Urzędu służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu Urzędu. Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi interesantów niepełnosprawnych, interesantów z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych osób, którzy zgłaszają taką potrzebę.

Dostosowanie wind

brak

Dostępność pochylni

tak

Dostępność platform

brak

Dostosowanie parkingów

tak

Prawo wstępu z psem asystującym

tak

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

brak

Dostępność pętli indukcyjnych

1

Dostępność tłumacza języka migowego

Zgodnie z art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023, poz. 20) informujemy, że Urząd Gminy w Ostrowi Mazowieckiej udostępnia osobom uprawnionym, tj. osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, następujące środki wspierające komunikowanie się: - poczta elektroniczna gminaostrowmaz@home.pl - faks 29 74 68 600 - strona internetowa www.gminaostrowmaz.home.pl Osoba uprawniona w kontaktach z Urzędem Gminy w Ostrowi Mazowieckiej może korzystać również z pomocy osoby przybranej, tj. osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw. W kontakcie z urzędem osoba niepełnosprawna ma prawo do: - pośrednictwa tłumacza PJM - polskiego języka migowego, - pośrednictwa tłumacza SJM - systemu językowo - migowego, - tłumacza przewodnika, nazwanego w ustawie tłumaczem SKOGN W sprawach urzędowych wymagających osobistej obecności osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 września 2020 11:19
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Książek
Ilość wyświetleń: 1967
14 kwietnia 2025 10:44 (Monika Jastrzębska) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
26 marca 2025 13:31 (Monika Jastrzębska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
26 marca 2025 13:29 (Monika Jastrzębska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.