Prawo miejscowe

Sesja Nr XXXIII 09 z dnia 29 grudnia 2009 r.

UCHWAŁA NR XXXIII / 266 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku

 

w sprawie:
przekazania przez Gminę Ostrów Mazowiecka środków finansowych dla Policji.

 


Na podstawie art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji (Dz. U. z 2007r. Nr 43, poz. 277 z późn. zm.) w związku z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)

uchwala się , co następuje:

§ 1.

Przekazuje się Policji z budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka na 2009 rok kwotę 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) z przeznaczeniem na dofinansowanie wydatków bieżących dla Komendy Powiatowej Policji w Ostrowi Mazowieckiej.

§ 2.

Warunki przekazania środków, o których mowa w § 1 określi porozumienie zawarte pomiędzy Wójtem Gminy Ostrów Mazowiecka a Komendantem Powiatowym Policji w Ostrowi Mazowieckiej.

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .


PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y


Tadeusz Jabłonka

 

U C H W A Ł A NR XXXIII / 267 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku.

 

w sprawie :
udzielenia dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Rocha w Jasienicy na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich.

 

Na podstawie art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162 poz. 1568 z późn. zm. ) w zw. z art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr XXXII/281/06 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 26 października 2006 roku w sprawie zasad i trybu postępowania o udzielenie, rozliczenie i kontroli wykorzystania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, nie stanowiących własności gminy (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 249, poz. 8943).

uchwala się, co następuje :

§ 1.


1. Udziela się dotacji z budżetu gminy na rzecz Parafii Rzymskokatolickiej p. w. Św. Rocha w Jasienicy z przeznaczeniem na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich w kościele tej parafii położonym w Jasienicy, ul. Pawła Jasienicy 30, wpisanym do księgi rejestru zabytków nieruchomych województwa mazowieckiego pod Nr A-628 prowadzonym przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Warszawie Delegatura w Ostrołęce, w kwocie 10 000,00 zł ( słownie: dziesięć tysięcy złotych).
2. Szczegółowe warunki udzielenia dotacji określone zostaną w oddzielnej umowie.

§ 2.


1. Jednocześnie ustala się, że:
1) środki finansowe z dotacji zostaną przekazane parafii po przedstawieniu i przyjęciu sprawozdania z realizacji prac objętych tą dotacją:
2) sprawozdanie z prac musi zawierać :
a) szczegółowy opis zadań objętych dotacją,
b) protokół odbioru końcowego prac,
c) oryginały rachunków lub faktur do wglądu wraz z poświadczonymi za zgodność z oryginałem ich kopiami.
2. Przyjęcie sprawozdania, o którym mowa w ust. 1 pkt. 1 dokonuje Wójt.

§ 3.


Udzielenie dotacji, o której mowa w § 1 wymaga podjęcia oddzielnej uchwały o zmianie w budżecie gminy.

§ 4.


Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi .

§ 5.


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY

Tadeusz Jabłonka

 

UCHWAŁA NR XXXIII / 268 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku

 

w sprawie:
uchylenia Uchwały Nr XXVIII/214/09 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 19 czerwca 2009 roku w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na zadanie „Rozbudowa drogi Kacpury".

 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit."c" i art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 82 ust. 1 pkt. 2 i art. 83 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.)

uchwala się , co następuje:

§ 1.

Uchyla się Uchwałę Nr XXVIII/214/09 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 19 czerwca 2009 roku w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na zadanie „Rozbudowa drogi Kacpury", zmienioną Uchwałą nr XXXII/250/09 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 13 listopada 2009 roku..

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi .

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 


PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y


Tadeusz Jabłonka

 

UCHWAŁA NR XXXIII / 269 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku

 

w sprawie:
uchylenia Uchwały Nr XXXI/243/09 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 10 września 2009 roku w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na zadanie „Rozbudowa drogi Kalinowo Morgi".

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit."c" i art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 82 ust. 1 pkt. 2 i art. 83 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.).

uchwala się, co następuje:

§ 1.

Uchyla się Uchwałę Nr XXXI/243/09 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 10 września 2009 roku w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na zadanie „Rozbudowa drogi Kalinowo Morgi".

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi .

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 


PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y


Tadeusz Jabłonka


U C H W A Ł A N R XXXIII / 270 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 r.

 

w sprawie :
zmiany uchwały budżetowej na 2009 r.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 165 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.),
uchwala się, co następuje:


§ 1.


Zwiększa się dochody budżetu gminy o kwotę 84 163 zł. do wysokości 30 446 195 zł , zgodnie z załącznikiem nr 1:
- dochody bieżące po zmianie wynoszą - 29 729 615 zł ,
- dochody majątkowe - 716 580 zł.


§ 2.


Zmniejsza się wydatki budżetu gminy o kwotę 650 837 zł do wysokości 36 194 802 zł, zgodnie z załącznikami nr 2 i 3 a:
- wydatki bieżące po zmianie wynoszą - 25 783 989 zł,
- wydatki majątkowe - 10 410 813 zł.


§ 3.


1. Zmienia się plan wydatków na zadania inwestycyjne zgodnie z załącznikiem nr 3a.
2. Zmienia się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 - 2012 zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Zmienia się plan wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności zgodnie z załącznikiem nr 4.


§ 4.


1. Deficyt budżetu gminy wynosi 5 748 607 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów, pożyczek oraz wolnych środków.
2. Ustala się przychody budżetu w wysokości 6 841 935 zł, na które składają się : pożyczki - 1 498 000 zł, kredyty 3 080 100 zł, wolne środki 2 263 835 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
3. Rozchody budżetu wynoszą 1 093 328 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.


§ 5.


Zwiększa się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych o kwotę 213 zł do wysokości 133 851zł oraz wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych o kwotę 213 zł do wysokości 123 381 zł Wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii pozostają w wysokości 10 470 zł.


§ 6.


Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.


§ 7.


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka

 

 UCHWAŁA NR XXXIII / 271 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku

 
w sprawie :
ustalenia wykazu wydatków budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka, które w 2009 roku nie wygasają z upływem roku budżetowego.

  

Na podstawie art. 191 ust. 2, 3, i 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.)

uchwala się , co następuje:

§ 1.

1. Ustala się wykaz wydatków budżetowych, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2009 zgodnie z załącznikiem Nr 1.
2. Ustala się plan finansowy wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2009 zgodnie z załącznikiem Nr 2.

§ 2.

Środki finansowe określone w załączniku Nr 1 i 2 pozostaną na wyodrębnionym subkoncie podstawowego rachunku bankowego.


§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi .

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.


PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y


Tadeusz Jabłonka

 

Załącznik nr 1 do Uchwały Nr XXXIII/271/09
Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej
z dnia 29 grudnia 2009 r.



Wykaz wydatków budżetu Gminy, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2009.

1. Realizacja inwestycji :
1.1. „ Przebudowa drogi Ugniewo ul. Różana , Kasztanowa, Chabrowa" - 156 733 zł.
1.2. „Rozbudowa odcinka drogi gminnej Stara Grabownica do drogi krajowej nr 50" - 489 830 zł.
Ogółem : 646 563 zł. (słownie sześćset czterdzieści sześć tysięcy pięćset sześćdziesiąt trzy złote).
Ostateczny termin dokonania wydatków 30.06.2010 r.

 


PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y


Tadeusz Jabłonka

 

UCHWAŁA NR XXXIII / 272 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku

 

w sprawie
uchwalenia budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka na 2010 rok.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d" oraz lit. „i" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 235, art. 237, art. 239 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 )w związku z art.121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz.1241)

uchwala się, co następuje :


§ 1.

1. Ustala się dochody w łącznej kwocie 30 498 533 zł,
z tego :
1/ bieżące w kwocie 30 071 852 zł,
2/ majątkowe w kwocie 426 681 zł,

zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 1 i nr 1a.

2. Ustala się wydatki w łącznej kwocie 37 385 247 zł
z tego :
1/ bieżące w kwocie 26 358 214 zł,
2/ majątkowe w kwocie 11 027 033 zł,

zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 2 , 2a i 2b.

3. Ustala się limity wydatków inwestycyjnych na lata 2010 - 2012 zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

4. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

5. Ustala się kwotę wydatków przypadających do spłaty z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę zgodnie z zawartą umową w wysokości 82 564 zł.


§ 2.

1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 6 886 714 zł sfinansowany zostanie przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów i pożyczek.


2. Ustala się przychody budżetu w kwocie 7 956 000 zł, z następujących tytułów:

1/ zaciągniętych kredytów w kwocie 4 110 000 zł,
2/ zaciągniętych pożyczek w kwocie 3 846 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 3.

3. Ustala się rozchody budżetu w kwocie 1 069 286 zł, z następujących tytułów;

1/ spłaty otrzymanych kredytów w kwocie 338 710 zł,
2/ spłaty otrzymanych pożyczek w kwocie 730 576 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 3.

4. Ustala się limity zobowiązań do zaciągnięcia na sfinansowanie przejściowego deficytu w kwocie 7 956 000 zł, z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek.

5. Ustala się limity zobowiązań :

1/ na zaciągnięcie kredytów, pożyczek i emitowanych papierów wartościowych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie określonej w § 2 ust. 1;
2/ na spłatę kredytów, pożyczek z lat ubiegłych w kwocie określonej w § 2 ust. 3 pkt.1, 2;
3/ na wyprzedzające finansowanie zadań finansowanych ze środków z UE w kwocie 4 000 000 zł.


§ 3.

1. Ustala się rezerwę ogólną w wysokości 200 000 zł .

2. Ustala się rezerwy celowe w wysokości 20 000 zł, z tego:
1/ na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego
w wysokości 13 000zł,
2/ na wydatki związane z bezpieczeństwem publicznym w wysokości 7 000 zł.


§ 4.

Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym do sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.


§ 5.

Ustala się dochody z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.


§ 6.

Ustala się Plan Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.


§ 7.

Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w podziale na Sołectwa zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 3 .

§ 8.

Upoważnia się Wójta do :
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości określonej w § 2 ust. 4 niniejszej uchwały.
2) zaciągania zobowiązań:
a/ na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załącznikach nr 1 i nr 2 niniejszej uchwały,
b/ z tytułu umów, których realizacja jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i gdy termin zapłaty upływa w 2011 roku do łącznej kwoty 1 500 000 zł.
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych także w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.


§ 9.

1. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
2. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

 

PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka

 

UCHWAŁA NR XXXIII / 273 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku

 

w sprawie:
trybu udzielania i rozliczania dotacji szkołom niepublicznym o uprawnieniach szkół publicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystywania.

 

Na podstawie art. 80 ust. 4 oraz art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ustawy
z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
uchwala się, co następuje:


§ 1.


Niniejsza uchwała reguluje tryb udzielania i rozliczania dotacji przekazywanych z budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka szkołom niepublicznym o uprawnieniach szkół publicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystywania.

§ 2.

Dotacji udziela się na statutową działalność dydaktyczną, opiekuńczą i wychowawczą podmiotom, o których mowa w § 1 i może być ona wykorzystana wyłącznie na pokrycie wydatków bieżących związanych z tą działalnością.

§ 3.

Dotacje dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, w których realizowany jest obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, zwanych dalej szkołami, przysługują na każdego ucznia w wysokości równej kwocie przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej przekazanej Gminie Ostrów Mazowiecka.

§ 4.

Dotacje, o których mowa w § 3 przydziela się pod warunkiem, że osoba prowadząca szkołę złoży w Urzędzie Gminy Ostrów Mazowiecka:

1) w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji wniosek według wzoru określonego w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały wraz z potwierdzoną kserokopią sprawozdania z systemu informacji oświatowej (SIO), ze stanem na 10 września;
2) w terminie do 10 października roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji - potwierdzoną wraz z pismem przewodnim kserokopię sprawozdania typu SIO ze stanem na 30 września;
3) w terminie do 10 kwietnia roku udzielenia dotacji - potwierdzoną wraz z pismem przewodnim kserokopię sprawozdania typu SIO ze stanem na 31 marca.

§ 5.

Dotacji udziela się na wniosek osoby prawnej lub fizycznej prowadzącej szkołę, według załącznika nr 1 do niniejszej uchwały:

1) z powołaniem się na numer i datę wpisu do ewidencji prowadzonej zgodnie z art. 82 ustawy
o systemie oświaty, a także na numer i datę decyzji nadającej uprawnienia szkoły publicznej,
2) określający planowaną liczbę uczniów szkoły,
3) zawierający zobowiązanie do informowania organu dotującego o zmianach zachodzących
w liczbie uczniów oraz sporządzania i przekazywania rozliczenia otrzymanej dotacji,
4) wskazujący numer rachunku bankowego, na który ma być przekazywana dotacja.

§ 6.

1. Dotacja przekazywana jest w 12 częściach w terminie do dnia 25-go każdego miesiąca.
2. Zakończenie edukacji w roku szkolnym w danym typie szkoły powoduje wstrzymanie dotacji dla uczniów tego typu szkoły z kolejnym miesiącem jej zakończenia.
3. Zakończenie edukacji z końcem roku szkolnego w danym typie szkoły powoduje wstrzymanie dotacji dla uczniów tego typu szkoły na pozostałe cztery miesiące roku jej udzielania.
4. Nowe zadania edukacyjne rozpoczęte przez dotowany podmiot z dniem 1 września są uwzględniane w podstawie obliczania/naliczenia dotacji, o której mowa w § 8, w kolejnym roku budżetowym dotowania podmiotu.
5. W przypadku likwidacji szkoły i występującej nadpłaty, podmiot prowadzący szkołę zobowiązany jest w terminie 30 dni do zwrotu kwoty nadpłaconej dotacji.

§ 7.

1. Osoba prawna lub fizyczna, o której mowa w § 5, sporządza i przekazuje wraz z pismem przewodnim do Urzędu Gminy Ostrów Mazowiecka, nie później niż w ciągu 10 dni po upływie każdego miesiąca, rozliczenie otrzymanej dotacji za okres obejmujący poprzedni miesiąc, z uwzględnieniem aktualnej liczby uczniów według wzoru określonego w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
2. Rozliczeniu podlegają tylko te faktury / dokumenty księgowe, których koszty zostały pokryte w części lub w całości z otrzymanej dotacji.
3. Osoba prawna lub fizyczna, o której mowa w § 5, sporządza i przekazuje wraz z pismem przewodnim do Urzędu Gminy Ostrów Mazowiecka, nie później niż w ciągu 10 dni po upływie roku budżetowego, rozliczenie roczne otrzymanej dotacji według wzoru określonego w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały.


§ 8.


1. Podstawę obliczania/naliczenia rozliczanej dotacji określa się na podstawie danych zawartych w sprawozdaniu SIO ze stanem na 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji, a następnie dokonuje korekty udzielanej dotacji na podstawie sprawozdania SIO ze stanem na 31 marca roku.
2. Do momentu uzyskania przez Gminę Ostrów Mazowiecka informacji o ostatecznej kwocie części oświatowej subwencji ogólnej na dany rok kalendarzowy, dotacja będzie wyliczana zaliczkowo.
3. Ostatecznego rozliczenia udzielonych dotacji za dany okres roczny dokonuje się na podstawie sprawozdania, o którym mowa § 7 ust. 3.
4. W ramach rozliczenia, o którym mowa w ust. 3, w terminie do 31 stycznia przekazuje się podmiotowi uprawnionemu kwotę wyrównawczą/niedopłaty dotacji należnej za miniony rok. Kwota nadpłaconej dotacji jest zaliczana w poczet dotacji udzielonej w roku, w której dokonano rozliczenia nadpłaconej dotacji.

§ 9.


1. Organowi dotującemu przysługuje prawo kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji.
2. Osoby upoważnione do przeprowadzenia kontroli mają prawo wstępu do szkół, o których mowa w § 1 oraz wglądu do prowadzonej przez nie dokumentacji organizacyjnej, finansowej i dokumentacji przebiegu nauczania, a także mogą przetwarzać dane osobowe uczniów tych szkół.

§ 10.


Traci moc uchwała Nr XXXI / 204 / 01 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 30 sierpnia 2001r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania wysokości i udzielania dotacji szkołom niepublicznym, zmieniona uchwałą Nr IX/109/03 z dnia 22 grudnia 2003 roku.


§ 11.


Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 12.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2010 r.


PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY

Tadeusz Jabłonka

 


UCHWAŁA NR XXXIII / 274 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku

 

w sprawie:
uchwalenia Regulaminu określającego wysokość stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonym przez Gminę Ostrów Mazowiecka.

 

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 30 ust. 6 i art. 34 ust. 1 oraz 54 ust. 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz. 674
z późn. zm.) i przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. Nr 22, poz. 181 z późn. zm.)

uchwala się, co następuje:

§ 1.

Uchwala się Regulamin określający wysokość stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe
i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonym przez Gminę Ostrów Mazowiecka, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2.

Traci moc uchwała Nr XXV/182/08 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 30 grudnia 2008 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu określającego wysokość stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonym przez Gminę na 2009 r.

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2010 r.


PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY

Tadeusz Jabłonka

 

UCHWAŁA NR XXXIII / 275 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 r.

 

w sprawie
uchwalenia planu pracy Rady Gminy i stałych Komisji na 2010 rok.

 


Na podstawie § 21 ust.1 , § 35 ust.3 i § 37 ust.1 Statutu Gminy Ostrów Mazowiecka stanowiącego załącznik do uchwały Nr VI/49/03 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 14 czerwca 2003 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Ostrów Mazowiecka, zmienionego uchwałami Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej: Nr XII/135/04 z dnia 29 kwietnia 2004r., Nr XXVII/220/05 z dnia 30 grudnia 2005 r., Nr XV/103/08 z dnia 7 marca 2008 r. i Nr XXXII/262/09 z dnia 13 listopada 2009 r.

uchwala się, co następuje:


§ 1.

1. Uchwala się plan pracy Rady Gminy na 2010 rok, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Uchwala się plany pracy stałych Komisji Rady Gminy na 2010 rok, stanowiące załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.


§ 2.


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka

 

UCHWAŁA NR XXXIII/276/09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009r.


w sprawie
wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.

 
Na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm. )

uchwala się, co następuje:

§ 1.

Uchwała ustala wymagania jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.

§ 2.

1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami powinien spełniać następujące wymagania:
1) posiadać specjalistyczne środki przeznaczone do chwytania oraz transportowania bezdomnych zwierząt, w tym;

a) posiadać atestowane urządzenia i środki, przy pomocy których zwierzęta będą wyłapywane, nie mogąc stwarzać zagrożenia dla ich życia, zdrowia,

b) posiadać samochód przystosowany do transportu zwierząt, który posiada:
- odpowiednią powierzchnię i kubaturę (przestrzeń) umożliwiającą ustawienie metalowych klatek w ilości równej co najmniej sześciu, odpowiadających wielkością średniej wielkości zwierzęcia, w sposób uniemożliwiający przesuwanie się klatek w czasie transportu oraz zapewniający prawidłową wentylację,
- zadaszenie i ściany izolowane w celu zabezpieczenia zwierząt przed wpływami atmosferycznymi,
- dostateczną wentylację i w miarę potrzeby ogrzewanie,
- podłogę z odpowiednią nawierzchnią, zapewniającą przyczepność kończyn oraz umożliwiającą utrzymanie higieny,

2) zapewnić w razie potrzeby pomoc lekarsko weterynaryjną;
3) posiadać doświadczenie w zakresie technicznego oraz technologicznego sposobu ochrony przed bezdomnymi zwierzętami;

4) posiadać odpowiednio wykształconą oraz przeszkoloną kadrę, w liczbie gwarantującej stałe świadczenie usług;

5) posiadać tytuł prawny do miejsca (terenu) przetrzymywania wyłapanych zwierząt przed przewiezieniem ich do schroniska.

2. Spełnienie powyższych wymagań powinno być potwierdzone odpowiednimi dokumentami

3. Dokumentami, o których mowa w ust. 2 są w szczególności:

1) zaświadczenie o wpisie w ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z Krajowego Rejestru Sądowego;

2) umowa kupna-sprzedaży, najmu lub faktura potwierdzające posiadanie środków, o których mowa w ust. 1 pkt 1;

3) umowa o stałej współpracy z lekarzem weterynarii;

4) umowa o świadczenie usług, jeżeli takowe były świadczone przez przedsiębiorcę w innej gminie przed złożeniem wniosku o wydanie zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk;

5) świadectwa szkolne oraz dyplomy szkół wyższych lub też ich odpisy, osób, o których mowa w ust. 1 pkt 4;

6) umowa najmu lub dzierżawy nieruchomości, miejsca, o którym mowa w ust. 1 pkt 5.

§ 3.

1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt powinien spełniać następujące wymagania:

1) prowadzić zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt;

2) posiadać tytuł prawny do terenu, na którym prowadzona ma być działalność, o której mowa w pkt 1;

3) posiadać pozwolenie na użytkowanie lub inny stosowny dokument wymagany przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 z późn. zm.),

4) prowadzić ww. działalność w miejscu ogrodzonym;

5) posiadać zadaszony obiekt, z odpowiednio wydzielonymi boksami, w których bezdomne zwierzęta będą przebywać.

2. Spełnienie powyższych wymagań powinno być potwierdzone odpowiednimi dokumentami

3. Postanowienia § 2 ust. 3 stosuje się odpowiednio.


§ 4.

1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części powinien spełniać następujące wymagania:

1) prowadzić zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części;

2) posiadać tytuł prawny do terenu, na którym prowadzona ma być działalność, o której mowa w pkt 1;

3) posiadać pozwolenie na użytkowanie lub inny stosowny dokument wymagany przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 ze zm.);

4) prowadzić ww. działalność w miejscu ogrodzonym;

5) posiadać środki niezbędne do grzebania zwłok zwierzęcych i ich części;

6) posiadać środki niezbędne do dezynfekcji zwłok zwierzęcych i ich części przed zagrzebaniem;

7) posiadać urządzenia i środki techniczne umożliwiające spalanie zwłok zwierzęcych i ich części.

2. Spełnienie powyższych wymagań powinno być potwierdzone odpowiednimi dokumentami

3. Postanowienia § 2 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

§ 5.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 6.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

 


PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY

Tadeusz Jabłonka

 

UCHWAŁA NR XXXIII / 277 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku

 
w sprawie
uchwalenia programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi na rok 2010.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) i art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.)
uchwala się, co następuje:


§ 1.


Uchwala się Program współpracy Gminy Ostrów Mazowiecka z organizacjami pozarządowymi na rok 2010, w brzmieniu zawartym w załączniku do niniejszej uchwały.


§ 2.


Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.


§ 3.


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka

 

U C H W A Ł A NR XXXIII / 278 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku

 

w sprawie
uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010 rok.

 
Na podstawie art. 41 ust. 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473 z późn. zm.)

uchwala się co następuje:

§ 1

Uchwala się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010 rok, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.


§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.


§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2010 roku.

 

P RZEWODNICZĄCY
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka

 

U C H W A Ł A NR XXXIII / 279 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku

 

w sprawie
uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Ostrów Mazowiecka na rok 2010.


Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii ( Dz. U. Nr 179, poz. 1485 z późn. zm.)

uchwala się, co następuje:

§ 1.


Uchwala się Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Ostrów Mazowiecka na rok 2010, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2.


Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3.


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia
1 stycznia 2010 roku.


PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka

 


UCHWAŁA NR XXXIII / 280 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 r.

 

w sprawie
wyrażenia zgody na zbycie przez Gminę Ostrów Mazowiecka nieruchomości położonej we wsi Kuskowizna.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. „a" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), w związku z art. 11ust. 2, art. 28 ust. 1, art. 37 ust. 1 i art. 40 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.) oraz § 3 i § 4 ust.1 uchwały Nr XXI/79/96 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 29 listopada 1996 r. w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami gruntowymi zmienionej uchwałą Nr XIV/153/04 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 28 września 2004 r.

uchwala się, co następuje:

§ 1.

Wyraża się zgodę na zbycie przez Gminę Ostrów Mazowiecka w formie przetargu ustnego nieograniczonego niżej wymienionej nieruchomości:

- działka nr 113/1 o powierzchni 0,1200 ha, położona we wsi Kuskowizna, objęta księgą wieczystą KW Nr OS1M/00059612/0, prowadzoną przez Sąd Rejonowy w Ostrowi Mazowieckiej.

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka


U C H W A Ł A NR XXXIII / 281 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 r.

 

w sprawie
nieodpłatnego nabycia mienia na własność Gminy Ostrów Mazowiecka.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.) i art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (Dz. U. z 2007 r. Nr 231, poz. 1700 z późn. zm.) oraz § 2 ust. 1 pkt. 5 uchwały Nr XXI/79/96 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 29 listopada 1996 r. w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami gruntowymi, zmienionej uchwałą Nr XIV/153/04 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 28 września 2004 r.

uchwala się, co następuje:

§ 1.


Wyraża się zgodę na nieodpłatne nabycie na własność Gminy Ostrów Mazowiecka nieruchomości, stanowiących własność Skarbu Państwa, tj.:

działki oznaczonej w ewidencji gruntów nr ew.: 76 i 77 o łącznej pow. 0,3900 ha zabudowane niedokończonym budynkiem 24 - rodzinnym i garażami, położone w miejscowości PGR Zalesie, na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych oraz inne cele statutowe Gminy, polegającymi na zaadoptowaniu istniejących budynków na lokale mieszkalne, w tym w szczególności na lokale socjalne należące do gminnego zasobu mieszkaniowego.

§ 2.


Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 3.


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY

Tadeusz Jabłonka

 

UCHWAŁA NR XXXIII / 282 / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku


w sprawie
wyrażenia opinii dotyczącej projektu uchwały Rady Powiatu w Ostrowi Mazowieckiej w sprawie przekształcenia Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej - Curie w Ostrowi Mazowieckiej Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej.

 
Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 43 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89 z późn. zm.),


uchwala się, co następuje:

§ 1.

Pozytywnie opiniuje się projekt uchwały Rady Powiatu w Ostrowi Mazowieckiej w sprawie przekształcenia Szpitala Powiatowego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Ostrowi Mazowieckiej Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w wyniku czego następuje likwidacja Wiejskiego Ośrodka Zdrowia w Jasienicy.

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY

Tadeusz Jabłonka

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 stycznia 2010 09:53
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Książek
Ilość wyświetleń: 1226
02 lutego 2010 08:22 (Małgorzata Książek) - Dodanie załącznika.
02 lutego 2010 08:22 (Małgorzata Książek) - Usunięcie załącznika.
07 stycznia 2010 09:02 (Małgorzata Książek) - Dodanie załącznika.