Na podstawie art. 33 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2018r. poz. 994 z późn. zm.)
zarządzam, co następuje:
§ 1.
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Ostrów Mazowiecka, stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 145/16 Wójta Gminy Ostrów Mazowiecka z dnia 12 lutego 2016 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 7 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Sekretarz zobowiązany jest sprawować bezpośredni nadzór w stosunku do:
1) Referatu Spraw Obywatelskich, Kadr i Organizacji,
2) Referatu Oświaty, Promocji i Kultury.”;
2) w § 10 ust. 1 otrzymuje brzmienie
„1. Strukturę organizacyjną Urzędu tworzą niżej wymienione referaty i samodzielne stanowiska pracy, oznaczone symbolami:
1) Referat Spraw Obywatelskich, Kadr i Organizacji, w tym:
a) sprawy z zakresu merytorycznej obsługi Wójta – symbol OSO-WG,
b) pozostałe sprawy – symbol OSO,
2) Referat Finansowy, w tym:
a) księgowość budżetowa – symbol RF-B,
b) podatki i opłaty lokalne – symbol RF-P,
c) obsługa finansowa szkół i placówek oświatowych – symbol RF-O,
3) Referat Planowania i Rozwoju Gminy w tym:
a) sprawy z zakresu rolnictwa, ochrony środowiska i działalności gospodarczej – symbol R,
b) pozostałe sprawy – symbol PR,
4) Referat Infrastruktury Gminnej w tym:
a) sprawy z zakresu pozyskiwania środków finansowych – symbol PŚ,
b) pozostałe sprawy - symbol IG,
5) Referat Oświaty, Promocji i Kultury, w tym sprawy z zakresu:
a) obsługi Rady Gminy, udostępniania informacji publicznej oraz funduszu sołeckiego - symbol RG,
b) obsługi organizacyjno – administracyjnej szkół i placówek oświatowych oraz opieki nad dziećmi do lat 3 oraz – symbol OS,
c) promocji Gminy oraz pozostałe sprawy – symbol PG,
6) samodzielne stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego, w tym sprawy z zakresu:
a) obrony cywilnej – symbol OC,
b) zagadnień wojskowych – symbol SO,
c) zarządzania kryzysowego – symbol ZK,
d) ochotniczych straży pożarnych – symbol OSP,
e) ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych – symbol IN,
7) samodzielne stanowisko ds. obsługi prawnej urzędu i organów Gminy – symbol RP,
8) samodzielne stanowisko ds. patologii społecznej i ochrony zdrowia – symbol KA ,
9) samodzielne stanowisko – archiwista – symbol AZ.”;
3) w § 17:
a) punkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) Referatem Oświaty, Kultury i Promocji w zakresie:
a) pracy Rady Gminy,
b) prawidłowej obsługi osób korzystających z usług Urzędu,
c) udostępniania informacji publicznej.
d) promocji Gminy,
e) obsługi szkół i placówek oświatowych,
f) realizacji zadań w ramach funduszu sołeckiego,
g) realizacji zadań z zakresu ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3,”;
b) dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
„7) samodzielnymi stanowiskami pracy w zakresie:
a) porządku publicznego, bezpieczeństwa obywateli i ochrony przeciwpożarowej,
b) stosowania i przestrzegania prawa,
c) promocji i ochrony zdrowia oraz patologii społecznej,
d) ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych.”.
4) dodaje się § 21a w brzmieniu:
„§ 21a. Referat Oświaty, Kultury i Promocji wykonuje w szczególności zadania w zakresie:
1) organizacyjno - technicznej obsługi prac Rady i Komisji Rady oraz Młodzieżowej Rady Gminy,
2) współpracy z sołtysami, radami sołeckimi i osiedlami Gminy,
3) koordynowania działań związanych z realizacją zadań w ramach funduszu sołeckiego,
4) zapewnienia niezbędnej pomocy radnym w sprawowaniu przez nich mandatów,
5) realizacji zadań zleconych związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów i referendów,
6) przygotowania do publikacji uchwał Rady Gminy, aktów prawnych prawa miejscowego i obwieszczeń,
7) kompleksowej informacji o sprawach załatwianych w Urzędzie oraz merytorycznej obsługi osób korzystających z usług Urzędu,
8) udostępniania informacji publicznej,
9) współpracy krajowej i zagranicznej,
10) realizacji polityki informacyjnej, koordynacji promocji i wizerunku Gminy,
11) promocji Gminy,
12) współpracy z organizacjami pozarządowymi,
13) turystyki, kultury fizycznej, sportu i rekreacji,
14) prowadzenia spraw wynikających z przepisów prawa o stowarzyszeniach, zbiórkach publicznych, zgromadzeniach oraz organizacji imprez, w tym imprez masowych,
15) prowadzenie rejestru instytucji kultury, prowadzonych przez Gminę Ostrów Mazowiecka,
16) obsługi administracyjnej szkół i placówek oświatowych,
17) współpracy ze związkami zawodowymi w odniesieniu do pracowników szkół i placówek oświatowych,
18) prowadzenia spraw wynikających ze stosunku pracy dyrektorów szkół i placówek oświatowych oraz koordynowanie działalności dyrektorów w zakresie spraw kadrowych, dotyczących pracowników szkół i placówek oświatowych,
19) obsługi narad, komisji, konkursów i szkoleń związanych z działalnością oświatową,
20) prowadzenia postępowań administracyjnych, dotyczących awansu na stopień nauczyciela mianowanego,
21) prowadzenia spraw związanych z konkursami na dyrektorów szkół i placówek oświatowych lub przedłużeniem kadencji dyrektorom,
22) realizacji programów rządowych w zakresie oświaty,
23) rozliczania dotacji otrzymywanych przez Gminę na zadania oświatowe,
24) prowadzenia spraw z wiązanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych, pracowników zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego,
25) funduszu świadczeń socjalnych pracowników Urzędu Gminy oraz szkół i placówek oświatowych,
26) prowadzenia kasy zapomogowo – pożyczkowej,
27) realizacji obowiązków gminy, wynikających z przepisów o systemie informacji oświatowej, w tym monitorowanie i weryfikacja liczby uczniów niepełnosprawnych, uczęszczających do gminnych szkół i placówek oświatowych,
28) realizacji obowiązków gminy dotyczących dowozu uczniów, w tym także uczniów niepełnosprawnych, do placówek oświatowych,
29) realizacji obowiązków gminy, wynikających z przepisów o opiece nad dziećmi do lat 3.”.
5) w § 22 skreśla się punkty: 2, 3 i 5.
§ 2.
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2019 r.
W Ó J T
Waldemar Brzostek
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Ostrowi Mazowieckiej