Protokoły z sesji

Protokół Nr I / 18 Sesji Rady Gminy

 

P R O T O K Ó Ł Nr I/18
Z I SESJI RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
odbytej w dniu 17 listopada 2018 roku
w Urzędzie Gminy w Ostrowi Mazowieckiej
pod przewodnictwem:
Grażyny Pieńkowskiej – radnej seniorki oraz
Krystyny Kossowskiej - Przewodniczącej Rady Gminy Ostrów Mazowiecka.

 

Sesję rozpoczęto o godz. 12.00, a zakończono o godz. 13.10.

Stan radnych Rady Gminy - 15.
Liczba radnych obecnych na Sesji - 15
(lista obecności w załączeniu do protokółu).

W Sesji udział wzięli :

1. Waldemar Brzostek - Wójt Gminy,
2. Jadwiga Zawistowska - Skarbnik Gminy,
3. Agata Stachacz - Sekretarz Gminy,
4. Agnieszka Kosewska – Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Ostrowi Mazowieckiej z siedzibą w Nagoszewie,
5. Joanna Kacpura – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowi Mazowieckiej,
6. Marzena Kulesza – Kierownik Referatu Finansowego,
7. Marta Dębek – Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich, Kadr i Organizacji,
8. Henryk Faderewski – Przewodniczący Gminnej Komisji Wyborczej w Ostrowi Mazowieckiej,
9. Tadeusz Jabłonka – Prezes PUKiR,
10. Małgorzata Bąkowicz –Kietlińska – Powiatowy Lekarz Weterynarii,
11. Anna Krajewska-Polak – dziennikarka OstrówMaz24.pl,
12. Miłosz Marczyk – dziennikarz Ostrowskiego Portalu Internetowego,
13. Sołtysi z terenu Gminy Ostrów Maz. (lista obecności w załączeniu do protokołu).

Punkt 1.
Otwarcie Sesji.

Otwarcia Sesji dokonała i do chwili wyboru Przewodniczącego Rady Gminy, obrady prowadziła radna seniorka – Pani Grażyna Pieńkowska, która otworzyła posiedzenie słowami: "Otwieram obrady I Sesji Rady Gminy Ostrów Mazowiecka".

Przywitała przybyłych na Sesję gości, Wójta Gminy Ostrów Mazowiecka Waldemara Brzostka wraz z pracownikami Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych Gminy, Przewodniczącego Gminnej Komisji Wyborczej, sołtysów, radnych elektów oraz wszystkich zebranych.

Przewodnicząca obrad poprosiła wszystkich o powstanie. Uczestnicy Sesji wysłuchali hymnu państwowego.

W dalszej części posiedzenia Rady Gminy Przewodnicząca obrad udzieliła głosu Przewodniczącemu Gminnej Komisji Wyborczej Henrykowi Faderewskiemu, który wręczył radnym elektom zaświadczenia o wyborze na radnego i pogratulował udanych wyborów.

Punkt 2.
Złożenie ślubowania przez radnych.

Przewodnicząca obrad poinformowała zebranych, że przed przystąpieniem do wykonywania mandatu każdy radny zobowiązany jest złożyć ślubowanie. Wyjaśniła jego procedurę, poprosiła wszystkich o powstanie, a następnie odczytała rotę ślubowania:

„Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej,
ślubuję uroczyście
obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie,
mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”.

Wyczytani kolejno radni wypowiadali słowa: „Ślubuję, tak mi dopomóż Bóg”. Wszyscy radni złożyli ślubowanie.

Punkt 3.
Złożenie ślubowania przez Wójta.

Przewodniczący Gminnej Komisji Wyborczej Henryk Faderewski wręczył Panu Waldemarowi Brzostkowi zaświadczenie o wyborze na Wójta Gminy Ostrów Mazowiecka (zaświadczenie Gminnej Komisji Wyborczej o wyborze na Wójta Gminy Ostrów Mazowiecka w załączeniu do protokołu).

Przewodnicząca obrad Grażyna Pieńkowska odczytała rotę ślubowania:

„Obejmując urząd wójta gminy ,
uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu ,
a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego
i pomyślności mieszkańców gminy –
Tak mi dopomóż Bóg”.

Wójt elekt Waldemar Brzostek złożył ślubowanie mówiąc:

„Ślubuję. Tak mi dopomóż Bóg.”

(Rota ślubowania podpisana przez Wójta w załączeniu do protokołu).

Przewodnicząca Rady Gminy złożyła gratulacje Wójtowi wyboru
na kolejną szóstą kadencję oraz złożyła życzenia dalszej równie owocnej pracy.

Punkt 4.
Przyjęcie porządku obrad.

Przewodnicząca obrad poinformowała zebranych, że zgodnie z listą obecności, na ogólną liczbę 15 radnych w posiedzeniu Rady Gminy bierze udział 15 radnych i wszyscy złożyli wymagane ślubowanie. Stwierdziła quorum i poinformowała zebranych, że obrady dzisiejszej Sesji Rady Gminy są prawomocne.

Następnie przedstawiła proponowany porządek obrad I Sesji Rady Gminy:

1. Otwarcie Sesji.
2. Złożenie ślubowania przez radnych.
3. Złożenie ślubowania przez Wójta.
4. Przyjęcie porządku obrad.
5. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy.
6. Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Gminy.
7. Zapytania i wolne wnioski.
8. Zakończenie sesji.

Spytała czy ktoś z radnych ma jakieś uwagi bądź wnioski do proponowanego porządku obrad?

Radni nie wnieśli żadnych uwag do przedstawionego porządku obrad. Wobec powyższego Przewodnicząca obrad poinformowała, że dzisiejsze obrady będą się odbywać zgodnie z tym porządkiem.

Przewodnicząca obrad zwróciła uwagę, że trzy punkty przyjętego porządku obrad zostały już zrealizowane.

Punkt 5.
Wybór Przewodniczącego Rady Gminy.

Przewodnicząca obrad wyjaśniła, że ze względu na to iż Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Rady Gminy są wybierani zgodnie z §20 ust. 1 Statutu Gminy Ostrów Mazowiecka w głosowaniu tajnym, to zgodnie z §24 ust. 4 tego Statutu „do ustalenia wyników głosowania tajnego Rada powołuje spośród radnych komisję skrutacyjną liczącą 3 osoby. Komisja ze swojej pracy sporządza protokół. Głosowanie odbywa się na ostemplowanych pieczątką Rady kartach do głosowania. Głos na karcie do głosowania wariantowego („tak”, „nie") lub wyboru osób jest ważny, jeżeli radny postawi znak „X” w kratce obok wskazanego wariantu lub nazwiska i imienia osoby. Karty do głosowania (zamknięte, w opieczętowanej kopercie) i protokół pracy komisji skrutacyjnej zabezpiecza się i dołącza do protokółu z Sesji.”

Przewodnicząca obrad poprosiła następnie o zgłaszanie kandydatów do Komisji Skrutacyjnej. Zaznaczyła jednocześnie, że członek Komisji Skrutacyjnej nie może kandydować na stanowisko Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady Gminy. Osoby zgłoszone poprosiła o potwierdzenie zgody na kandydowanie.

Zgłoszono n/w kandydatów do Komisji Skrutacyjnej, którzy wyrazili zgodę na kandydowanie:

1. Aneta Sitek;
2. Grażyna Skiba;
3. Krystyna Kacpura.

Rada Gminy w głosowaniu jawnym imiennym jednogłośnie, przy 15 głosach za, powołała Komisję Skrutacyjną w zaproponowanym składzie (wykaz głosowania imiennego w załączeniu do protokołu)
Komisja Skrutacyjna została powołana w składzie: Aneta Sitek, Krystyna Kacpura, Grażyna Skiba. Przewodnicząca obrad poprosiła, aby Komisja Skrutacyjna ukonstytuowała się.
Przewodniczącą Komisji Skrutacyjnej została Pani Aneta Sitek.

Przewodnicząca obrad poprosiła o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Rady Gminy, a Komisję Skrutacyjną o zapisywanie kandydatów.

Radny Jerzy Zdzisław Nadany zgłosił na Przewodniczącą Rady Gminy kandydaturę Radnej Krystyny Kossowskiej. Wyjaśnił, że jest to kandydatka z dużym doświadczeniem, która w poprzedniej kadencji była Przewodniczącą Komisji Rewizyjnej.

Radna Krystyna Kossowska wyraziła zgodę na kandydowanie.
Innych zgłoszeń nie było.
Rada Gminy w głosowaniu jawnym imiennym jednogłośnie zdecydowała
o zamknięciu listy kandydatów przy 15 głosach za, 0 głosach przeciwnych i 0 głosach wstrzymujących się (wykaz głosowania imiennego w załączeniu do protokołu).

Przewodnicząca obrad poprosiła Komisję skrutacyjną o przygotowanie kart
do głosowania. Komisja udała się do pokoju Biura Rady, aby przygotować karty.

Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej przedstawiła zasady głosowania na Przewodniczącego Rady Gminy.

Komisja Skrutacyjna przeprowadziła głosowanie tajne.

(Głosowanie)

Po kilkuminutowej przerwie przeznaczonej na podliczenie głosów i ustalenie wyników głosowania, Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół z głosowania w wyborach Przewodniczącego Rady Gminy (protokół Komisji Skrutacyjnej w załączeniu do niniejszego protokołu wraz z zamkniętymi w kopercie kartami do głosowania)., informując, że w wyniku tajnego głosowania Przewodniczącą Rady Gminy Ostrów Mazowiecka została wybrana Krystyna Kossowska, uzyskując 15 głosów za.

Przewodnicząca obrad poinformowała zebranych, że w związku z tym, że wybór Przewodniczącego Rady Gminy był dokonany w głosowaniu tajnym, a jego wynik został przedstawiony w protokole Komisji Skrutacyjnej, nie ma potrzeby głosowania przyjęcia tej uchwały, a jedynie jej odczytanie.

Przewodnicząca obrad odczytała uchwałę Nr I / 1 / 18 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy (uchwała w załączeniu do protokołu).

Przewodnicząca obrad przekazała nowo wybranej Przewodniczącej Rady Gminy Krystynie Kossowskiej dalsze prowadzenie obrad.

Krystyna Kossowska podziękowała za obdarzenie jej tak ogromnym zaufaniem i jednogłośny wybór.

Punkt 6.
Wybór Wiceprzewodniczących Rady Gminy.

Przewodnicząca Rady Gminy Krystyna Kossowska przypomniała zebranym, że zgodnie z § 20 ust. 1 Statutu Gminy Ostrów Mazowiecka Rada Gminy w głosowaniu tajnym wybiera dwóch Wiceprzewodniczących Rady Gminy.

Przewodnicząca poprosiła o zgłaszanie kandydatów na stanowisko Wiceprzewodniczących Rady Gminy, a Komisję Skrutacyjną o zapisywanie kandydatur.

Pani Krystyna Kossowska zgłosiła kandydaturę Pani Grażyny Pieńkowskiej, wyjaśniając, że jest to Radna z dużym doświadczeniem.
Pani Grażyna Pieńkowska wyraziła zgodę na kandydowanie.

Radny Marian Kacprzak zgłosił kandydaturę Radnego Jerzego Zdzisława Nadanego informując, że Radny zna problemy mieszkańców i zawsze pracuje uczciwie na rzecz społeczności Gminy.
Pan Jerzy Zdzisław Nadany wyraził zgodę na kandydowanie.

Innych zgłoszeń nie było.

Rada Gminy w głosowaniu jawnym imiennym zdecydowała o zamknięciu listy kandydatów przy 15 głosach za, 0 głosach przeciwnych i 0 głosach wstrzymujących się (wykaz głosowania imiennego w załączeniu do protokołu).

Przewodnicząca Rady Gminy poprosiła Komisję Skrutacyjną o przygotowanie kart do głosowania.

Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej przedstawiła zasady głosowania, a następnie Komisja przeprowadziła głosowanie.

Po kilkuminutowej przerwie, Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół z głosowania w wyborach Wiceprzewodniczących Rady Gminy (protokół Komisji Skrutacyjnej w załączeniu do niniejszego protokołu wraz z zamkniętymi w kopercie kartami do głosowania), informując, że w wyniku tajnego głosowania Wiceprzewodniczącymi Rady Gminy Ostrów Mazowiecką zostali wybrani:
 Pani Grażyna Pieńkowska przy 15 głosach popierających, 0 przeciwnych i 0 wstrzymujących się;
 Pan Jerzy Zdzisław Nadany przy 15 głosach popierających, 0 przeciwnych i 0 wstrzymujących się;

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała zebranych, że w związku z tym, że wybór Wiceprzewodniczących Rady Gminy był dokonany w głosowaniu tajnym, a jego wynik został przedstawiony w protokóle Komisji Skrutacyjnej, nie ma potrzeby głosowania przyjęcia tej uchwały a jedynie jej odczytanie.
Przewodnicząca Rady Gminy Krystyna Kossowska odczytała uchwałę Nr I/2/18 Rady Gminy Ostrów Mazowiecka z dnia 17 listopada 2018 r. w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Gminy (uchwała w załączeniu do protokołu).

Przewodnicząca Rady Gminy pogratulowała wyboru swoim zastępcom życząc dobrej współpracy i zaprosił ich do zajęcia miejsc przy stole prezydialnym.

Punkt 7.
Zapytania i wolne wnioski.

Wójt Waldemar Brzostek pogratulował Radnym i wręczył im tablety, które będą wykorzystywane do głosowań na sesjach Rady Gminy. Wręczył również znaczki z herbem Gminy Ostrów Mazowiecka.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że Rada Gminy w najbliższym czasie musi podjąć szereg uchwał niezbędnych do jej prawidłowego funkcjonowania. Zaproponowała zwołanie II Sesję Rady Gminy w dniu 28 listopada (środa) o godz. 1300.

W związku z tym, że w Radzie Gminy zasiada wiele osób, które po raz pierwszy objęły mandat Radnego, a w tej kadencji wchodzi w życie wiele nowych przepisów zaproponowała także zorganizować szkolenie dla Radnych 28 listopada (środa) przed sesją o godz. 1100 obejmujące m.in. obsługę elektronicznego systemu głosowań, ale także przepisów prawa w tym statutu oraz ustawy o samorządzie gminnym.

Punkt 8.
Zakończenie Sesji.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że porządek obrad I Sesji Rady Gminy został wyczerpany.
Zamknęła obrady słowami: „Zamykam obrady I Sesji Rady Gminy Ostrów Mazowiecka".
Podziękowała za udział w obradach radnym, sołtysom i zaproszonym gościom.

 

Przewodnicząca obrad
I sesji VIII kadencji Rady Gminy

Grażyna Pieńkowska

 

Przewodnicząca Rady Gminy

Krystyna Kossowska

 

Protokołowała:
Inspektor
ds. obsługi Rady Gminy

mgr Kinga Jasińska

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 29 listopada 2018 12:59
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Książek
Ilość wyświetleń: 551
12 marca 2019 13:57 (Małgorzata Książek) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
29 listopada 2018 13:01 (Małgorzata Książek) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
29 listopada 2018 12:59 (Małgorzata Książek) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)