Protokoły z sesji

Protokół Nr V/06 Sesji Rady Gminy


Sesję rozpoczęto o godz. 10.00, a zakończono o godz. 11.30.



Stan radnych Rady Gminy - 15.

Liczba radnych obecnych na Sesji - 14

(lista obecności w załączeniu do protokółu).



W Sesji udział wzięli :



1. Waldemar Brzostek - Wójt Gminy,

2. Marian Stankiewicz – Z-ca Wójta,

3. Stanisława Brzostek - Sekretarz Gminy,

4. mł. insp. Sławomir Lewandowski - Komendant Powiatowej Komendy Policji

5. Andrzej Mierzwiński – redaktor „Tygodnika Ostrołęckiego”,

6. Krzysztof Waracki – redaktor TV Ostrów Maz.




Proponowany porządek Sesji:



1. Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu Nr IV /06 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 29 grudnia 2006 r.

2. Interpelacje i wnioski radnych.

3. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy.

4. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy.

5. Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy.

6. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.

7. Zapytania i wolne wnioski.

8. Zakończenie Sesji.




Punkt 1.

Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu Nr IV /06 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 29 grudnia 2006 r.



Otwarcia Sesji dokonał i obradom przewodniczył Tadeusz Jabłonka - Przewodniczący Rady Gminy, słowami: "Otwieram obrady V Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".

Następnie Przewodniczący Rady Gminy przywitał przybyłych na Sesję gości, Wójta Gminy i radnych. Stwierdził quorum do prawomocnych obrad informując, że na 15 radnych, w Sesji bierze udział 14 radnych.



Przewodniczący Rady poinformował następnie, że proponowany porządek obrad został przesłany radnym wraz z zawiadomieniem o sesji (zawiadomienie w załączeniu do protokółu).



Radni nie zgłosili uwag ani wniosków do proponowanego porządku obrad.



Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z ostatniej sesji, znajduje się u protokolanta, można się z nim jeszcze zapoznać, a głosowanie nad jego przyjęciem odbędzie się w przedostatnim punkcie porządku obrad.



Na początku Sesji nastąpiło uroczyste przekazanie nowego radiowozu, stanowiącego dar na rzecz Komendy Powiatowej Policji w Ostrowi Mazowieckiej, którego zakup nasza Gmina dofinansowała.



Komendant Powiatowy Policji mł. insp. Sławomir Lewandowski złożył podziękowania Wójtowi, Przewodniczącemu Rady Gminy i całej Radzie za dotychczasową bardzo dobrą współpracę oraz za okazaną pomoc i przekazany dzisiaj samochód a wcześniej alkotest.



Przewodniczący Rady na ręce Komendanta Powiatowego Policji przekazał również podziękowania za zaangażowanie i widoczną na terenie Gminy dobrą pracę policjantów.



Punkt 2.

Interpelacje i wnioski radnych.



Radny Dariusz Ogrodnik zgłosił wniosek dotyczący dowiezienia żużlu do utwardzenia dróg na ul. Chabrowej, Różanej i Kasztanowej na osiedlu w Ugniewie. Dodał, że mieszkańcy zobowiązują się rozplantować przywieziony materiał.




Radny Jerzy Mikołajczyk zgłosił sprawę odśnieżania dróg gminnych i powiatowych na terenie naszej Gminy.



Punkt 3.

Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy.



Przewodniczący Rady Gminy poprosił radnego Sylwestra Rozumka - Przewodniczącego wspólnego posiedzenia wszystkich stałych Komisji Rady Gminy, które odbyło się w dniu 24 stycznia 2007 r., o przedstawienie opinii poszczególnych komisji dotyczących projektów uchwał przygotowanych na dzisiejszą sesję. Sylwester Rozumek poinformował, że wszystkie projekty uchwał zostały przez wszystkie komisje zaopiniowane pozytywnie.



Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy. Poprosił następnie Radcę Prawnego o wyjaśnienie, czy w związku z dzisiejszą nieobecnością przebywającej na zwolnieniu lekarskim Pani Skarbnik, nie ma żadnych przeszkód prawnych do podjęcia proponowanej uchwały.



Radca Prawny Eugeniusz Augustyniak poinformował, że nieobecność Pani Małgorzaty Konrad nie stanowi przeszkody w podjęciu przedstawionej uchwały.



Radni nie zgłosili pytań ani uwag do przedstawionego projektu. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem uchwały.



Rada Gminy podjęła uchwałę Nr V/18/07 w sprawie odwołania Skarbnika Gminy, przy 11 głosach za jej podjęciem, 3głosach wstrzymujących się, głosów przeciwnych nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).



Punkt 4.

Podjęcie uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy.



Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy.



Radni nie zgłosili żadnych pytań i wniosków do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.


R
ada Gminy podjęła uchwałę Nr V/19/07 w sprawie powołania Skarbnika Gminy, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).



Wójt i Przewodniczący Rady Gminy złożyli gratulacje i życzenia nowo wybranej Skarbnik Gminy Pani Jadwidze Zawistowskiej.



Pani Jadwiga Zawistowska podziękowała Radzie za jednogłośny wybór jej na stanowisko Skarbnika Gminy, za złożone gratulacje i życzenia. Dodała, że postara się nie zawieść zaufania, jakim została obdarzona.



Punkt 5.

Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy.



Przewodniczący Rady Gminy przedstawił wniosek mieszkańców Podborza o nadanie nazwy „Brzozowa” ulicy w Podborzu oraz oświadczenie właściciela drogi Pana Grzegorza Waszczuka. Odczytał następnie projekt uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy.



Radni nie wnieśli żadnych uwag ani pytań do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.



Rada Gminy podjęła uchwałę Nr V/20/07 w sprawie nadania nazwy ulicy, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).



Punkt 6.

Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.



Wójt odpowiadając na wnioski zgłoszone przez radnych poinformował, że :

- w okresie wiosennym materiał do utwardzenia dróg w Ugniewie zostanie dostarczony. Podkreślił, że wszystkie tego typu inicjatywy mieszkańców, gdzie deklarują oni swoją pracę społeczną, będą realizowane w pierwszej kolejności;




- odnośnie wniosku dotyczącego odśnieżania dróg powiatowych, Wójt stwierdził, że w ubiegłym roku, kiedy Gmina przejęła od Powiatu zadanie odśnieżania dróg powiatowych, to w końcowym efekcie dopłaciła 18 tys. zł. Współpraca z Powiatowym Zarządem Dróg, jeśli chodzi o odśnieżanie źle się układała. Z tego powodu w ubiegłym roku dwie gminy zerwały umowy z Powiatem i skierowały sprawy do sądu. Obecnie procedura przetargowa w powiecie dot. odśnieżania dróg jest zakończona i nie ma żadnej umowy w tej sprawie między Powiatem a naszą Gminą. W związku z tym nie ma możliwości, by tej zimy Gmina odśnieżała drogi powiatowe. Obecnie jest możliwe jedynie, aby na zasadzie wymiany Powiat odśnieżał część dróg gminnych, a Gmina odśnieżała część dróg powiatowych. Umożliwi to ograniczenie pustych przejazdów sprzętu i oszczędności.



Punkt 7.

Zapytania i wolne wnioski.



Radny Tadeusz Równy zgłosił prośbę o posypanie piaskiem podjazdów dróg przy wjazdach na drogi krajowe np. w Lubiejewie.



Radna Grażyna Skiba poinformowała o spóźnieniach autobusu PKS dowożącego dzieci z Kozik do szkoły. Zwróciła się jednocześnie z prośbą, by również w okresie ferii autobus z Kozik do Ostrowi kursował chociażby co drugi dzień.



Wójt, odpowiadając na prośby radnych wyjaśnił, że:



- wszystkie drogi gminne są na bieżąco odśnieżane a newralgiczne punkty takie jak skrzyżowania, podjazdy, zjazdy, okolice przystanków autobusowych są i będą w miarę potrzeb posypywane piaskiem;

- w sprawie kursowania autobusów i dowożenia dzieci do szkoły - osobiście skontaktuje się z kierownikiem Oddziału PKS w Ostrowi i wyjaśni sprawę.




Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół Nr IV/06 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 29 grudnia 2006r., przy 14 głosach za jego przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.



Przewodniczący Rady Gminy odczytał pismo z Oddziału Powiatowego Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków w sprawie przekazania na konto Stowarzyszenia 1% odpisu podatkowego (pismo w załączeniu do protokółu).



Przewodniczący Rady Gminy i Wójt poinformowali zebranych o możliwości przekazania 1% odpisu podatkowego na rzecz gminnych jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej za pośrednictwem Zarządu Głównego OSP, który 20% przekazanej sumy pozostawia do dyspozycji Zarządu Głównego i Zarządu Wojewódzkiego, a pozostałe 80% przekazuje wskazanej gminnej jednostce OSP



Punkt 8.

Zakończenie Sesji.



Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że porządek obrad V Sesji Rady Gminy został wyczerpany.
Zamknął obrady słowami: „Zamykam obrady V Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Podziękował za udział w obradach radnym, sołtysom i zaproszonym gościom.





PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y



Tadeusz Jabłonka



Protokółował:



INSP. DS.OBSŁUGI
RADY GMINY



Krzysztof Bożykowski


Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Książek
Ilość wyświetleń: 1161
12 marca 2008 23:05 (Małgorzata Książek) - Utworzenie dokumentu