Sesję rozpoczęto o godz. 10.00, a zakończono o godz. 11.30.
Stan radnych Rady Gminy - 15.
Liczba radnych obecnych na Sesji - 14
(lista obecności w załączeniu do protokółu).
W Sesji udział wzięli :
1. Waldemar Brzostek - Wójt Gminy,
2. Marian Stankiewicz – Z-ca Wójta,
3. Stanisława Brzostek - Sekretarz Gminy,
4. mł. insp. Sławomir Lewandowski - Komendant Powiatowej Komendy Policji
5. Andrzej Mierzwiński – redaktor „Tygodnika Ostrołęckiego”,
6. Krzysztof Waracki – redaktor TV Ostrów Maz.
Proponowany porządek Sesji:
1. Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu Nr IV /06 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 29 grudnia 2006 r.
2. Interpelacje i wnioski radnych.
3. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy.
4. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy.
5. Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy.
6. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
7. Zapytania i wolne wnioski.
8. Zakończenie Sesji.
Punkt 1.
Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu Nr IV /06 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 29 grudnia 2006 r.
Otwarcia Sesji dokonał i obradom przewodniczył Tadeusz Jabłonka - Przewodniczący Rady Gminy, słowami: "Otwieram obrady V Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Następnie Przewodniczący Rady Gminy przywitał przybyłych na Sesję gości, Wójta Gminy i radnych. Stwierdził quorum do prawomocnych obrad informując, że na 15 radnych, w Sesji bierze udział 14 radnych.
Przewodniczący Rady poinformował następnie, że proponowany porządek obrad został przesłany radnym wraz z zawiadomieniem o sesji (zawiadomienie w załączeniu do protokółu).
Radni nie zgłosili uwag ani wniosków do proponowanego porządku obrad.
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z ostatniej sesji, znajduje się u protokolanta, można się z nim jeszcze zapoznać, a głosowanie nad jego przyjęciem odbędzie się w przedostatnim punkcie porządku obrad.
Na początku Sesji nastąpiło uroczyste przekazanie nowego radiowozu, stanowiącego dar na rzecz Komendy Powiatowej Policji w Ostrowi Mazowieckiej, którego zakup nasza Gmina dofinansowała.
Komendant Powiatowy Policji mł. insp. Sławomir Lewandowski złożył podziękowania Wójtowi, Przewodniczącemu Rady Gminy i całej Radzie za dotychczasową bardzo dobrą współpracę oraz za okazaną pomoc i przekazany dzisiaj samochód a wcześniej alkotest.
Przewodniczący Rady na ręce Komendanta Powiatowego Policji przekazał również podziękowania za zaangażowanie i widoczną na terenie Gminy dobrą pracę policjantów.
Punkt 2.
Interpelacje i wnioski radnych.
Radny Dariusz Ogrodnik zgłosił wniosek dotyczący dowiezienia żużlu do utwardzenia dróg na ul. Chabrowej, Różanej i Kasztanowej na osiedlu w Ugniewie. Dodał, że mieszkańcy zobowiązują się rozplantować przywieziony materiał.
Radny Jerzy Mikołajczyk zgłosił sprawę odśnieżania dróg gminnych i powiatowych na terenie naszej Gminy.
Punkt 3.
Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił radnego Sylwestra Rozumka - Przewodniczącego wspólnego posiedzenia wszystkich stałych Komisji Rady Gminy, które odbyło się w dniu 24 stycznia 2007 r., o przedstawienie opinii poszczególnych komisji dotyczących projektów uchwał przygotowanych na dzisiejszą sesję. Sylwester Rozumek poinformował, że wszystkie projekty uchwał zostały przez wszystkie komisje zaopiniowane pozytywnie.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy. Poprosił następnie Radcę Prawnego o wyjaśnienie, czy w związku z dzisiejszą nieobecnością przebywającej na zwolnieniu lekarskim Pani Skarbnik, nie ma żadnych przeszkód prawnych do podjęcia proponowanej uchwały.
Radca Prawny Eugeniusz Augustyniak poinformował, że nieobecność Pani Małgorzaty Konrad nie stanowi przeszkody w podjęciu przedstawionej uchwały.
Radni nie zgłosili pytań ani uwag do przedstawionego projektu. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr V/18/07 w sprawie odwołania Skarbnika Gminy, przy 11 głosach za jej podjęciem, 3głosach wstrzymujących się, głosów przeciwnych nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 4.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy.
Radni nie zgłosili żadnych pytań i wniosków do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
R
ada Gminy podjęła uchwałę Nr V/19/07 w sprawie powołania Skarbnika Gminy, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Wójt i Przewodniczący Rady Gminy złożyli gratulacje i życzenia nowo wybranej Skarbnik Gminy Pani Jadwidze Zawistowskiej.
Pani Jadwiga Zawistowska podziękowała Radzie za jednogłośny wybór jej na stanowisko Skarbnika Gminy, za złożone gratulacje i życzenia. Dodała, że postara się nie zawieść zaufania, jakim została obdarzona.
Punkt 5.
Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy.
Przewodniczący Rady Gminy przedstawił wniosek mieszkańców Podborza o nadanie nazwy „Brzozowa” ulicy w Podborzu oraz oświadczenie właściciela drogi Pana Grzegorza Waszczuka. Odczytał następnie projekt uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy.
Radni nie wnieśli żadnych uwag ani pytań do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr V/20/07 w sprawie nadania nazwy ulicy, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 6.
Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
Wójt odpowiadając na wnioski zgłoszone przez radnych poinformował, że :
- w okresie wiosennym materiał do utwardzenia dróg w Ugniewie zostanie dostarczony. Podkreślił, że wszystkie tego typu inicjatywy mieszkańców, gdzie deklarują oni swoją pracę społeczną, będą realizowane w pierwszej kolejności;
- odnośnie wniosku dotyczącego odśnieżania dróg powiatowych, Wójt stwierdził, że w ubiegłym roku, kiedy Gmina przejęła od Powiatu zadanie odśnieżania dróg powiatowych, to w końcowym efekcie dopłaciła 18 tys. zł. Współpraca z Powiatowym Zarządem Dróg, jeśli chodzi o odśnieżanie źle się układała. Z tego powodu w ubiegłym roku dwie gminy zerwały umowy z Powiatem i skierowały sprawy do sądu. Obecnie procedura przetargowa w powiecie dot. odśnieżania dróg jest zakończona i nie ma żadnej umowy w tej sprawie między Powiatem a naszą Gminą. W związku z tym nie ma możliwości, by tej zimy Gmina odśnieżała drogi powiatowe. Obecnie jest możliwe jedynie, aby na zasadzie wymiany Powiat odśnieżał część dróg gminnych, a Gmina odśnieżała część dróg powiatowych. Umożliwi to ograniczenie pustych przejazdów sprzętu i oszczędności.
Punkt 7.
Zapytania i wolne wnioski.
Radny Tadeusz Równy zgłosił prośbę o posypanie piaskiem podjazdów dróg przy wjazdach na drogi krajowe np. w Lubiejewie.
Radna Grażyna Skiba poinformowała o spóźnieniach autobusu PKS dowożącego dzieci z Kozik do szkoły. Zwróciła się jednocześnie z prośbą, by również w okresie ferii autobus z Kozik do Ostrowi kursował chociażby co drugi dzień.
Wójt, odpowiadając na prośby radnych wyjaśnił, że:
- wszystkie drogi gminne są na bieżąco odśnieżane a newralgiczne punkty takie jak skrzyżowania, podjazdy, zjazdy, okolice przystanków autobusowych są i będą w miarę potrzeb posypywane piaskiem;
- w sprawie kursowania autobusów i dowożenia dzieci do szkoły - osobiście skontaktuje się z kierownikiem Oddziału PKS w Ostrowi i wyjaśni sprawę.
Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół Nr IV/06 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 29 grudnia 2006r., przy 14 głosach za jego przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał pismo z Oddziału Powiatowego Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków w sprawie przekazania na konto Stowarzyszenia 1% odpisu podatkowego (pismo w załączeniu do protokółu).
Przewodniczący Rady Gminy i Wójt poinformowali zebranych o możliwości przekazania 1% odpisu podatkowego na rzecz gminnych jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej za pośrednictwem Zarządu Głównego OSP, który 20% przekazanej sumy pozostawia do dyspozycji Zarządu Głównego i Zarządu Wojewódzkiego, a pozostałe 80% przekazuje wskazanej gminnej jednostce OSP
Punkt 8.
Zakończenie Sesji.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że porządek obrad V Sesji Rady Gminy został wyczerpany.
Zamknął obrady słowami: „Zamykam obrady V Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Podziękował za udział w obradach radnym, sołtysom i zaproszonym gościom.
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y
Tadeusz Jabłonka
Protokółował:
INSP. DS.OBSŁUGI
RADY GMINY
Krzysztof Bożykowski