Sesję rozpoczęto o godz. 10.00, a zakończono o godz. 11.30.
Stan radnych Rady Gminy - 15.
Liczba radnych obecnych na Sesji - 13
(lista obecności w załączeniu do protokółu).
W Sesji udział wzięli :
1. Waldemar Brzostek - Wójt Gminy,
2. Marian Stankiewicz - Z-ca Wójta,
3. Jadwiga Zawistowska - Skarbnik Gminy,
4. Stanisława Brzostek - Sekretarz Gminy,
5. Zbigniew Kamiński - Starosta Powiatu Ostrowskiego,
6. Jan Brzostek - Radny Rady Powiatu Ostrowskiego,
7. Rajmund Zawistowski - ARiMR w Starym Lubiejewie,
8. Teresa Duda - MODR w Warszawie Oddział w Ostrowi Maz.,
9. Jerzy Sówka - Prezes PUKiR w Ostrowi Maz.,
10. Maria Wolf - Kurier Ziemi Ostrowskiej,
11. Eugeniusz Augustyniak - Radca Prawny,
12. Joanna Kacpura - Kierownik GOPS w Ostrowi Maz.,
13. Agata Stachacz - Kierownik Referatu UG,
14. Krystyna Siennicka - Kierownik Referatu UG,
15. Andrzej Dębek - Kierownik Referatu UG,
16. Sołtysi z terenu Gminy Ostrów Mazowiecka (lista obecności w załączeniu do protokółu).
Proponowany porządek Sesji:
1. Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu z Sesji Rady Gminy Nr XVI/08 z dnia 21 marca 2008 r.
2. Interpelacje i wnioski radnych.
3. Informacja z działalności Wójta Gminy.
4. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za 2007 rok.
5. Sprawozdanie z działalności Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o.o. za 2007 rok.
6. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2008.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zabezpieczenia w formie weksla „in blanco" środków pochodzących z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej.
8. Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego przekazania Przedsiębiorstwu Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o. o. w Ostrowi Mazowieckiej samochodu Jelcz 325 .
9. Podjęcie uchwały w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej, ustalenia przebiegu oraz aktualnego wykazu dróg gminnych.
10. Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego nabycia mienia na własność Gminy Ostrów Mazowiecka.
11. Przedstawienie wystąpienia pokontrolnego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie w sprawie kompleksowej gospodarki finansowej.
12. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
13. Zapytania i wolne wnioski.
14. Zakończenie Sesji.
Punkt 1.
Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu Nr XVI/08 z Sesji Rady Gminy z dnia 21 marca 2008 r.
Otwarcia Sesji dokonał i obradom przewodniczył Tadeusz Jabłonka - Przewodniczący Rady Gminy, słowami: "Otwieram obrady XVII Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Następnie Przewodniczący Rady Gminy przywitał przybyłych na Sesję gości, Wójta Gminy, radnych i sołtysów.
Stwierdził quorum do prawomocnych obrad informując, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 13 radnych.
Przewodniczący Rady poinformował następnie, że proponowany porządek obrad został przesłany radnym wraz z zawiadomieniem o sesji (zawiadomienie w załączeniu do protokółu).
W związku z wnioskiem Komendanta Policji o dofinansowanie zakupu oznakowanego samochodu dla Policji, który wpłynął po wysłaniu materiałów na Sesję, Wójt zgłosił propozycję uzupełnienia porządku obrad poprzez dodanie pkt 8 w brzmieniu:
„8.Podjęcie uchwały w sprawie przekazania przez Gminę Ostrów Mazowiecka środków finansowych dla Policji."
Rada Gminy przyjęła jednogłośnie zaproponowaną poprawkę, przy 13 głosach za jej przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
Radni nie zgłosili innych wniosków do proponowanego porządku obrad.
Następnie Rada Gminy przyjęła jednogłośnie, przy 13 głosach za, porządek obrad wraz z przyjętą wcześniej poprawką.
Przyjęty przez Radę Gminy porządek XVII Sesji Rady Gminy:
1. Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu z Sesji Rady Gminy Nr XVI/08 z dnia 21 marca 2008 r.
2. Interpelacje i wnioski radnych.
3. Informacja z działalności Wójta Gminy.
4. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za 2007 rok.
5. Sprawozdanie z działalności Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o.o. za 2007 rok.
6. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2008.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zabezpieczenia w formie weksla „in blanco" środków pochodzących z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej.
8. Podjęcie uchwały w sprawie przekazania przez Gminę Ostrów Mazowiecka środków finansowych dla Policji.
9. Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego przekazania Przedsiębiorstwu Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o. o. w Ostrowi Mazowieckiej samochodu Jelcz 325.
10. Podjęcie uchwały w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej, ustalenia przebiegu oraz aktualnego wykazu dróg gminnych.
11. Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego nabycia mienia na własność Gminy Ostrów Mazowiecka.
12. Przedstawienie wystąpienia pokontrolnego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie w sprawie kompleksowej gospodarki finansowej.
13. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
14. Zapytania i wolne wnioski.
15. Zakończenie Sesji.
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z ostatniej sesji, znajduje się u protokolanta, można się z nim jeszcze zapoznać, a głosowanie nad jego przyjęciem odbędzie się w przedostatnim punkcie porządku obrad.
Punkt 2.
Interpelacje i wnioski radnych.
Radni nie zgłosili żadnych interpelacji ani wniosków.
Punkt 3.
Informacja z działalności Wójta Gminy.
Wójt przedstawił informację z wykonania najważniejszych zadań za okres od 6 marca 2008 r. do 22 kwietnia 2008r (informacja w załączeniu do protokółu).
W dyskusji głos zabrał radny Janusz Sielecki, nawiązując do wypowiedzi Wójta w sprawie rozwiązania umów wynajmu mieszkań z Wojskowej Agencji Mieszkaniowej stwierdził, że podjęte przez Agencję działania przypuszczalnie wynikają z obowiązujących ją przepisów.
Punkt 4.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za 2007 rok.
Wójt Waldemar Brzostek przedstawił sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za 2007 rok z wykorzystaniem komputerowej prezentacji multimedialnej
W pierwszej kolejności omówił dochody Gminy informując, że dochody uchwalone przez Radę Gminy w budżecie wyniosły 23.805.308 zł i w trakcie minionego roku zwiększono je o kwotę 1.777.880 zł. Plan dochodów budżetowych po zmianach wyniósł 25.583.188 zł, z tego wykonano kwotę 25.936.086 zł tj. 101,4%.
Następnie Wójt przedstawił wydatki budżetowe ubiegłego roku. Przypomniał, że w budżecie na 2006 r. Rada Gminy przyjęła wydatki w kwocie 25.793.746 zł. W trakcie roku plan wydatków został zwiększony o kwotę 1.370.228 zł do kwoty 27.163.974 zł, z czego wykonano 26.075.898 zł tj. 96,0%.
W dalszej kolejności, Wójt przy pomocy wykresów, zaprezentował strukturę wydatków oraz poszczególne inwestycje wykonane w 2007 roku w naszej Gminie. Prezentację uzupełnił slajdami omawianych zadań inwestycyjnych.
Wiceprzewodnicząca Komisji Rewizyjnej Grażyna Skiba przedstawiła opinię Komisji Rewizyjnej w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2007 rok oraz wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy (wniosek i opinia Komisji Rewizyjnej w załączeniu do protokółu).
Przewodniczący Rady Gminy odczytał pozytywną opinię wydaną przez Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie o przedłożonym przez Wójta Gminy Ostrów Mazowiecka sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za 2007 rok ( Uchwała Nr 100/0/2008 RIO dot. opinii o sprawozdaniu - w załączeniu do protokółu).
Przewodniczący Rady Gminy przedstawił następnie Uchwałę Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie w sprawie wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej informując, że również ta opinia jest pozytywna (Uchwała Nr 113/0/2008 RIO dot. opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej - w załączeniu do protokółu).
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały i wobec braku dalszych głosów w dyskusji zarządził głosowanie.
Rada Gminy, w głosowaniu jawnym, podjęła uchwałę Nr XVII/109/08 w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za 2007 rok, przy 13 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Przewodniczący Rady Gminy Tadeusz Jabłonka pogratulował Wójtowi Gminy tak wspaniałego absolutorium. Do gratulacji przyłączył się Starosta Powiatu Ostrowskiego - Zbigniew Kamiński a następnie pozostali goście, radni, sołtysi i pracownicy Urzędu Gminy.
( przerwa w obradach od godz. 1115 do godz. 1130)
Przewodniczący Rady Gminy powitał przybyłego na Sesję Rady Gminy Posła na Sejm RP Bogusława Kowalskiego.
Punkt 5.
Sprawozdanie z działalności Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o.o. za 2007 rok.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił radnego Mariana Kacprzaka - Przewodniczącego wspólnego posiedzenia wszystkich stałych Komisji Rady Gminy, które odbyło się w dniu 24 kwietnia 2008 r., o przedstawienie opinii poszczególnych komisji dotyczących projektów uchwał przygotowanych na dzisiejszą sesję. Pan Marian Kacprzak poinformował, że wszystkie projekty uchwał zostały przez wszystkie komisje zaopiniowane pozytywnie.
Sprawozdanie z działalności Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o.o. za 2007 rok przedstawił Prezes Jerzy Sówka (sprawozdanie w załączeniu do protokółu).
Rada Gminy przyjęła sprawozdanie bez żadnych uwag.
Punkt 6.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2008 rok.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2008 rok.
Radni nie zgłosili żadnych pytań i uwag do przedstawionego projektu uchwały, wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad nim.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XVII/110/08 w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2008 rok, przy 13 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 7.
Podjęcie uchwały w sprawie zabezpieczenia w formie weksla „in blanco" środków pochodzących z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie zabezpieczenia w formie weksla „in blanco" środków pochodzących z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej.
Radni nie wnieśli żadnych pytań ani uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XVII/111/08 w sprawie zabezpieczenia w formie weksla „in blanco" środków pochodzących z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, przy 13 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 8.
Podjęcie uchwały w sprawie przekazania przez Gminę Ostrów Mazowiecka środków finansowych dla Policji.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie przekazania przez Gminę Ostrów Mazowiecka środków finansowych dla Policji.
Radni nie wnieśli żadnych uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XVII/112/08 w sprawie przekazania przez Gminę Ostrów Mazowiecka środków finansowych dla Policji., przy 13 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Przewodniczący Rady Gminy zaproponował, by na następne Sesje zapraszać dzielnicowego, bo wiele jest zgłaszanych spraw dotyczących bezpieczeństwa Gminy.
Punkt 9.
Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego przekazania Przedsiębiorstwu Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o. o. w Ostrowi Mazowieckiej samochodu Jelcz 325.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie nieodpłatnego przekazania Przedsiębiorstwu Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o. o. w Ostrowi Mazowieckiej samochodu Jelcz 325.
Wójt poinformował zebranych, że samochód skrzyniowy Jelcz 325 rocznik 1982 Gmina pozyskała nieodpłatnie od Państwowej Straży Pożarnej i przekazuje go Przedsiębiorstwu Usług Komunalnych i Rolniczych, gdzie po karosacji będzie on dalej użytkowany.
Po wyjaśnieniach Wójta, wobec braku pytań, Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XVII/113/08 w sprawie nieodpłatnego przekazania Przedsiębiorstwu Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o. o. w Ostrowi Mazowieckiej samochodu Jelcz 325, przy 13 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 10.
Podjęcie uchwały w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej, ustalenia przebiegu oraz aktualnego wykazu dróg gminnych.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej, ustalenia przebiegu oraz aktualnego wykazu dróg gminnych.
Radny Janusz Sielecki poinformował zebranych, że projekt tej uchwały był mocno dyskutowany i pozytywna opinia nie była jednogłośna. Według radnego lepiej by było, gdyby radni otrzymali wykaz dróg gminnych w całości a nie tylko same zmiany. Ponadto radny zaznaczył trzeba wziąć pod uwagę to, że Rada pozbawiając daną drogę kategorii drogi gminnej nie może stanowić o drogach wewnętrznych, bo o tym decyduje faktycznie właściciel lub Zarządca. Radny uważa również, że droga pozbawiona przez Radę kategorii gminnej przestaje być drogą do użytku i jest wyłączona z użytku.
Wójt wyjaśnił, że wiele emocji na posiedzeniu Komisji wzbudziła ta uchwała. Zwrócił uwagę, że w tej chwili porządkujemy stan rzeczy, który był.
Wykaz dróg gminnych jest zrobiony na zlecenie Gminy przez firmę zewnętrzną i z chwilą uporządkowania dotychczasowego stanu rzeczy będzie przekazany radnym. Wykaz był sporządzony w latach osiemdziesiątych i przekazywanie go w tej chwili, przed uporządkowaniem, mija się z celem, ze względu na istniejący bałagan, bo niektóre drogi gminne są powiatowymi i odwrotnie. Proponowane poprawki są wynikami pracy firmy zewnętrznej, tam gdzie zauważono błędy. Wójt podkreślił, że w projekcie zmian nic nowego się nie wprowadza, tylko eliminuje się wychwycone dotychczas błędy.
Odpowiadając na zgłoszone wątpliwości dot. sprawy własności Wójt podkreślił, że sprawa własności wychodzi praktycznie dopiero przy przygotowaniu dokumentacji na robienie drogi. Wykaz dróg gminnych z wykonywaniem inwestycji nie ma nic wspólnego. Robiąc drogę nie bierze się pod uwagę numer drogi a numer działki.
Wójt odnosząc się do spraw związanych z drogą wewnętrzną wyjaśnił, że droga otrzymująca kategorię drogi wewnętrznej, nie przestaje być drogą gminną. Można natomiast na niej wprowadzić pewne ograniczenia np. dot. ograniczenia ruchu samochodów
Wobec braku dalszych głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XVII/114/08 w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej, ustalenia przebiegu oraz aktualnego wykazu dróg gminnych, przy 11 głosach za jej podjęciem, 2 głosach wstrzymujących się, głosów przeciwnych nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
( Na Sesję przybył czternasty radny - Tadeusz Równy ).
Punkt 11.
Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego nabycia mienia na własność Gminy Ostrów Mazowiecka.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie nieodpłatnego nabycia mienia na własność Gminy Ostrów Mazowiecka.
Poinformował, że uchwała dotyczy nieodpłatnego nabycia przez Gminę od państwa Szymanderskich działki na utworzenie nowej drogi gminnej w Jelonkach
Radni nie zgłosili żadnych uwag ani pytań do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XVII/115/08 w sprawie nieodpłatnego nabycia mienia na własność Gminy Ostrów Mazowiecka, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 12.
Przedstawienie wystąpienia pokontrolnego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie w sprawie kompleksowej gospodarki finansowej.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował zebranych, że protokół był czytany i omawiany na posiedzeniu Komisji. Zwrócił się do radnych z pytaniem, czy odczytać jeszcze raz to wystąpienie pokontrolne. Radni jednogłośnie opowiedzieli się za tym, by ponownie go nie czytać.
W związku z tym, Przewodniczący Rady poprosił Wójta o przedstawienie wszystkim zebranym w skróconej formie tego wystąpienia RIO.
Wójt wyjaśnił, że raz na 3 - 4 lata pracę urzędów miasta bądź urzędów gminy pod względem finansowym kompleksowo kontroluje Regionalna Izba Obrachunkowa. W tym roku taka kompleksowa kontrola trwająca 40 dni była przeprowadzona w naszym Urzędzie. Na zakończenie tej kontroli zostało sporządzone i przedstawione wystąpienie pokontrolne Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie (wystąpienie pokontrolne RIO w załączeniu do protokółu).
Wójt poinformował zebranych, że jest zadowolony z wyników kontroli.
Następnie omówił w skrócie poszczególne punkty wystąpienia pokontrolnego RIO.
Punkt 13.
Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
Radni nie zgłosili żadnych interpelacji ani wniosków.
Punkt 14.
Zapytania i wolne wnioski.
Radny Powiatu Ostrowskiego i sołtys sołectwa Kuskowizna Jan Brzostek złożył Wójtowi w imieniu sołtysów gratulacje z uzyskanych wyników i jednogłośnego absolutorium a Radzie Gminy podziękował za bardzo dobrą pracę. Ponadto zgłosił sprawę zniszczonej drogi w Ugniewie przez firmę kładącą gazociąg.
Poseł na Sejm RP Bogusław Kowalski przedstawił najnowsze informacje z najważniejszych prac Sejmu oraz poinformował zebranych, że jego Biuro Poselskie w Ostrowi Mazowieckiej już od paru tygodni jest czynne w sąsiednim budynku przy ul. Sikorskiego 3.
Radny Marek Laskowski podziękował Wójtowi za osobiste zaangażowanie i stanowcze działania, które zapewniły możliwość dalszego funkcjonowania Wiejskiego Ośrodka Zdrowia w Jelonkach.
Radny Dariusz Ogrodnik potwierdził przedstawioną wcześniej przez radnego powiatowego Jana Brzostka informację o zniszczonej drodze dojazdowej do pól w Ugniewie dodając, że droga ta miejscami jest nieprzejezdna nawet dla traktorów. Poinformował ponadto, że złożył w tej sprawie pismo w sekretariacie wraz z dokumentacją zdjęciową.
Sołtys wsi Sulęcin Kolonia Mirosław Żach, nawiązując do wniosku złożonego na początku kadencji, przedstawił potrzebę wykonania nawierzchni bitumicznej na drodze w Sulęcinie Kolonii.
Radni i sołtysi złożyli podziękowania za wykonane w ostatnim okresie inwestycje.
Wójt odpowiadając na zgłoszone problemy wyjaśnił, że w sprawie zniszczonych dróg dojazdowych do pól przez firmę kładącą gazociąg, sytuacja jest kontrolowana na bieżąco. W ub. roku firma ta zapłaciła karę w wysokości 13 tys. zł za nieterminowe naprawy zniszczonych dróg. Ponieważ nie wszystkie zniszczone drogi zostały dotychczas naprawione, zostaną w najbliższych dniach przeprowadzone rozmowy w tej sprawie z Zarządem firmy.
W sprawie zgłoszonej przez sołtysa Mirosława Żacha, dot. wykonania nawierzchni bitumicznej na drodze w Sulęcinie Kolonii, Wójt przypomniał, że droga ta leży na terenie Gminy Stary Lubotyń, choć większość domów przy tej drodze należy do mieszkańców naszej Gminy. Poinformował zebranych o wstępnej deklaracji Wójta Gminy Stary Lubotyń, który w swoim piśmie podał termin wykonania tej drogi w 2013 roku, a w jednym z artykułów w gazecie określił termin tej inwestycji na rok 2011. Wójt zaznaczył, że nie może w tej chwili podawać konkretnych terminów. W miarę możliwości finansowych i prawnych, inwestycja ta będzie wprowadzona do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego oraz do Budżetu Gminy. Będzie wymagała ona również wystąpienia do Wójta Starego Lubotynia o jednoczesną budowę dwóch odcinków dróg z Przyjm do Sulęcina, przy wsparciu finansowym naszej Gminy, tak by połączyć dwie drogi wojewódzkie: Ostrów Mazowiecka - Łomża z drogą Ostrów Mazowiecka - Ostrołęka.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał pisma:
- Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie w sprawie zamknięcia dla ruchu kołowego i pieszego mostu przez rzekę Bug w Małkini Górnej (pismo w załączeniu do protokółu);
- Przeora Jasnej Góry i Prezydenta Częstochowy z zaproszeniem na 15 Ogólnopolską Pielgrzymkę Samorządu Terytorialnego (pismo w załączeniu do protokółu).
Rajmund Zawistowski kierownik Powiatowego Biura ARiMR w Starym Lubiejewie przedstawił bieżącą informację dotyczącą składania wniosków oraz programów pomocowych dla rolników realizowanych za pośrednictwem ARiMR.
Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół Nr XVI/08 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 21 marca 2008 r., przy 14 głosach za jego przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
Punkt 15.
Zakończenie Sesji.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że porządek obrad XVII Sesji Rady Gminy został wyczerpany.
Zamknął obrady słowami: „Zamykam obrady XVII Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Podziękował za udział w obradach zaproszonym gościom, radnym i sołtysom.
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y
Tadeusz Jabłonka
Protokółował:
INSP. DS.OBSŁUGI
RADY GMINY
Krzysztof Bożykowski
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Ostrowi Mazowieckiej