UCHWAŁA NR ........ / ...... / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia ................... 2009 roku
w sprawie:
przekazania przez Gminę Ostrów Mazowiecka środków finansowych dla Policji.
Na podstawie art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji (Dz. U. z 2007r. Nr 43 , poz. 277 z późn. zm.) w związku z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
uchwala się , co następuje:
§ 1.
Przekazuje się Policji z budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka na 2009 rok kwotę 15 000 zł. (słownie : piętnaście tysięcy złotych) z przeznaczeniem na dofinansowanie wydatków bieżących dla Komendy Powiatowej Policji w Ostrowi Mazowieckiej .
§ 2.
Warunki przekazania środków , o których mowa w § 1 określi porozumienie zawarte pomiędzy Wójtem Gminy Ostrów Mazowiecka a Komendantem Powiatowym Policji w Ostrowi Mazowieckiej.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y
Tadeusz Jabłonka
U C H W A Ł A NR .............../09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku.
w sprawie :
udzielenia dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Rocha w Jasienicy na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich
Na podstawie art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162 poz. 1568 z późn. zm. ) w zw. z art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142,poz. 159 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr XXXII/281/06 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 26 października 2006 roku w sprawie zasad i trybu postępowania o udzielenie , rozliczenie i kontroli wykorzystania dotacji na prace konserwatorskie , restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, nie stanowiących własności gminy (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 249, poz. 8943).
uchwala się co następuje :
§ 1.
1. Udziela się dotacji z budżetu gminy na rzecz Parafii Rzymskokatolickiej p. w. Św. Rocha w Jasienicy z przeznaczeniem na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich w kościele tej parafii położonym w Jasienicy , ul. Pawła Jasienicy 30 , wpisanym do księgi rejestru zabytków nieruchomych województwa mazowieckiego pod Nr A-628 prowadzonym przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Warszawie Delegatura w Ostrołęce , w kwocie 10 000,00 zł. ( słownie : dziesięć tysięcy złotych).
2. Szczegółowe warunki udzielenia dotacji określone zostaną w oddzielnej umowie.
§ 2.
1. Jednocześnie ustala się , że :
1) środki finansowe z dotacji zostaną przekazane parafii po przedstawieniu i przyjęciu sprawozdania z realizacji prac objętych tą dotacją:
2) sprawozdanie z prac musi zawierać :
a) szczegółowy opis zadań objętych dotacją,
b) protokół odbioru końcowego prac,
c) oryginały rachunków lub faktur do wglądu wraz z poświadczonymi za zgodność z oryginałem ich kopiami.
2. Przyjęcie sprawozdania , o którym mowa w ust. 1 pkt. 1 dokonuje Wójt .
§ 3.
Udzielenie dotacji , o której mowa w § 1 wymaga podjęcia oddzielnej uchwały o zmianie w budżecie gminy.
§ 4.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi .
§ 5.
Uchwała wchodzi z dniem podjęcia.
PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY
Tadeusz Jabłonka
UCHWAŁA NR .........../09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia ................... 2009 roku
w sprawie:
uchylenia Uchwały Nr XXVIII/214/09 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 19 czerwca 2009 roku w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na zadanie „ Rozbudowa drogi Kacpury".
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit."c" i art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 82 ust. 1 pkt. 2 i art. 83 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz.2104 z poźn. zm.).
uchwala się , co następuje:
§ 1.
Uchyla się Uchwałę Nr XXVIII/214/09 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia19 czerwca 2009 roku w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na zadanie „Rozbudowa drogi Kacpury" zmienioną Uchwałą nr XXXII/250/09 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 13 listopada 2009 roku..
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi .
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y
Tadeusz Jabłonka
UCHWAŁA NR .........../09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia ................... 2009 roku
w sprawie:
uchylenia Uchwały Nr XXXI/243/09 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 10 września 2009 roku w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na zadanie „ Rozbudowa drogi Kalinowo Morgi".
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit."c" i art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 82 ust. 1 pkt. 2 i art. 83 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz.2104 z poźn. zm.).
uchwala się , co następuje:
§ 1.
Uchyla się Uchwałę Nr XXXI/243/09 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z 10 września 2009 roku w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu na zadanie „Rozbudowa drogi Kalinowo Morgi".
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi .
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y
Tadeusz Jabłonka
U C H W A Ł A N R ................./09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 r.
w sprawie :
zmiany uchwały budżetowej na 2009 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 165 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.),
uchwala się, co następuje:
§ 1.
Zwiększa się dochody budżetu gminy o kwotę 84 163 zł. do wysokości 30 446 195 zł , zgodnie z załącznikiem nr 1:
- dochody bieżące po zmianie wynoszą - 29 729 615 zł ,
- dochody majątkowe - 716 580 zł.
§ 2.
Zmniejsza się wydatki budżetu gminy o kwotę 650 837 zł do wysokości 36 194 802 zł, zgodnie z załącznikami nr 2 i 3 a:
- wydatki bieżące po zmianie wynoszą - 25 783 989 zł,
- wydatki majątkowe - 10 410 813 zł.
§ 3.
1. Zmienia się plan wydatków na zadania inwestycyjne zgodnie z załącznikiem nr 3a.
2. Zmienia się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 - 2012 zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Zmienia się plan wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 4.
1. Deficyt budżetu gminy wynosi 5 748 607 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów, pożyczek oraz wolnych środków.
2. Ustala się przychody budżetu w wysokości 6 841 935 zł, na które składają się : pożyczki - 1 498 000 zł, kredyty 3 080 100 zł, wolne środki 2 263 835 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
3. Rozchody budżetu wynoszą 1 093 328 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 5.
Zwiększa się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych o kwotę 213 zł do wysokości 133 851zł oraz wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych o kwotę 213 zł do wysokości 123 381 zł Wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii pozostają w wysokości 10 470 zł.
§ 6.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
§ 7.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y
Tadeusz Jabłonka
UCHWAŁA NR ............/09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku
w sprawie :
ustalenia wykazu wydatków budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka, które w 2009 roku nie wygasają z upływem roku budżetowego.
Na podstawie art. 191 ust. 2, 3, i 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.)
uchwala się , co następuje:
§ 1.
1. Ustala się wykaz wydatków budżetowych, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2009 zgodnie z załącznikiem Nr 1.
2. Ustala się plan finansowy wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2009 zgodnie z załącznikiem Nr 2.
§ 2.
Środki finansowe określone w załączniku Nr 1 i 2 pozostaną na wyodrębnionym subkoncie podstawowego rachunku bankowego.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi .
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y
Tadeusz Jabłonka
UCHWAŁA NR ...../...../09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku
w sprawie
uchwalenia budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka na 2010 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d" oraz lit. „i" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 235, art. 237, art. 239 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ) w związku z art.121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz.1241)
uchwala się , co następuje :
§ 1.
1. Ustala się dochody w łącznej kwocie 30 498 533 zł,
z tego :
1/ bieżące w kwocie 30 071 852 zł,
2/ majątkowe w kwocie 426 681 zł,
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 1 i nr 1a.
2. Ustala się wydatki w łącznej kwocie 37 385 247 zł
z tego :
1/ bieżące w kwocie 26 358 214 zł,
2/ majątkowe w kwocie 11 027 033 zł,
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 2 , nr 2a i 2b.
3. Ustala się limity wydatków inwestycyjnych na lata 2010 - 2012 zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
4. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
5. Ustala się kwotę wydatków przypadających do spłaty z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę zgodnie z zawartą umową w wysokości 82 564 zł.
§ 2.
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 6 886 714 zł sfinansowany zostanie przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów i pożyczek .
2. Ustala się przychody budżetu w kwocie 7 956 000 zł, z następujących tytułów:
1/ zaciągniętych kredytów w kwocie 4 110 000 zł,
2/ zaciągniętych pożyczek w kwocie 3 846 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 3
3. Ustala się rozchody budżetu w kwocie 1 069 286 zł, z następujących tytułów;
1/ spłaty otrzymanych kredytów w kwocie 338 710 zł,
2/ spłaty otrzymanych pożyczek w kwocie 730 376 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 3
4. Ustala się limity zobowiązań do zaciągnięcia na sfinansowanie przejściowego deficytu w kwocie 7 956 000 zł, z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek.
5. Ustala się limity zobowiązań :
1/ na zaciągnięcie kredytów, pożyczek i emitowanych papierów wartościowych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie określonej w § 2 ust. 1;
2/ na spłatę kredytów, pożyczek z lat ubiegłych w kwocie określonej w § 2 ust. 3 pkt 1, 2;,
3/ na wyprzedzające finansowanie zadań finansowanych ze środków z UE w kwocie 4 000 000 zł.
§ 3.
1. Ustala się rezerwę ogólną w wysokości 200 000 zł .
2. Ustala się rezerwy celowe w wysokości 20 000 zł , z tego ;
1/ na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego
w wysokości 13 000zł,
2/ na wydatki związane z bezpieczeństwem publicznym w wysokości 7 000 zł.
§ 4.
Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym do sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 5.
Ustala się dochody z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.
§ 6.
Ustala się Plan Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 7.
Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w podziale na Sołectwa zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą nr 3 .
§ 8.
Upoważnia się Wójta do :
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości określonej w § 2 ust. 4 niniejszej uchwały.
2) zaciągania zobowiązań:
a/ na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załącznikach nr 1 i nr 2 niniejszej uchwały,
b/ z tytułu umów, których realizacja jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i gdy termin zapłaty upływa w 2011 roku do łącznej kwoty 1 500 000 zł.
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych także w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 9.
1. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
2. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y
Tadeusz Jabłonka
UCHWAŁA NR .........../ ....... / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia ...............................2009 roku
w sprawie:
trybu udzielania i rozliczania dotacji szkołom niepublicznym o uprawnieniach szkół publicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystywania
Na podstawie art. 80 ust. 4 oraz art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ustawy
z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
uchwala się, co następuje:
§ 1.
Niniejsza uchwała reguluje tryb udzielania i rozliczania dotacji przekazywanych z budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka szkołom niepublicznym o uprawnieniach szkół publicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystywania.
§ 2.
Dotacji udziela się na statutową działalność dydaktyczną, opiekuńczą i wychowawczą podmiotom, o których mowa w § 1 i może być ona wykorzystana wyłącznie na pokrycie wydatków bieżących związanych z tą działalnością.
§ 3.
Dotacje dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, w których realizowany jest obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, zwanych dalej szkołami, przysługują na każdego ucznia w wysokości równej kwocie przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej przekazanej Gminie Ostrów Mazowiecka.
§ 4.
Dotacje, o których mowa w § 3 przydziela się pod warunkiem, że osoba prowadząca szkołę złoży w Urzędzie Gminy Ostrów Mazowiecka:
1) w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji wniosek według wzoru określonego w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały wraz z potwierdzoną kserokopią sprawozdania z systemu informacji oświatowej (SIO), ze stanem na 10 września;
2) w terminie do 10 października roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji - potwierdzoną wraz z pismem przewodnim kserokopię sprawozdania typu SIO ze stanem na 30 września;
3) w terminie do 10 kwietnia roku udzielenia dotacji - potwierdzoną wraz z pismem przewodnim kserokopię sprawozdania typu SIO ze stanem na 31 marca.
§ 5.
Dotacji udziela się na wniosek osoby prawnej lub fizycznej prowadzącej szkołę, według załącznika nr 1 do niniejszej uchwały:
1) z powołaniem się na numer i datę wpisu do ewidencji prowadzonej zgodnie z art. 82 ustawy
o systemie oświaty, a także na numer i datę decyzji nadającej uprawnienia szkoły publicznej,
2) określający planowaną liczbę uczniów szkoły,
3) zawierający zobowiązanie do informowania organu dotującego o zmianach zachodzących
w liczbie uczniów oraz sporządzania i przekazywania rozliczenia otrzymanej dotacji,
4) wskazujący numer rachunku bankowego, na który ma być przekazywana dotacja.
§ 6.
1. Dotacja przekazywana jest w 12 częściach w terminie do dnia 25-go każdego miesiąca.
2. Zakończenie edukacji w roku szkolnym w danym typie szkoły powoduje wstrzymanie dotacji dla uczniów tego typu szkoły z kolejnym miesiącem jej zakończenia.
3. Zakończenie edukacji z końcem roku szkolnego w danym typie szkoły powoduje wstrzymanie dotacji dla uczniów tego typu szkoły na pozostałe cztery miesiące roku jej udzielania.
4. Nowe zadania edukacyjne rozpoczęte przez dotowany podmiot z dniem 1 września są uwzględniane w podstawie obliczania/naliczenia dotacji, o której mowa w § 8, w kolejnym roku budżetowym dotowania podmiotu.
5. W przypadku likwidacji szkoły i występującej nadpłaty, podmiot prowadzący szkołę zobowiązany jest w terminie 30 dni do zwrotu kwoty nadpłaconej dotacji.
§ 7.
1. Osoba prawna lub fizyczna, o której mowa w § 5, sporządza i przekazuje wraz z pismem przewodnim do Urzędu Gminy Ostrów Mazowiecka, nie później niż w ciągu 10 dni po upływie każdego miesiąca, rozliczenie otrzymanej dotacji za okres obejmujący poprzedni miesiąc, z uwzględnieniem aktualnej liczby uczniów według wzoru określonego w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
2. Rozliczeniu podlegają tylko te faktury / dokumenty księgowe, których koszty zostały pokryte w części lub w całości z otrzymanej dotacji.
3. Osoba prawna lub fizyczna, o której mowa w § 5, sporządza i przekazuje wraz z pismem przewodnim do Urzędu Gminy Ostrów Mazowiecka, nie później niż w ciągu 10 dni po upływie roku budżetowego, rozliczenie roczne otrzymanej dotacji według wzoru określonego w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 8.
1. Podstawę obliczania/naliczenia rozliczanej dotacji określa się na podstawie danych zawartych w sprawozdaniu SIO ze stanem na 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji, a następnie dokonuje korekty udzielanej dotacji na podstawie sprawozdania SIO ze stanem na 31 marca roku.
2. Do momentu uzyskania przez Gminę Ostrów Mazowiecka informacji o ostatecznej kwocie części oświatowej subwencji ogólnej na dany rok kalendarzowy, dotacja będzie wyliczana zaliczkowo.
3. Ostatecznego rozliczenia udzielonych dotacji za dany okres roczny dokonuje się na podstawie sprawozdania, o którym mowa § 7 ust. 3.
4. W ramach rozliczenia, o którym mowa w ust. 3, w terminie do 31 stycznia przekazuje się podmiotowi uprawnionemu kwotę wyrównawczą/niedopłaty dotacji należnej za miniony rok. Kwota nadpłaconej dotacji jest zaliczana w poczet dotacji udzielonej w roku, w której dokonano rozliczenia nadpłaconej dotacji.
§ 9.
1. Organowi dotującemu przysługuje prawo kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji.
2. Osoby upoważnione do przeprowadzenia kontroli mają prawo wstępu do szkół, o których mowa w § 1 oraz wglądu do prowadzonej przez nie dokumentacji organizacyjnej, finansowej i dokumentacji przebiegu nauczania, a także mogą przetwarzać dane osobowe uczniów tych szkół.
§ 10.
Traci moc uchwała Nr XXXI / 204 / 01 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 30 sierpnia 2001r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania wysokości i udzielania dotacji szkołom niepublicznym, zmieniona uchwałą Nr IX/109/03 z dnia 22 grudnia 2003 roku.
§ 11.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ostrów Mazowiecka.
§ 12.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2010 r.
PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY
Tadeusz Jabłonka
UCHWAŁA NR XXXIII / ... / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 roku
w sprawie:
uchwalenia Regulaminu określającego wysokość stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonym przez Gminę Ostrów Mazowiecka.
Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 30 ust. 6 i art. 34 ust. 1 oraz 54 ust. 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r. Nr 97, poz. 674 z późn. zm.) i przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. Nr 22, poz. 181 z późn. zm.)
uchwala się, co następuje:
§ 1.
Uchwala się Regulamin określający wysokość stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonym przez Gminę Ostrów Mazowiecka, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2.
Traci moc uchwała Nr XXV/182/08 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 30 grudnia 2008 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu określającego wysokość stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonym przez Gminę na 2009 r.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2010 r.
PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY
Tadeusz Jabłonka
UCHWAŁA NR XXXIII / ..... / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia .... grudnia 2009 r.
w sprawie
uchwalenia planu pracy Rady Gminy i stałych Komisji na 2010 rok.
Na podstawie § 21 ust.1 , § 35 ust.3 i § 37 ust.1 Statutu Gminy Ostrów Mazowiecka stanowiącego załącznik do uchwały Nr VI/49/03 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 14 czerwca 2003 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Ostrów Mazowiecka, zmienionego uchwałami Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej: Nr XII/135/04 z dnia 29 kwietnia 2004r., Nr XXVII/220/05 z dnia 30 grudnia 2005 r., Nr XV/103/08 z dnia 7 marca 2008 r. i Nr XXXII/262/09 z dnia 13 listopada 2009 r.
uchwala się, co następuje:
§ 1.
1. Uchwala się plan pracy Rady Gminy na 2010 rok, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Uchwala się plany pracy stałych Komisji Rady Gminy na 2010 rok, stanowiące załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y
Tadeusz Jabłonka
UCHWAŁA NR XXXIII/ ... /09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2009 r.
w sprawie
wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
Na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm. )
uchwala się, co następuje:
§ 1.
Uchwała ustala wymagania jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
§ 2.
1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami powinien spełniać następujące wymagania:
1) posiadać specjalistyczne środki przeznaczone do chwytania oraz transportowania bezdomnych zwierząt, w tym;
a) posiadać atestowane urządzenia i środki, przy pomocy których zwierzęta będą wyłapywane, nie mogąc stwarzać zagrożenia dla ich życia, zdrowia,
b) posiadać samochód przystosowany do transportu zwierząt, który posiada:
- odpowiednią powierzchnię i kubaturę (przestrzeń) umożliwiającą ustawienie metalowych klatek w ilości równej co najmniej sześciu, odpowiadających wielkością średniej wielkości zwierzęcia, w sposób uniemożliwiający przesuwanie się klatek w czasie transportu oraz zapewniający prawidłową wentylację,
- zadaszenie i ściany izolowane w celu zabezpieczenia zwierząt przed wpływami atmosferycznymi,
- dostateczną wentylację i w miarę potrzeby ogrzewanie,
- podłogę z odpowiednią nawierzchnią, zapewniającą przyczepność kończyn oraz umożliwiającą utrzymanie higieny,
2) zapewnić w razie potrzeby pomoc lekarsko-weterynaryjną;
3) posiadać doświadczenie w zakresie technicznego oraz technologicznego sposobu ochrony przed bezdomnymi zwierzętami;
4) posiadać odpowiednio wykształconą oraz przeszkoloną kadrę, w liczbie gwarantującej stałe świadczenie usług;
5) posiadać tytuł prawny do miejsca (terenu) przetrzymywania wyłapanych zwierząt przed przewiezieniem ich do schroniska.
2. Spełnienie powyższych wymagań powinno być potwierdzone odpowiednimi dokumentami
3. Dokumentami, o których mowa w ust. 2 są w szczególności:
1) zaświadczenie o wpisie w ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z Krajowego Rejestru Sądowego;
2) umowa kupna-sprzedaży, najmu lub faktura potwierdzające posiadanie środków, o których mowa w ust. 1 pkt 1;
3) umowa o stałej współpracy z lekarzem weterynarii;
4) umowa o świadczenie usług, jeżeli takowe były świadczone przez przedsiębiorcę w innej gminie przed złożeniem wniosku o wydanie zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk;
5) świadectwa szkolne oraz dyplomy szkół wyższych lub też ich odpisy, osób, o których mowa w ust. 1 pkt 4;
6) umowa najmu lub dzierżawy nieruchomości, miejsca, o którym mowa w ust. 1 pkt 5.
§ 3.
1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt powinien spełniać następujące wymagania:
1) prowadzić zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt;
2) posiadać tytuł prawny do terenu, na którym prowadzona ma być działalność, o której mowa w pkt 1;
3) posiadać pozwolenie na użytkowanie lub inny stosowny dokument wymagany przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 z późn. zm.),
4) prowadzić ww. działalność w miejscu ogrodzonym;
5) posiadać zadaszony obiekt, z odpowiednio wydzielonymi boksami, w których bezdomne zwierzęta będą przebywać.
2. Spełnienie powyższych wymagań powinno być potwierdzone odpowiednimi dokumentami
3. Postanowienia § 2 ust. 3 stosuje się odpowiednio.
§ 4.
1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części powinien spełniać następujące wymagania:
1) prowadzić zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części;
2) posiadać tytuł prawny do terenu, na którym prowadzona ma być działalność, o której mowa w pkt 1;
3) posiadać pozwolenie na użytkowanie lub inny stosowny dokument wymagany przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 ze zm.);
4) prowadzić ww. działalność w miejscu ogrodzonym;
5) posiadać środki niezbędne do grzebania zwłok zwierzęcych i ich części;
6) posiadać środki niezbędne do dezynfekcji zwłok zwierzęcych i ich części przed zagrzebaniem;
7) posiadać urządzenia i środki techniczne umożliwiające spalanie zwłok zwierzęcych i ich części.
2. Spełnienie powyższych wymagań powinno być potwierdzone odpowiednimi dokumentami
3. Postanowienia § 2 ust. 3 stosuje się odpowiednio.
§ 5.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
§ 6.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY
Tadeusz Jabłonka
UCHWAŁA NR .........../ ....... / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia ...............................2009 roku
w sprawie
uchwalenia programu współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi na rok 2010.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) i art. 5 ust. 3 ustawy z 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.)
uchwala się, co następuje:
§ 1.
Uchwala się Program współpracy Gminy Ostrów Mazowiecka z organizacjami pozarządowymi na rok 2010, w brzmieniu zawartym w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y
Tadeusz Jabłonka
U C H W A Ł A NR ....... /..... /09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia ................... 2009 roku
w sprawie
uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010 rok.
Na podstawie art. 41 ust. 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2007 r. Nr 70 poz. 473 z późn. zm.)
uchwala się co następuje:
§ 1
Uchwala się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2010 rok, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2010 roku.
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y
Tadeusz Jabłonka
U C H W A Ł A NR .............. /...... / 09
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia ................. 2009 roku
w sprawie
uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Ostrów Mazowiecka na rok 2010.
Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii ( Dz. U. Nr 179, poz. 1485 z późn. zm.)
uchwala się co następuje:
§ 1.
Uchwala się Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Ostrów Mazowiecka na rok 2010, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia
1 stycznia 2010 roku.
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y
Tadeusz Jabłonka
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Ostrowi Mazowieckiej