Projekty uchwał Rady

Projekty Uchwał Rady z Sesji IV / 11

UCHWAŁA NR .... / .... / 11
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia ...stycznia 2011 roku

w sprawie:

udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji dla Województwa Mazowieckiego

 

Na podstawie art. 10 ust. 2 i art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 220 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)

uchwala się , co następuje:

§ 1.

Udziela się z budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Województwa Mazowieckiego, która stanowi wkład własny Gminy Ostrów Mazowiecka w projekt p.n.: „Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa"

§ 2.

Pomoc finansowa, o której mowa w § 1, zostanie udzielona w formie dotacji celowej ze środków budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka na 2011 rok, w wysokości 10 954 zł. (słownie: dziesięć tysięcy dziewięćset pięćdziesiąt cztery złote).

§ 3.

Szczegółowe warunki udzielenia pomocy finansowej oraz przeznaczenia i zasady rozliczenia środków określone zostaną w umowie pomiędzy Gminą Ostrów Mazowiecka a Województwem Mazowieckim

§ 4.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 5.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY

Tadeusz Jabłonka

 

UCHWAŁA NR .... / .... / 11
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia ...stycznia 2011 roku

 

w sprawie:

udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji dla Województwa Mazowieckiego

 

Na podstawie art. 10 ust. 2 i art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 220 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)

uchwala się , co następuje:

§ 1.

Udziela się z budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Województwa Mazowieckiego, która stanowi wkład własny Gminy Ostrów Mazowiecka w projekt p.n.: „Przyspieszenie wzrostu konkurencyjności województwa mazowieckiego, przez budowanie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy poprzez stworzenie zintegrowanych baz wiedzy o Mazowszu"

§ 2.

Pomoc finansowa, o której mowa w § 1, zostanie udzielona w formie dotacji celowej ze środków budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka na 2011 rok, w wysokości 14 670 zł. (słownie: czternaście tysięcy sześćset siedemdziesiąt złotych).

§ 3.

Szczegółowe warunki udzielenia pomocy finansowej oraz przeznaczenia i zasady rozliczenia środków określone zostaną w umowie pomiędzy Gminą Ostrów Mazowiecka a Województwem Mazowieckim

§ 4.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 5.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY

Tadeusz Jabłonka

 

U C H W A Ł A NR IV / ... / 11

RADY GMINY OSTRÓW MAZOWIECKA

z dnia ...... stycznia 2011 roku

 

w sprawie

zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Ostrów Mazowiecka na lata 2011–2020.

 

Na podstawie art. 230 ust. 6 w związku z art. 226, art. 227, art. 228 i art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ust. 8 i art. 122 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) oraz art. 169-170 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.),

uchwala się, co następuje :

§ 1.

Zmienia się Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Ostrów Mazowiecka na lata 2011–2020, zgodnie z załącznikiem Nr 1 .

§ 2.

Zmienia się wykaz przedsięwzięć realizowanych w latach 2011–2016 , zgodnie z załącznikiem Nr 2 .

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

PRZEWODNICZĄCY

R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka

 

UCHWAŁA NR ...../.../11

RADY GMINY OSTRÓW MAZOWIECKA

z dnia .................. roku

 

w sprawie :

zmiany uchwały budżetowej na 2011 rok.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 235, art. 237, art. 239 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm),

uchwala, co następuje :

§ 1.

Zwiększa się dochody budżetu gminy o kwotę 36 940 zł. do wysokości 34 124 218 zł,

z tego :

1/ bieżące w kwocie 32 082 342 zł,

2/ majątkowe w kwocie 2 041 876 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 1,

Zwiększa się wydatki budżetu gminy o kwotę 36 940 zł. do wysokości 40 189 270 zł

z tego :

1/ bieżące w kwocie 28 847 490 zł,

2/ majątkowe w kwocie 11 341 780 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 2 i 2 a,

§ 2.

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

PRZEWODNICZĄCY

R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka

 

UCHWAŁA NR ...../.../11

RADY GMINY OSTRÓW MAZOWIECKA

z dnia .................. roku

 

w sprawie :

zmiany uchwały nr III/29/10 Rady Gminy Ostrów Mazowiecka z dnia 29 grudnia 2010 roku w sprawie wniesienia przez Gminę Ostrów Mazowiecka wkładów pieniężnych i niepieniężnych do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o. o. z przeznaczeniem na podwyższenie kapitału zakładowego spółki.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. „g", „h" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.)

uchwala, co następuje :

§ 1.

W uchwale nr III/29/10 Rady Gminy Ostrów Mazowiecka z dnia 29 grudnia 2010 roku w sprawie wniesienia przez Gminę Ostrów Mazowiecka wkładów pieniężnych i niepieniężnych do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o. o. z przeznaczeniem na podwyższenie kapitału zakładowego spółki § 1 otrzymuje brzmienie :

„ § 1. Wnosi się do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o. o. w Ostrowi Mazowieckiej :

wkład pieniężny na kwotę 552 711,05 zł.; w tym : - podatek VAT 552 593,57 zł,

- środki pieniężne 117,48 zł,

wkład niepieniężny w postaci sieci kanalizacyjnej w miejscowości Komorowo na wartość 2 511 788,95 zł,

o długości PCV O 200 – 6.965 mb

PE O 90 - 3.249 mb

studnie 630 - 296 szt.

przepompownie - 11 szt.

wraz monitoringiem i towarzyszącą infrastrukturą ."

§ 2.

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .

PRZEWODNICZĄCY

R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka

 

U C H W A Ł A NR ......./....../11

RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ

z dnia ................... ......2011 r.

 

w sprawie

nieodpłatnego nabycia mienia na własność Gminy Ostrów Mazowiecka

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.) oraz § 2 ust. 1 pkt. 1 uchwały Nr XXI/79/96 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 29 listopada 1996 r. w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami gruntowymi, zmienionej uchwałą Nr XIV/153/04 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 28 września 2004 r.

uchwala się, co następuje:

§ 1.

Wyraża się zgodę na nieodpłatne nabycie na własność Gminy Ostrów Mazowiecka niżej wymienionej nieruchomości, stanowiącej własność Pana Wacława Mroczkowskiego na podstawie KW Nr OS1M/00061045/1, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Ostrowi Mazowieckiej:

- działka oznaczona w ewidencji gruntów nr ew. 86/1 o pow. 0,0105 ha, położona w miejscowości Rogóźnia, z przeznaczeniem na poszerzenie istniejącej drogi gminnej.

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

Tadeusz Jabłonka

 

UCHWAŁA Nr ........./....../11

RADY GMINY OSTRÓW MAZOWIECKA

z dnia ..... ................. 2011r.

 

w sprawie:

trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego oraz warunków jego funkcjonowania.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591z późn.zm) i art. 9a ust. 15 ustawy z dnia 29 lipca 2005r.
o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie ( Dz. U. Nr 180 poz. 1493 z późn. zm.)

uchwala się co następuje:

§ 1.

Przyjmuje się tryb i sposób powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego, zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały Szczegółowe warunki funkcjonowania Zespołu Interdyscyplinarnego określa „Regulamin działania Zespołu Interdyscyplinarnego", stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały .

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

Tadeusz Jabłonka

 

UZASADNIENIE

Z dniem 1 sierpnia 2010r. weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie ( Dz. U. Nr 180 poz.1493 z póź. zm.), która nakłada na gminy m.in. obowiązek tworzenia Zespołów Interdyscyplinarnych. Art.9a ust. 15 ww. ustawy brzmi: „15. Rada Gminy określi, w drodze uchwały, tryb i sposób powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania".

Mając na uwadze powyższe, przedkłada się projekt uchwały, w celu realizacji zapisów ww. ustawy.

 

Załącznik Nr 1 do uchwały Nr ..../.../11

Rady Gminy Ostrów Mazowiecka

z dnia .................2011r.

Tryb i sposób powoływania i odwoływania

członków Zespołu Interdyscyplinarnego

 

Zespół Interdyscyplinarny, zwany dalej Zespołem, powołuje Wójt Gminy Ostrów Mazowiecka, w formie zarządzenia. W skład Zespołu wchodzą przedstawiciele, wskazani imiennie przez kierowników / dyrektorów niżej wymienionych instytucji / jednostek:

1) Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowi Mazowieckiej,

2) Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Ostrowi Mazowieckiej,

3) jednostek oświatowych z terenu Powiatu Ostrowskiego,

4) jednostek oświatowych z terenu Gminy Ostrów Mazowiecka,

5) zakładów opieki zdrowotnej,

6) Sądu Rejonowego w Ostrowi Mazowieckiej (Wydziału Rodzinnego i Nieletnich, Wydziałów Karnych i Kuratorskiej Służby Sądowej),

7) Prokuratury Rejonowej w Ostrowi Mazowieckiej,

8) Komendy Powiatowej Policji w Ostrowi Mazowieckiej

W skład Zespołu wchodzą także pracownicy samorządowi Gminy Ostrów Mazowiecka, wskazani przez Wójta. Zespół działa na podstawie porozumień zawartych między Wójtem Gminy Ostrów Mazowiecka a podmiotami, o których mowa w ust. 2 .

Członkowie Zespołu wykonują zadania w ramach obowiązków służbowych lub zawodowych.

Zakres zadań realizowanych przez członków ujęty zostanie w porozumieniach zawartych pomiędzy Wójtem a podmiotami, o których mowa w ust. 2 .

Członek Zespołu może zostać odwołany zarządzeniem Wójta Gminy Ostrów Mazowiecka:

1) w trybie natychmiastowym, w przypadku uzasadnionego podejrzenia o naruszenie zasad poufności danych i informacji uzyskanych w ramach działania w Zespole,

2) w przypadku pisemnego zrzeczenia się członkostwa, pod warunkiem wskazania innej osoby przez właściwy podmiot.

Załącznik Nr 2 do uchwały Nr ..../.../11

Rady Gminy Ostrów Mazowiecka

z dnia .................2011r.

REGULAMIN

DZIAŁANIA ZESPOŁU INTERDYSCYPLINARNEGO

Rozdział I.

Postanowienia ogólne

§ 1.

Regulamin określa szczegółowe warunki funkcjonowania Zespołu Interdyscyplinarnego, zwanego dalej Zespołem.

§ 2.

Zespół Interdyscyplinarny realizuje zadania określone w Gminnym Programie Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, uchwalonym odrębną uchwałą Rady Gminy. Zadaniem Zespołu Interdyscyplinarnego jest integrowanie i koordynowanie działań przedstawicieli różnych podmiotów oraz specjalistów w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Do zadań Zespołu Interdyscyplinarnego należy w szczególności:

1) pomoc osobom, rodzinom, grupom problemowym i środowiskom dysfunkcyjnym
w przezwyciężeniu ich problemów,

2) diagnozowanie problemu przemocy w rodzinie,

3) podejmowanie działań w środowisku zagrożonym przemocą w rodzinie, mających na celu przeciwdziałanie temu zjawisku,

4) inicjowanie interwencji w środowisku dotkniętym przemocą w rodzinie oraz w stosunku do osób stosujących przemoc w rodzinie.

5) rozpowszechnianie informacji o instytucjach, osobach i możliwościach udzielenia pomocy w środowisku lokalnym,

6) współdziałanie z innymi podmiotami przy rozwiązywaniu problemu i przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.

Zadania, o których mowa w ust. 3 Zespół realizuje poprzez:

1) ocenę sytuacji problemowej osoby indywidualnej, rodziny, grup problemowych lub środowiska znajdujących się w sytuacji kryzysowej i wypracowanie sposobu postępowania, który będzie miał na celu przywrócenie integralności rodziny, bądź środowiska oraz możliwości realizowania ich funkcji, oraz podejmowanie działań w tym celu przewidzianych przepisami prawa,

2) udzielanie pomocy, a w zależności od potrzeb poradnictwa socjalnego, prawnego, psychologicznego osobom, rodzinom, grupom problemowym i środowisku, które mają trudności lub wykazują potrzebę wsparcia w rozwiązywaniu swoich problemów,

3) podejmowanie interwencji w przypadku przemocy domowej i uruchamianie procedur mających na celu jej powstrzymanie,

4) udzielanie pomocy dzieciom doświadczającym i będących świadkami przemocy w rodzinie,

5) podejmowanie wspólnych działań w ramach procedury „Niebieska karta".

Rozdział II.

Funkcjonowanie Zespołu Interdyscyplinarnego

§ 3.

Każdy członek Zespołu Interdyscyplinarnego, przed udziałem w pierwszym posiedzeniu składa pisemne oświadczenie o zachowaniu poufności wszelkich informacji i danych uzyskanych przy realizacji zadań w ramach pracy w Zespole.

§ 4.

Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący Zespołu Interdyscyplinarnego. Przewodniczący Zespołu Interdyscyplinarnego zostaje wybrany na pierwszym spotkaniu spośród jego członków, w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności minimum połowy składu Zespołu Interdyscyplinarnego. Przewodniczący zostaje wybrany na czas nieokreślony. O wyborze Przewodniczącego Zespołu Interdyscyplinarnego zostaje pisemnie powiadomiony Wójt Gminy Ostrów Mazowiecka, Przewodniczący może zostać odwołany na podstawie:

1) uzasadnionego pisemnego wniosku któregokolwiek z członków Zespołu Interdyscyplinarnego lub Wójta Gminy Ostrów Mazowiecka,

2) pisemnej rezygnacji Przewodniczącego,

Odwołanie następuje w wyniku głosowania jawnego , w trybie określonym w ust. 2. Odwołanie Przewodniczącego skutkuje koniecznością powołania nowego Przewodniczącego w trybie określonym w ust. 2.

§ 5.

Zespół działa przy Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowi Mazowieckiej, który zapewnia jego obsługę organizacyjno-techniczną.Prace Zespołu koordynuje Przewodniczący Zespołu Interdyscyplinarnego, a w zakresie obsługi organizacyjno-technicznej - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Ostrowi Mazowieckiej lub wskazany przez niego pracownik.

§ 6.

Spotkania Zespołu Interdyscyplinarnego, odbywają się w zależności od potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał. Z każdego ww. spotkania zostaje sporządzony protokół zawierający: listę obecności, tematykę omawianych spraw ogólnych, przypadki indywidualne, opis działań do podjęcia. Spotkania organizowane są głównie w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej lecz mogą być również organizowane w siedzibach poszczególnych instytucji/organizacji, których przedstawiciele wchodzą w skład Zespołu.Uczestnictwo w spotkaniach Zespołu Interdyscyplinarnego jest obowiązkowe .

§ 7.

W celu rozwiązywania problemów związanych z wystąpieniem przemocy w rodzinie
w indywidualnych przypadkach, Zespół może powołać spośród swoich członków grupy robocze, z zastrzeżeniem ust. 2. W celu tworzenia lokalnych zintegrowanych programów i kampanii profilaktycznych oraz lokalnej polityki społecznej w pracach uczestniczą wszyscy członkowie Zespołu Interdyscyplinarnego.Członkami grup roboczych są pracownicy instytucji / jednostek, które ich wskazały, zgodnie ze swoimi kompetencjami określonymi w szczególnych przepisach prawa i dotyczących zakresu działania danej instytucji / jednostki. Zadaniem grup roboczych jest praca nad indywidualnymi problemami osób, rodzin, grup problemowych i środowisk, tj. w szczególności:

1) opracowanie i realizacja planu pomocy w indywidualnych przypadkach wystąpienia przemocy w rodzinie,

2) monitorowanie sytuacji rodzin, w których dochodzi do przemocy oraz rodzin zagrożonych wystąpieniem przemocy,

3) dokumentowanie działań podejmowanych wobec rodzin, w których dochodzi do przemocy oraz efektów tych działań.

Posiedzenia grup roboczych odbywają się w dni powszednie, w godzinach pracy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Dopuszcza się możliwość organizacji posiedzenia na terenie innych instytucji lub organizacji zaangażowanych w udzielanie pomocy oraz w innym terminie. Wszyscy członkowie Zespołu Interdyscyplinarnego spotykają się nie rzadziej niż raz na 3 miesiące celem przedstawienia zakresu wsparcia udzielonego przez poszczególne grupy robocze.

Rozdział III.

Postępowanie na rzecz osób, rodzin, grup i środowiska

§ 8.

Zgłoszenia sprawy może dokonać każdy członek Zespołu Interdyscyplinarnego. Osoba zgłaszająca sprawę ustala z Przewodniczącym Zespołu skład, miejsce i termin posiedzenia grupy roboczej. Zgłoszenie odbywa się poprzez wypełnienie przez członka Zespołu i przedstawienie Przewodniczącemu kwestionariusza zgłoszeniowego, stanowiącego załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu. Przewodniczący Zespołu zwołuje posiedzenie grupy roboczej na podstawie kwestionariusza zgłoszeniowego, podając czas i miejsce. Zwołanie posiedzenia może mieć formę pisemną, mailową lub telefoniczną. Dopuszcza się możliwość przekazania w momencie zwoływania grupy roboczej kopii kwestionariusza zgłoszeniowego.Przewodniczący Zespołu zaprasza na posiedzenie grupy roboczej przedstawicieli instytucji wskazanych w kwestionariuszu. Dopuszcza się, po konsultacji z osobą zgłaszającą sprawę, możliwość uczestnictwa na posiedzeniu przedstawiciela innej instytucji wchodzącej w skład Zespołu, a nie wskazanej w kwestionariuszu zgłoszenia.

§ 9.

Grupa robocza powołana w sprawie spotyka się minimum dwa razy.Na pierwszym spotkaniu roboczym grupa robocza ustala plan pomocy osobie, rodzinie, grupie problemowej lub środowisku, określający osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych części działań, opis zadań dla poszczególnych członków grupy roboczej, a także dla osoby, rodziny, przedstawicieli grup problemowych, bądź środowiska.Plan pomocy, o którym mowa w ust. 2., ustala się przy uczestnictwie osoby, rodziny, przedstawicieli grup problemowych bądź środowiska, których sprawa dotyczy. W sprawach wyjątkowych, możliwe jest określenie planu pomocy bez obecności osoby, rodziny, bądź przedstawicieli grup problemowych lub środowiska, których posiedzenie dotyczy. W tej sytuacji o wyniku posiedzenia i zobowiązaniach ze strony członków grupy roboczej zainteresowane osoby informuje się niezwłocznie.Na drugim spotkaniu grupy roboczej przedstawiane są przez członków działania podjęte na rzecz osoby, rodziny, grupy problemowej lub środowiska. Istnieje możliwość zwoływania kolejnych spotkań w danej sprawie.

Rozdział III.

Dokumentacja i monitorowanie prac Zespołu i grup roboczych

§ 10.

Przewodniczący gromadzi w celach statystycznych i ewaluacyjnych dane dotyczące m.in.: ilości spraw skierowanych do grup roboczych, składu poszczególnych grup, efektów pracy grup. W oparciu o zebrane dane dokonuje oceny realizacji zadań przez grupy oraz w razie potrzeby proponuje niezbędne korekty.

§ 11.

W ramach pracy z osobą, rodziną, grupami problemowymi bądź środowiskiem gromadzona jest następująca dokumentacja:

1) kwestionariusz zgłoszeniowy, o którym mowa w § 8 ust.3 Regulaminu, tj. dokument potwierdzający zgłoszenie problemu do rozpatrzenia przez grupy robocze - do kwestionariusza dołączane są kopie dokumentów dostarczonych przez osobę, rodzinę, przedstawicieli grup problemowych lub środowiska,

2) pisemna zgoda osoby lub pełnoletniego przedstawiciela rodziny, której sprawa ma być przekazana do rozpatrzenia w ramach pracy grupy roboczej, której wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu,

3) plan działań grupy roboczej, tj. opis zadań dla poszczególnych członków grupy oraz osoby, rodziny, przedstawicieli grup problemowych bądź środowiska, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu,

4) monitoring działań grup roboczych – realizacja zadań określonych w planie działań przez członków grup roboczych i osobę, rodzinę, przedstawicieli grup problemowych lub środowisk, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu,

5) lista obecności członków Zespołu lub grupy roboczej,

6) każdorazowo oświadczenie o zachowaniu tajemnicy służbowej.

W sytuacjach wyjątkowych, np. w przypadku zagrożenia dobra dziecka lub zgłoszenia dokonywanego przez dziecko, grupę roboczą zwołuje się w trybie natychmiastowym i bez wymaganej zgody, o której mowa w ust. 1 pkt 2. Dokumentacja, o której mowa w ust. 1 jest gromadzona w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowi Mazowieckiej.

Rozdział IV

Przepisy końcowe

§ 12.

Wszystkich członków Zespołu i grup roboczych obowiązuje zasada tajności informacji przekazywanych w ramach prac Zespołu bądź grupy. Obowiązek ten utrzymuje się także po ustaniu członkostwa w Zespole lub grupie roboczej.

§ 13.

W sprawach nie ujętych w niniejszym Regulaminie, mają zastosowanie przepisy ustawy ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180 poz. 1493 z późn.zm.).

§ 14.

Realizację organizacyjno-techniczną powyższych zapisów powierza się Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowi Mazowieckiej.

Załącznik nr 1

do Regulaminu

KWESTIONARIUSZ ZGŁOSZENIOWY

INSTYTUCJA ZGŁASZAJĄCA:.............................................................................

......................................................................................................................

DATA ZGŁOSZENIA:......................................................................................

OKREŚLENIE PROBLEMU/ÓW: .........................................................................

....................................................................................................................

OPIS SYTUACJI (SKŁAD RODZINY, FAKTY I OKOLICZNOŚCI): ..............................

....................................................................................................................

....................................................................................................................

....................................................................................................................

....................................................................................................................

....................................................................................................................

PRZEBIEG DOTYCHCZASOWYCH DZIAŁAŃ I UDZIELONEJ POMOCY: ...................

....................................................................................................................

....................................................................................................................

....................................................................................................................

PROPONOWANY SKŁAD GRUPY ROBOCZEJ: .......................................................

.....................................................................................................................

.....................................................................................................................

.....................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................

DATA POSIEDZENIA ZESPOŁU (wypełnia Przewodniczący Zespołu): ..................................

..................................................................

podpis osoby zgłaszającej sprawę

Załącznik nr 2

do Regulaminu

.........................................................

/miejscowość, data/

...............................................................

/imię i nazwisko/

..............................................................

/ulica, numer domu/

..............................................................

/miejscowość/

............................................................

/tel. kontaktowy/

OŚWIADCZENIE

Wyrażam zgodę na podjęcie przez Zespół Interdyscyplinarny funkcjonujący przy Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowi Mazowieckiej działań na rzecz mojej osoby / rodziny.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych niezbędnych do podjęcia działań przez Zespół Interdyscyplinarny, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późn.zm.). Dla potrzeb pracy Zespołu Interdyscyplinarnego przekazuję kserokopię następujących dokumentów:

..........................................................................................................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................................................................................................

......................................................

/podpis/

Załącznik nr 3

do Regulaminu

.........................................................

/miejscowość, data/

...........................

/Nr sprawy/

PLAN DZIAŁAŃ ZESPOŁU INTERDYSCYPLINARNEGO

DOTYCZY:

......................................................................................................................

......................................................................................................................

(Imię i nazwisko osoby lub przedstawiciela rodziny)

ZADANIA CZŁONKÓW ZESPOŁU

Instytucja Działanie

ZADANIA DLA OSOBY / RODZINY

........................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................................

KOLEJNE SPOTKANIE ZESPOŁU – DATA ......................................................................................................

PODPISY UCZESTNIKÓW ZESPOŁU INTERDYSCYPLINARNEGO:

Załącznik nr 4

.....................................................................

/miejscowość, data/

....................................................................

/Nr sprawy/

MONITORING DZIAŁAŃ ZESPOŁU INTERDYSCYPLINARNEGO

DOTYCZY .....................................................................................................................................................................................................

(Imię i nazwisko osoby lub przedstawiciela rodziny)

ZADANIA CZŁONKÓW ZESPOŁU

Zrealizowane działania

Czy osoba/rodzina

wymaga dalszego

wsparcia? TAK / NIE

Dalsze działania

DALSZE ZADANIA DLA OSOBY / RODZINY

........................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................................

KOLEJNE SPOTKANIE ZESPOŁU, DATA ......................................................................................................

PODPISY UCZESTNIKÓW ZESPOŁU INTERDYSCYPLINARNEGO:

 

UCHWAŁA Nr

RADY GMINY OSTRÓW MAZOWIECKA

z dnia ..........

 

w sprawie

wyrażenia zgody na realizację przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowi Mazowieckiej projektu systemowego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.

 

Na podstawie art.6 ust.1,art.18 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.z2001 r. Nr 142,poz.1591 z późn.zm.)w związku z art.110 ust.10 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009r. Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.),

uchwala się, co następuje:

§ 1.

Wyraża się zgodę na realizację przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowi Mazowieckiej projektu systemowego „ Otwarci na jutro" w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Działania 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.1 „ Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej".

§ 2.

Wartość projektu w ramach dotacji rozwojowej na rok 2011 wynosi 170 000 zł, w tym udział środków własnych Gminy wynosi 17 850 zł, co stanowi 10,5% kwoty przyznanej dotacji na realizację projektu systemowego.Wkład własny określony w ust.1 realizowany będzie zgodnie z klasyfikacją budżetową w rozdziale 85214 § 3119.

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

Tadeusz Jabłonka

 

 

 

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Samodzielne stanowisko d/s obsługi Rady Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 31 stycznia 2011 09:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Książek
Ilość wyświetleń: 904
31 stycznia 2011 09:56 (Małgorzata Książek) - Dodanie załącznika [iv3511_zmbudzetu_na_2011_r.zip] do dokumentu.
31 stycznia 2011 09:55 (Małgorzata Książek) - Dodanie załącznika [iv3411___zm_iii2010_wpf.zip] do dokumentu.
31 stycznia 2011 09:52 (Małgorzata Książek) - Dodanie dokumentu.