Projekty uchwał Rady

Projekty Uchwał Rady z Sesji XXXII/06


-PROJEKT-

UCHWAŁA…………. / ……. / 06

RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ

z dnia ………….. 2006 roku
w sprawie:



zasad i trybu postępowania o udzielenie, rozliczenie i kontroli wykorzystania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, nie stanowiących własności gminy.





Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15, art. 40 ust. 1 oraz art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póź. zm.), w związku z art. 81 ust.1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. Nr 162, poz. 1568 z póź. zm.) oraz art. 176 ust.3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z póź. zm.)



uchwala się , co następuje:




§ 1.



Uchwała określa:

1) szczegółowe warunki i tryb udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane, zwane dalej „pracami”, przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, nie stanowiących własności gminy;

2) tryb postępowania z wnioskiem o udzielenie dotacji celowej;

3) sposób rozliczenia tej dotacji;

4) rodzaj dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia wniosku i rozliczenia dotacji;

5) postanowienia, jakie powinna zawierać umowa o rozliczenie dotacji.




§ 2.



1.Z budżetu może być udzielona dotacja celowa na wykonanie prac określonych w § 2 ust.3 uchwały po złożeniu przez właściciela lub posiadacza zabytku wpisanego do rejestru zabytków, zwanego dalej „wnioskodawcą”, wniosku do Wójta Gminy.

2.Łączną kwotę dotacji w danym roku budżetowym określa uchwała budżetowa

3.Dotacja może obejmować nakłady konieczne na:

a/ sporządzenie ekspertyz technicznych i konserwatorskich,

b/ wykonanie projektu budowlanego, zgodnie z przepisami prawa budowlanego,

c/ zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku,

d/ stabilizację konstrukcyjną części składowych zabytku lub ich odtworzenie w zakresie niezbędnym dla zachowania tego zabytku,

e/ odnowienie lub uzupełnienie tynków i okładzin architektonicznych albo ich całkowite odtworzenie, z uwzględnieniem charakterystycznej dla tego zabytku kolorystyki;

f/ odnowienie lub całkowite odtworzenie okien, w tym ościeżnic i okiennic, zewnętrznych odrzwi i drzwi, więźby dachowej, pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych;

g/ modernizację instalacji elektrycznej ,

h/ wykonanie izolacji przeciwwilgociowej;

i/ działanie zmierzające do wyeksponowania istniejących, oryginalnych elementów zabytkowego układu parku lub ogrodu;

j/ modernizacja chodników i ciągów pieszych,

k/zakup i montaż instalacji przeciwwłamaniowej oraz przeciwpożarowej i odgromowej,

l/ zakup materiałów konserwatorskich i budowlanych, niezbędnych do wykonania prac i robót przy zabytku wpisanym do rejestru, o których mowa w pkt.c-k.





4.Wnioski o udzielenie dotacji na dofinansowanie prac, które zostaną przeprowadzone, składa się w następujących terminach:

1) na rok 2006 – od dnia wejścia w życie niniejszej uchwały ,

2) w latach następnych – do dnia 15 września roku poprzedzającego przeprowadzenie zaplanowanych prac,

3) termin o którym mowa w pkt.2 , nie dotyczy wniosków o dotację na prace interwencyjne, wynikające z zagrożenia zabytku.




§ 3.


1. Wniosek powinien zawierać w szczególności:

1) imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres wnioskodawcy lub nazwę, siedzibę i adres jednostki organizacyjnej, będącej wnioskodawcą;

2) określenie organu, u którego wnioskodawca ubiega się o udzielenie dotacji;

3) wskazanie zabytku, z uwzględnieniem miejsca jego położenia;

4) wskazanie tytułu prawnego wnioskodawcy do zabytku;

5) określenie prac, na które ma być udzielona dotacja i termin ich wykonania;

6) określenie wysokości dotacji, o którą ubiega się wnioskodawca;

7) informację o tym, czy wnioskodawca ubiega się o dotacje na prace objęte wnioskiem u innego organu, mogącego udzielić dotacji.



2. Do wniosku o udzielenie dotacji dołącza się:

1) dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku;

2) decyzje o wpisie do rejestru zabytków ;

3) pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które mają być przedmiotem dotacji;

4) pozwolenie na budowę, jeżeli race wymagają uzyskania takiego pozwolenie lub zgłoszenia prowadzenia robót budowlanych;

5) kosztorys ofertowy prac budowlanych lub zakupu materiałów.



3. Jeżeli przeprowadzenie prac, o których mowa w § 2 ust. 3, wymaga wyłonienia ich wykonawcy na podstawie przepisów ustawy prawo zamówień publicznych, do wniosku dołącza się odpowiednie dokumenty.




§ 4



Wnioski o dotację rozpatrywane są przez Wójta Gminy.




§ 5



1.W przypadku przyznania dotacji na przeprowadzenie prac, organ udzielający dotacji przekazuje wnioskodawcy pisemną informację o wysokości dotacji i zakresie prac objętych dotacją.

2.Wydatkowanie środków pochodzących z dotacji następuję zgodnie z postanowieniami ustawy prawo zamówień publicznych.

3.Po wyłonieniu wykonawcy, o którym mowa w ust. 2, wnioskodawca jest zobowiązany przekazać organowi udzielającemu dotację:

1) kopię najkorzystniejszej oferty w rozumieniu przepisów ustawy prawo zamówień publicznych, wybranej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;

2) kopię protokołu postępowania o udzielenie zamówienia z załącznikami;

3) kopię ogłoszenia o zamówieniu i udzieleniu zamówienia




§ 6



1.Wysokość dotacji nie może przekroczyć środków finansowych przewidzianych w budżecie Gminy w danym roku.
2.W przypadku przekroczenia środków finansowych przeznaczonych na dotację w danym roku budżetowym, istnieje możliwość rozłożenia dotacji na kolejne lata budżetowe.



§ 7



Przy rozpatrywaniu wniosku o przyznanie dotacji uwzględnia się w szczególności następujące kryteria:

1) dostępność zabytku dla ogółu społeczności lokalnej i turystów,

2) rola zabytku w promowaniu kultury i historii miasta,

3) stan zachowania obiektu,

4) wartość historyczną lub artystyczną zabytku,

5) wysokość zaangażowanych własnych środków.




§ 8



1.Zatwierdzony przez Wójta Gminy wniosek o dotację stanowi podstawę ujęcia kwoty w projekcie budżetu na dany rok budżetowy.

2.Dotację przyznaje Rada Gminy na wniosek Wójta Gminy, w drodze odrębnej uchwały.



§ 9



Umowa o udzielenie dotacji na przeprowadzenie prac zawiera:

1) zakres planowanych prac i termin ich realizacji;

2) wysokość udzielonych dotacji oraz termin i tryb jej płatności;

3) tryb kontroli wykonania umowy;

4) sposób rozliczania dotacji;

5) warunki i sposób zwrotu niewykorzystanej dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem.




§ 10



Po przeprowadzeniu prac objętych umową, wnioskodawca przekazuje Wójtowi Gminy dokumenty stanowiące podstawę rozliczenia udzielonej dotacji:

1) kosztorys powykonawczy przeprowadzonych prac;

2) protokół odbioru prac;

3) wykaz rachunków lub faktur;

4) zawiadomienie o zakończeniu robót lub pozwolenie na użytkowanie.




§ 11


Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.




§ 12


Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.







PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y


Tadeusz Jabłonka




-PROJEKT-




UCHWAŁA NR ……/…./06
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ

z dnia ………………… 2006

w sprawie:
zmiany uchwały budżetowej na rok 2006




Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Dz U. Nr 142, poz. 1591 z późn zm. z 2001 r.) oraz art. 165 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( Dz.U. z 2005 Nr249, poz.2104 )




uchwala się, co następuje:




§ 1



Zwiększa się dochody budżetu gminy o kwotę 153 282 zł do wysokości 22 285 031 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały .

Plan po zmianie wynosi:

- zadania własne 18 214 160 zł

- zadania zlecone 4.040.670 zł

- zadania na podstawie porozumień między j.s.t. 30 201 zł




§ 2



Zmniejsza się wydatki budżetu gminy o kwotę 11 718 zł do wysokości 24 235 065 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały , w tym likwiduje się rezerwę budżetową w wysokości 13 963 zł

Plan po zmianie wynosi:

- zadania własne 20 164 194 zł

- zadania zlecone 4.040.670 zł

- zadania na podstawie porozumień między j.s.t. 30 201 zł



§ 3



Zmniejsza się wydatki majątkowe na rok 2006 o kwotę 15 000 zł do wysokości 4 241 947 zł zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały , w tym :
- wydatki inwestycyjne zmniejsza się o kwotę 15 000 zł , do wysokości 3.981.947 zł





§ 4



Zmniejsza się deficyt budżetowy o kwotę 165.000 zł do wysokości 1.950.034 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały .




§ 5


1.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.



2.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.




PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y



Tadeusz Jabłonka




-P R O J E K T –




UCHWAŁA NR ................................

RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ

z dnia ..................... 2006 r



w sprawie:
podatku od nieruchomości




Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r . o samorządzie gminnym ( jedn. tekst Dz.U. z 2001 Nr 142, poz. 1591z póz. zm.), w związku z art.5 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz.U. z 2006 r Nr 121 , poz.844 z póź. zm.)



uchwala się , co następuje:



§ 1



Określa się wysokość stawek podatku od nieruchomości rocznie:



1) od gruntów :

a) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków – 0,58 zł od 1 m2 powierzchni,

b) pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych- 1,89 zł od 1 ha powierzchni,

c) pozostałych , w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego– 0,17 zł od 1 m2 powierzchni;



2) od budynków lub ich części:

a) mieszkalnych – 0,50 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,

b) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej – 15,92 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,

c) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym – 4,46 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,

d) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych – 3,07 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,

e) pozostałych , w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – 3,15 zł od 1 m2
powierzchni użytkowej,



3) od budowli – 2 % ich wartości




§ 2

Zwalnia się od podatku od nieruchomości:

1/grunty i budynki zajęte na potrzeby ochrony przeciwpożarowej,

2/grunty, budynki i budowle zajęte na wytwarzanie i dystrybucję wody, w tym sieci wodociągowe wraz z przyłączami.




§ 3



Pobór podatku następuje w drodze inkasa przez inkasentów ustalonych odrębną uchwałą.




§ 4


Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.



§ 5



Z dniem 1 stycznia 2007 roku traci moc uchwała Nr XXVI/214/06 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 18 listopada 2006 r. w sprawie podatku od nieruchomości.




§ 6



Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2007 r.





PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY



Tadeusz Jabłonka




-PROJEKT-

UCHWAŁA NR ..............

RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ

z dnia ........................ roku




w sprawie:



w sprawie zmiany uchwały Nr XXIX/256/06 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 29 czerwca 2006 roku w sprawie zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie .




Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit”c” i art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póżn. zm.) oraz art.82 ust.1 pkt 2 i art. 83 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104)



uchwala się , co następuje:




§ 1

§ 1 otrzymuje brzmienie:
„Zaciąga się długoterminową pożyczkę w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 45.000 zł ( słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych) na zadanie pn.” budowa wodociągu z przyłączami Zakrzewek”

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy




§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y



Tadeusz Jabłonka



-PROJEKT-

UCHWAŁA…………. / ……. / 06

RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z
dnia ………….. 2006 roku


w sprawie:
pomocy regionalnej na wspieranie nowych inwestycji lub tworzenie nowych miejsc pracy związanych z nową inwestycją





Na podstawie art.7 ust.3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2006 r. Nr 121,poz.844) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 sierpnia 2006 r. w sprawie udzielania przez gminy pomocy regionalnej na wsparcie nowych inwestycji lub tworzenie nowych miejsc pracy związanych z nowa inwestycją ( Dz.U. Nr 142, poz.1017), uchwala się , co następuje:



§1

1. Zwalnia się z podatku od nieruchomości budynki i budowle stanowiące nowe inwestycje związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, w rozumieniu §2 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 sierpnia 2006 roku w sprawie udzielania przez gminy pomocy regionalnej na wspieranie nowych inwestycji lub tworzenie nowych miejsc pracy związanych z nową inwestycją.

2. Zwolnienie z podatku od nieruchomości, o którym mowa w §1 ust.1 uchwały, przysługuje na warunkach i zasadach określonych w ww. rozporządzeniu Rady Ministrów.



3. Przedsiębiorca zamierzający skorzystać ze zwolnienia z podatku od nieruchomości określonego w §1 ust.1 uchwały zobowiązany jest do zgłoszenia takiego zamiaru w formie pisemnej, na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej uchwały, dołączając wymienione w nim dokumenty.
4. Zgłoszenia, o którym mowa w ust.1, przedsiębiorca musi dokonać przed rozpoczęciem realizacji inwestycji, jednakże nie później niż do dnia 31 grudnia 2006r.



§2



Zwolnienie, o którym mowa w § 1 jest pomocą regionalną w związku z dokonaniem na terenie gminy Ostrów Mazowiecka nowej inwestycji.




§3
Zwolnienie przysługuje nie dłużej niż przez 5 lat, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zaistniało zdarzenie wymienione w § 1.

§4
Ze zwolnienia, o którym mowa w § 1 - § 3 może również skorzystać przedsiębiorca, który poszerza swoją działalność. Zwolnienie z podatku obejmuje wówczas tylko nową inwestycję, tj. nowo nabyte grunty, nowo wybudowane budynki, budowle lub ich części przeznaczone na prowadzenie działalności gospodarczej.

§5

1. Warunkiem uzyskania zwolnień , o których mowa w § 1 - § 4 uchwały jest :

a) wykonanie nowej inwestycji do dnia 31 grudnia 2010 roku , polegającej na uruchomieniu działalności produkcyjnej lub usługowej, bądź rozszerzenie prowadzonej działalności,

b) przedłożenie każdego roku informacji dotyczącej:

- nieruchomości, na której uruchomiono lub poszerzono działalność gospodarczą,

- wielkości poniesionych i planowanych nakładów inwestycyjnych,



c)utworzenie nowych miejsc pracy do dnia 31 grudnia 2010 roku, związanych z nową inwestycją i zatrudnienie nowych pracowników w pełnym wymiarze czasu pracy , przynajmniej przez okres korzystania ze zwolnienia.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1, przedsiębiorca korzystający ze zwolnienia zobowiązany jest przedłożyć na początku każdego roku podatkowego do dnia 15 stycznia.
§ 6

1. W przypadku utraty warunków uprawniających do zwolnienia, podatnik jest zobowiązany powiadomić pisemnie Urząd Gminy wystąpienia okoliczności powodujących utratę prawa do zwolnienia.

2. Podatnik, o którym mowa w ust. 1 traci prawo do zwolnienia od pierwszego dnia miesiąca, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę tego prawa.

3. Podatnik, który nie dopełnił obowiązku określonego w § 5 ust. 2 traci prawo do zwolnienia od początku roku podatkowego, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę tego prawa.

4. Podatnik, który wprowadził w błąd Urząd Gminy , co do spełnienia warunków, uprawniających do uzyskania zwolnienia, traci prawo do zwolnienia za cały okres przez jaki korzystał ze zwolnienia.

5. Podatnicy, o których mowa w ust. 2, 3 i 4 są zobowiązani do zapłaty należnego podatku wraz z odsetkami.




§ 7

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 8

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.






PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y



Tadeusz Jabłonka



U C H W A Ł A NR ……………….

RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ

z dnia …………. 2006 roku



w sprawie
upoważnienia Wójta do udzielenia zamówień publicznych w trybie
ustawy - prawo zamówień publicznych i zaciągnięcia zobowiązań
na rok 2007





Na podstawie art. 18 ust.1, w związku z art. 60 ust.2 pkt1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)




uchwala się, co następuje:




§ 1.



Upoważnia się Wójta Gminy Ostrów Mazowiecka do udzielenia zamówień publicznych w trybie ustawy – prawo zamówień publicznych i zaciągnięcia zobowiązań na rok 2007 na zadanie pn.:
„ Zimowe utrzymanie dróg gminnych”



§ 2.



Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.




§ 3.



Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y




Tadeusz Jabłonka



U C H W A Ł A NR ……………….

RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ

z dnia …………. 2006 roku



w sprawie
upoważnienia Wójta do udzielenia zamówień publicznych w trybie
ustawy - prawo zamówień publicznych i zaciągnięcia zobowiązań
na rok 2007




Na podstawie art. 18 ust.1, w związku z art. 60 ust.2 pkt1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)




uchwala się, co następuje:




§ 1.



Upoważnia się Wójta Gminy Ostrów Mazowiecka do udzielenia zamówień publicznych w trybie ustawy – prawo zamówień publicznych i zaciągnięcia zobowiązań na rok 2007 na zadanie pn.:
„ Wykonanie ewidencji dróg gminnych oraz obiektów mostowych na terenie Gminy Ostrów Mazowiecka”



§ 2.



Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.


§ 3.


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y




Tadeusz Jabłonka



UCHWAŁA Nr ......................

RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ

z dnia ...............................






w sprawie
wydania opinii dotyczącej uznania lasu za ochronny oraz pozbawienia charakteru ochronnego lasu .




Na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach (Dz. U. Nr 101 poz. 444 z późn. zm.)



uchwala się co następuje:




§1.



1. Opiniuje się pozytywnie projekty:

1) uznania za las ochronny obszarów leśnych określonych w zestawieniu stanowiącym załącznik Nr1 do uchwały;

2) pozbawienia charakteru lasu ochronnego obszarów leśnych określonych w zestawieniu stanowiącym załącznik Nr 2 do uchwały.

2. Mapa lasów, o których mowa w ust.1 stanowi załącznik Nr 3 do uchwały.


§ 2.


Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ostrów Mazowiecka.




§ 3.



Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.







PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y



Tadeusz Jabłonka



Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Książek
Ilość wyświetleń: 1067
12 marca 2008 23:05 (Małgorzata Książek) - Utworzenie dokumentu