OGŁOSZENIE URZĘDU GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
O NABORZE KANDYDATÓW NA STANOWISKO URZĘDNICZE
Urząd Gminy w Ostrowi Mazowieckiej, ul. gen. Władysława Sikorskiego 5,
07-300 Ostrów Mazowiecka
ogłasza w dniu 26 czerwca 2024 r. nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze:
DO SPRAW OBSŁUGI ORGANIZACYJNO - ADMINISTRACYJNEJ GMINNYCH PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
w Referacie Oświaty, Promocji i Kultury
1. WYMAGANIA KONIECZNE, ZWIĄZANE ZE STANOWISKIEM:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na przedmiotowym stanowisku,
6) wykształcenie wyższe,
7) biegła umiejętność obsługi komputera, w tym pakietu MS Office;
8) bardzo dobra znajomość niżej wymienionych przepisów:
- ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737);
- ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2024 r. poz. 750);
- ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r. poz. 984 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2021 poz. 1162);
- ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz.U. z 2024 poz. 754);
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 152);
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609);
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572);
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. z 2018 r. poz. 2010 z późń. zm.);
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2023 r. poz. 2736);
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U. z 2024 r. poz. 80);
- rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 14 poz. 67).
2. WYMAGANIA DODATKOWE:
1) doświadczenie zawodowe w wykonywaniu zadań określonych w ust. 3
2) umiejętność obsługi programu Vulcan;
3) umiejętność obsługi Systemu Informacji Oświatowej.
3. ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU:
1) prowadzenie ewidencji publicznych i niepublicznych placówek oświatowych,
2) prowadzenie spraw z zakresu ustalania sieci publicznych szkół podstawowych oraz granic ich obwodów,
3) prowadzenie spraw z zakresu ustalania sieci przedszkoli i oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych,
4) prowadzenie spraw z zakresu realizacji obowiązku nauki,
5) prowadzenie spraw należących do organu prowadzącego z zakresu rekrutacji do szkół, przedszkoli i oddziałów przedszkolnych,
6) weryfikacja arkuszy organizacyjnych oraz aneksów przedkładanych przez dyrektorów gminnych placówek oświatowych oraz przekazywanie do zaopiniowania Mazowieckiemu Kuratorowi Oświaty, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
7) prowadzenie spraw należących do organu prowadzącego, wynikających z przepisów dotyczących systemu informacji oświatowych (SIO),
8) prowadzenie spraw z zakresu zapotrzebowania na środki finansowe oraz rozliczania dotacji na:
a) zwrot kosztów kształcenia młodocianych,
b) podręczniki i materiały edukacyjne,
c) wyprawkę szkolną,
d) dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego,
e) inne działania placówek oświatowych lub organu prowadzącego na rzecz poprawy jakości edukacji,
9) prowadzenie akt osobowych dyrektorów gminnych placówek oświatowych ,
10) prowadzenie spraw dotyczących badań okresowych, urlopów i innych spraw kadrowych dyrektorów gminnych placówek oświatowych ,
11) prowadzenie dokumentacji bhp i wypadków dyrektorów gminnych placówek oświatowych ,
12) prowadzenie spraw w zakresie zatrudnienia, czasu pracy i wynagradzania pracowników gminnych placówek oświatowych,
13) weryfikacja dokumentacji dotyczącej godzin ponadwymiarowych nauczycieli, przedkładanej przez dyrektorów gminnych placówek oświatowych,
14) koordynowanie działalności dyrektorów gminnych placówek oświatowych w zakresie spraw kadrowych pracowników gminnych placówek oświatowych,
15) prowadzenie ewidencji nauczycieli i innych pracowników gminnych placówek oświatowych,
16) współudział w przygotowaniu dokumentów do archiwum,
17) załatwianie korespondencji w zakresie spraw wynikających z zakresu obowiązków,
18) sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości wynikającej z zakresu czynności,
19) zastępstwo w czasie nieobecności drugiego pracownika na stanowisku ds. obsługi organizacyjno – administracyjnej gminnych placówek oświatowych.
4. INFORMACJA O WARUNKACH PRACY NA STANOWISKU:
1) praca na pełny etat, w systemie jednozmianowym, 40 godz. w tygodniu,
2) praca w godzinach od 7:30 do 15:30,
3) wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021r. poz. 1960 z późn zm.) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników samorządowych, zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w Urzędzie Gminy w Ostrowi Mazowieckiej,
4) wynagrodzenie wypłacane do 26 dnia każdego miesiąca,
5) praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
5. WYMAGANE DOKUMENTY:
1) list motywacyjny,
2) życiorys – curriculum vitae (z telefonem kontaktowym),
3) kwestionariusz osobowy (druk do pobrania w BIP, na stronie internetowej Urzędu Gminy lub w siedzibie Urzędu – pokój nr 5),
4) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
5) kopie świadectw pracy i/lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe w wykonywaniu zadań określonych w ust. 3;
6) kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
7) kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku gdy kandydat na wolne stanowisko urzędnicze, będący osobą niepełnosprawną, zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r., poz. 530 z późn. zm.),
8) oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
9) oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,
10) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji (druk do pobrania w BIP, na stronie internetowej Urzędu Gminy lub
w siedzibie Urzędu – pokój nr 5).
6. WYMOGI FORMALNE:
1) złożenie wymaganych dokumentów.
2) spełnienie wymagań koniecznych związanych ze stanowiskiem określonych w ust. 1.
7. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
1) oferty należy składać w zaklejonej kopercie, opatrzonej imieniem, nazwiskiem i miejscem zamieszkania oraz dopiskiem: "Dotyczy naboru na stanowisko do spraw obsługi organizacyjno - administracyjnej gminnych placówek oświatowych" do dnia
8 lipca 2024 roku, w siedzibie Urzędu Gminy Ostrów Mazowiecka, przy ul. gen. Władysława Sikorskiego 5, pokój Nr 15 - sekretariat, do godz. 15.30 lub drogą pocztową na adres urzędu.
2) w razie złożenia dokumentów drogą pocztową, za datę ich złożenia uważa się datę stempla pocztowego polskiego urzędu pocztowego.
3) aplikacje, które wpłyną do urzędu po określonym terminie nie będą rozpatrywane.
8. POZOSTAŁE INFORMACJE:
1) lista osób, które spełniły wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze oraz zakwalifikowanych do dalszego postępowania, zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Ostrów Mazowiecka www.gminaostrowmaz.home.pl oraz umieszczona na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy
do dnia 12 lipca 2024 roku.
2) dalsze postępowanie polegać będzie na przeprowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych lub testu pisemnego, podczas których sprawdzona zostanie znajomość przepisów, o których mowa w ust. 1 pkt 8 i zagadnień związanych z zakresem obowiązków.
3) rozmowy lub test przeprowadzone zostaną w siedzibie Urzędu Gminy Ostrów Mazowiecka, przy ul. gen. Władysława Sikorskiego 5.
4) w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił mniej niż 6%.
Ostrów Mazowiecka, 26 czerwca 2024 r.
Oświadczenie o niekaralności [12.08 KB]
Wzór oświadczenia dane osobowe [12.63 KB]
Klauzula informacyjna [17.03 KB]
Kwestionariusz osobowy [52.61 KB]
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Ostrowi Mazowieckiej