Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacja dotycząca warunków organizacyjno – technicznych doręczania dokumentów elektronicznych


 

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

W związku z wejściem w życie przepisów rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 roku w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. Nr 206, poz. 1216):

Gmina Ostrów Mazowiecka uruchomiła Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej ePUAP.

 

Adres na ePUAP:

http://epuap.gov.pl/wps/portal

https://epuap.gov.pl/wps/myportal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/2y200kdsqv

 

Adres skrytki na ePUAP:     /2y200kdsqv/skrytka

 

W celu złożenia pisma w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta na platformie ePUAP. 

 

Przekazanie dokumentu następuje poprzez wypełnienie formularza udostępnionego na platformie ePUAP. 

 

Z usług eUrzędu można korzystać po zarejestrowaniu się i utworzeniu indywidualnego konta użytkownika. Jest to warunek konieczny uzyskania dostępu do części transakcyjnej eUrzędu.

 

eUrząd jest bezpiecznym systemem informatycznym, dzięki któremu interesant może załatwić swoje sprawy w urzędzie za pośrednictwem Internetu z wykorzystaniem podpisu kwalifikowanego oraz Profilu Zaufanego.

System eUrząd umożliwia:

  • Założenie bezpiecznego konta,
  • Pobranie interaktywnych formularzy wniosków w sprawach,
  • Wypełnienie wniosku i podpisanie wniosku podpisem elektronicznym kwalifikowanym lub Profilem Zaufanym,
  • Złożenie wniosku do urzędu za pośrednictwem Internetu,
  • Uzyskanie przez interesanta informacji o stanie jego spraw w urzędzie,
  • Przesłanie decyzji i pism urzędowych od urzędu do interesanta.

W systemie eUrząd wykorzystano koncepcję bezpiecznych, personalnych kont interesantów podobnych do internetowych kont bankowych oraz technologię bezpiecznych formularzy.

 

Zapewniono dzięki temu bezpieczną dwustronną komunikację pomiędzy interesantem i urzędem oraz udostępnianie interesantowi treści pism dotyczących jego spraw w urzędzie.

 

Wymogi dla dokumentów elektronicznych:

1. Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP.

 

2. Pisma wnoszone za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej sporządzane są w formacie XML na podstawie ogólnego wzoru dokumentu elektronicznego umieszczonego w centralnym repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych.

 

Formaty danych, w jakich zapisuje się załączniki dodawane do pism określa  załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. (Dz. U. Nr 206, poz. 1216): 

Akceptowalne formaty załączników to:

     a. DOC, RTF
     b. XLS
     c. CSV
     d. TXT
     e. GIF, TIF, BMP, JPG
     f. PDF
     g. ZIP


3. Dokument w wersji elektronicznej może zostać doręczony na następujących informatycznych nośnikach danych: 
  • Płyta CD/DVD;
  • Pamięć USB.
 
4. Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.
 

5. Dokumenty zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 grudnia 2015 14:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Książek
Ilość wyświetleń: 1509
07 stycznia 2016 14:26 (Małgorzata Książek) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
07 stycznia 2016 14:19 (Małgorzata Książek) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
07 stycznia 2016 14:11 (Małgorzata Książek) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)