Skargi, wnioski

Rozpatrywanie skarg i wniosków


PRZEDMIOT SPRAWY:


Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

 

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

 

 

PODSTAWA PRAWNA:


1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267, z póź. zm.) - Dział VIII Skargi i wnioski 


2. Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2014 r., poz. 1195)


3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 14 lipca 2016 11:36
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Książek
Ilość wyświetleń: 812
14 lipca 2016 11:58 (Małgorzata Książek) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
14 lipca 2016 11:40 (Małgorzata Książek) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
14 lipca 2016 11:38 (Małgorzata Książek) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)