Uchwały Rady - archiwum

Sesja Nr IV/06 z dnia 29 grudnia 2006 r.


UCHWAŁA NR IV / 14 / 06
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2006 roku


w sprawie:
uchwalenia budżetu gminy na rok 2007.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).

uchwala się, co następuje:
§ 1


Dochody budżetu gminy w wysokości 23.805.308 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

§ 2


1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 25.793.746 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007 - 2009 zgodnie z załącznikiem nr 3 (3a – zadania inwestycyjne w 2007 roku).
§ 3


1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 1.988.438 zł, który zostanie pokryty zgodnie z załącznikiem nr 4,przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów w kwocie - 1.566.000 zł,
2) zaciąganych pożyczek w kwocie - 1.583.000 zł,
2.Spłata kredytów i pożyczek wynosi 1.160.562 zł
§ 4


W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 140.000 zł,

§ 5


1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 6


1. Ustala się dochody w kwocie 125.600 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 125.600 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 7


1. Dotacje podmiotowe dla:
1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę -226.600 zł,
2) działających na terenie gminy publicznych i niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowo - wychowawczych w wysokości - 96.152 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 8


1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 20.000 zł,
2) wydatki - 13.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 9


Upoważnia się Wójta do:

1)zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 300.000 zł,

2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 ,

3) dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.

4) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 300.000 zł,

5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 10


Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec 2007 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 11

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

§ 12


Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka

U C H W A Ł A NR IV / 15 / 06
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2006 roku

w sprawie:
ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Ostrów Mazowiecka.


Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 roku w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz.U. Nr 146, poz.1223 z późn. zm.)

uchwala się, co następuje:

§ 1.


Ustala się Wójtowi Gminy Ostrów Mazowiecka – Panu Waldemarowi Brzostkowi, z dniem 5 grudnia 2006 roku, następujące wynagrodzenie:

1) zasadnicze w kwocie 4.560 zł (słownie: cztery tysiące pięćset sześćdziesiąt złotych),

2) dodatek funkcyjny, w kwocie 1.530 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset trzydzieści złotych),

3) dodatek za staż pracy, w wysokości 20 % wynagrodzenia zasadniczego, w kwocie 912 zł (słownie: dziewięćset dwanaście złotych).

4) dodatek specjalny, w wysokości 40% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego, w kwocie 2.436 zł (słownie: dwa tysiące czterysta trzydzieści sześć złotych).

§ 2.


Tracą moc uchwały:
- Nr XX/197/05 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 31 marca 2005 roku w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Ostrów Mazowiecka;
- Nr II/11/02 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 6 grudnia 2002 roku w sprawie przyznania dodatku specjalnego Wójtowi Gminy Ostrów Mazowiecka, zmieniona uchwałą Nr XXVII/226/05 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 30 grudnia 2005 r.

§ 3.


Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Gminy.

§ 4.


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 5 grudnia 2006 roku.

PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y


Tadeusz Jabłonka

UCHWAŁA NR IV / 16 / 06
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2006 roku

w sprawie:
uchwalenia Regulaminu określającego wysokość stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonym przez Gminę na 2007 rok.



Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 30 ust. 6 i art. 34 ust. 1 oraz 54 ust. 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r. Nr 95, poz. 674 z późn. zm.) i przepisów rozporządzenia MENiS z dnia 31stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. Nr 22, poz. 181 z późn. zm.)


uchwala się, co następuje:

§ 1.


Uchwala się regulamin określający wysokość stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonym przez Gminę Ostrów Mazowiecka na 2007 rok, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.


§ 2.


Traci moc uchwała Nr XXVII/224/05 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 30 grudnia 2005 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu określającego wysokość stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonym przez Gminę na 2006 r. i uchwała Nr XXVIII/235/06 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 20 kwietnia 2006 r. w sprawie rozpatrzenia zmiany uchwały Nr XXVII/224/05 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 30 grudnia 2005 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu określającego wysokość stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonym przez Gminę na 2006 rok.


§ 3.


Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.


§ 4.


1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007 r.
2. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.



PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka


U C H W A Ł A NR IV / 17 /06
RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
z dnia 29 grudnia 2006 roku

w sprawie
uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2007 rok.



Na podstawie art. 41 ust. 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2002 r. Nr 147 poz. 1231 z późn. zm.)

uchwala się co następuje:

§ 1


Uchwala się Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2007 rok, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.


§ 2


Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.


§ 3


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2007 roku.



P RZEWODNICZĄCY
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka




Załącznik do uchwały Nr IV/17/ 06
Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej
z dnia 29 grudnia 2006 r.

GMINNY PROGRAM PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA
PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
W GMINIE OSTRÓW MAZOWIECKA NA 2007 ROK


Rozdział I
Postanowienia ogólne

§ 1
Cel główny programu:
Aktywizacja instytucji, organizacji, stowarzyszeń i ludności gminy w obszarze promocji zdrowego stylu życia, ze szczególnym zwróceniem uwagi na ograniczenie spożycia alkoholu.
Cele operacyjne:
1. Rozwijanie współpracy na rzecz przerwania procesu degradacji osób uzależnionych
i ich rodzin oraz osób zagrożonych uzależnieniem.
2. Zwiększenie liczby ofert skierowanych do środowisk trudnych w dziedzinach pomocy psychologicznej, edukacyjnej, rekreacji, sportu oraz podnoszenie kwalifikacji własnych.
3. Kreowanie modelu życia bez nałogów i promowanie postaw społecznych ważnych dla profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych poprzez zwiększenie ofert profilaktyczno – edukacyjnych skierowanych do młodzieży.
4. Rozwijanie edukacji publicznej na temat szkodliwości uzależnień.

Rozdział II
Zadania i sposoby realizacji

§ 2
I. Diagnoza aktualnego stanu problemów alkoholowych i zasobów umożliwiających prowadzenie działalności profilaktycznej i naprawczej.
1. Przeprowadzenie badań ankietowych wśród uczniów i nauczycieli na temat problemów alkoholowych wśród młodzieży oraz przeprowadzenie badań środowiskowych na temat: „Alkohol w mojej okolicy”.

II. Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych
1. Organizowanie i finansowanie szkoleń koordynatora programu, terapeutów, liderów grup samopomocowych, członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, aktywistów trzeźwościowych, przedstawicieli wybranych zawodów
w zakresie strategii i metod rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Wspieranie działalności środowiskowej w zakresie wzajemnej pomocy osób
z problemem alkoholowym oraz pomocy dla stowarzyszeń prowadzących programy profilaktyczne i terapeutyczne.
3. Wspieranie działań w zakresie świadczenia usług psychologicznych, terapeutycznych
i rehabilitacyjnych dla osób uzależnionych od alkoholu, narkotyków.
4. Wspieranie działań w zakresie świadczenia usług psychologicznych, terapeutycznych
i rehabilitacyjnych dla osób współuzależnionych.
5. Prowadzenie działań edukacyjnych i przeciwdziałania nietrzeźwości na drogach.
6. Prowadzenie działań zmierzających do zmniejszenia zjawiska przemocy domowej oraz współpraca z Powiatową Komendą Policji w zakresie przeciwdziałania przemocy oraz stosowania procedury „Niebieskich Kart”.

III. Udzielanie pomocy psychologicznej i prawnej dla rodzin z problemem alkoholowym. Ochrona przed przemocą w rodzinie.
1. Kontynuowanie przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych czynności zmierzających do orzeczenia i zastosowania wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładach lecznictwa odwykowego.
W tym celu niezbędna jest współpraca z takimi instytucjami i osobami jak;
- Komenda Powiatowa Policji w Ostrowi Mazowieckiej,
- Sąd Rejonowy w Ostrowi Mazowieckiej,
- Kuratorzy Sądowi i społeczni wykonującymi nadzór w stosunku do osób poddanych leczeniu odwykowemu,
- Powiatowy Urząd Pracy (w zakresie dotyczącym pomocy w zatrudnieniu osób po zakończonym leczeniu odwykowym),
- Biegły psychiatra i biegły psycholog (celem wydania opinii o stopniu uzależnienia),
- Poradnia Leczenia Uzależnień w Ostrowi Mazowieckiej,
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowi Mazowieckiej,
- Dyrektorzy szkół na terenie gminy.

2. Kontynuowanie działań Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie motywowania do podjęcia leczenia odwykowego, poprzez:
- Prowadzenie rozmów indywidualnych z osobami zgłoszonymi do Komisji oraz członkami ich rodzin;
- Kierowanie do sądu wniosków o poddanie przymusowemu leczeniu odwykowemu osób uzależnionych zgłoszonych do komisji,
- W razie potrzeby wyjeżdżania do rodzin w celu zasięgnięcia dodatkowych informacji o osobach zgłoszonych do komisji,
- Zwiększanie dostępności i skuteczności zorganizowanych form pomocy psychologicznej i społecznej dla członków rodzin z problemem alkoholowym.



IV. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej wśród lokalnej społeczności ze szczególnym ukierunkowaniem na młodzież.
1. Działalność wychowawczo-profilaktyczna realizowana w szkołach podstawowych
i gimnazjalnych na terenie gminy (wspieranie świetlic socjoterapeutycznych).
2. Organizowanie i finansowanie szkoleń dla nauczycieli, pedagogów zajmujących się
w szkołach profilaktyką dzieci i młodzieży.
3. Organizowanie form spędzania wolnego czasu, - kolonii letnich, „zielonych szkół”, oaz, zajęć pozalekcyjnych i zajęć sportowych dla dzieci z rodzin uzależnionych
i zagrożonych uzależnieniami.
4. Prowadzenie lokalnej kampanii edukacyjnej wspólnie ze stowarzyszeniami trzeźwościowymi, z wykorzystaniem prasy lokalnej.
5. Współpraca z teatrami i Agencjami Profilaktycznymi w całej Polsce w celu organizowania przedstawień dla dzieci na temat uzależnień.
6. Organizowanie konkursów dla dzieci i młodzieży wpływających na postawy
i umiejętności ważne dla zdrowia i trzeźwości (współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno –Epidemiologiczną oraz Komendą Powiatową Policji w Ostrowi Mazowieckiej).
7. Organizacja Gminnych Dni Trzeźwości

V. Działania mające na celu ograniczenie dostępności do alkoholu oraz zmiany struktury jego spożycia.

1. Prowadzenie kampanii na rzecz przestrzegania przepisów dotyczących zasad sprzedaży i podawania napojów alkoholowych w placówkach handlowych
i gastronomicznych.
2. Kontynuowanie działań Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie profilaktyki środowiskowej, poprzez:
- Współpracę z innymi organami w zakresie przestrzegania wymogów ustawy,
- Rozpatrywania ofert programów profilaktycznych skierowanych do dzieci
i młodzieży szkolnej.
3. Przygotowanie projektów nowych zasad odnośnie ograniczeń, bądź zakazu spożywania alkoholu w miejscach publicznych i określenie sposobu i ich oznaczenia.
4. Prowadzenie kampanii na rzecz przeciwdziałania nietrzeźwości kierowców
i bezpieczeństwa w miejscach publicznych.

VI. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służących rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
Wsparcie materialne, edukacyjne i lokalowe dla podmiotów zajmujących się statutowo rozwiązywaniem problemów alkoholowych w tym:
- Poradnia Leczenia Uzależnień w Ostrowi Mazowieckiej;
- Kluby i Stowarzyszenia Abstynenckie na terenie gminy;
- Ośrodki Leczenia Uzależnień (w Pruszkowie, Choroszczy, Łomży) oraz inne, które przyjmują osoby uzależnione z terenu naszej gminy.

Rozdział III
Zasady finansowania Programu

§ 3
Finansowanie realizacji niniejszego programu będzie dokonywane z rocznych opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wnoszonych przez prowadzące tę sprzedaż podmioty gospodarcze.
§ 4
Zadania w ramach niniejszego programu mogą być również finansowane z dotacji celowych Wojewody oraz Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych a także
z darowizn, zapisów i innych wpływów od osób prawnych i fizycznych.

Rozdział IV
Zasady wynagradzania członków Gminnej Komisji
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

§ 5

1. Za pracę w Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, członkom Komisji przysługuje zryczałtowane wynagrodzenie w wysokości 40 złotych brutto za każde posiedzenie.
2. Podstawę do wypłaty wynagrodzeń dla członków Komisji stanowi sporządzone przez inspektora ds. rozwiązywania problemów alkoholowych na podstawie list obecności zestawienie liczby posiedzeń Komisji, podpisane przez Przewodniczącego Komisji.

Rozdział V
Kontrola efektywności Programu

§ 6
Uruchomienie i koordynacja systemu monitorowania działań realizowanych w ramach niniejszego programu.
§ 7
Rada Gminy w Ostrowi Mazowieckiej otrzymuje coroczne sprawozdanie z wykonania niniejszego programu.


PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 stycznia 2007 10:45
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 736
02 stycznia 2007 13:47 (Administrator) - Dodano załącznik
02 stycznia 2007 10:42 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu
02 stycznia 2007 10:48 (Administrator) - Dodano załącznik