Protokoły z sesji

Protokół Nr XX/ 13 Sesji Rady Gminy

P R O T O K Ó Ł Nr XX/13

Z SESJI RADY GMINY OSTRÓW MAZOWIECKA

odbytej w dniu 22 stycznia 2013 roku

w Urzędzie Gminy w Ostrowi Mazowieckiej

pod przewodnictwem Tadeusza Jabłonki -

Przewodniczącego Rady Gminy Ostrów Mazowiecka.

 

Sesję rozpoczęto o godz. 10.00, a zakończono o godz. 11.30.

Stan radnych Rady Gminy - 15.

Liczba radnych obecnych na Sesji - 14

(lista obecności w załączeniu do protokółu).

W Sesji udział wzięli :

Waldemar Brzostek – Wójt,Marian Stankiewicz – Zastępca Wójta,Agata Stachacz - Sekretarz Gminy,Jadwiga Zawistowska – Skarbnik Gminy,Jerzy Sówka – Prezes PUKiR w Ostrowi Mazowieckiej,Eugeniusz Augustyniak – Radca Prawny,Sołtysi z terenu Gminy Ostrów Mazowiecka (lista obecności w załączeniu do protokółu).

 

Proponowany porządek Sesji:

Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu z Sesji Rady Gminy Nr XIX/12 z dnia 14 grudnia 2012 r.

Interpelacje i wnioski radnych.Podjęcie uchwały w sprawie prowadzenia przez Gminę Ostrów Mazowiecka działalności w zakresie telekomunikacji.

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ostrów Mazowiecka.

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy Ostrów Mazowiecka z dnia 14 grudnia 2012 roku Nr XIX/223/12 w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie w formie darowizny nieruchomości położonej w miejscowości Komorowo na własność Gminy Ostrów Mazowiecka.

Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów Przewodniczącego Zarządu Osiedla Wojskowego w Komorowie.

Przyjęcie stanowiska Rady Gminy w sprawach podniesionych w piśmie Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie nr WK.052.99.2012 z dnia 3.12.2012 r.

Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.

Zapytania i wolne wnioski.

Zakończenie Sesji.

 

Punkt 1.

Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu z Sesji Rady Gminy
Nr XIX/12 z dnia 14 grudnia 2012 r.

Otwarcia Sesji dokonał i obradom przewodniczył Tadeusz Jabłonka - Przewodniczący Rady Gminy, słowami: "Otwieram obrady XX Sesji Rady Gminy Ostrów Mazowiecka".

Następnie Przewodniczący Rady Gminy przywitał przybyłych na Sesję zaproszonych gości, Wójta, radnych i sołtysów.

Stwierdził quorum do prawomocnych obrad informując, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 14 radnych.

Przewodniczący Rady poinformował następnie, że proponowany porządek obrad został przesłany radnym wraz z zawiadomieniem o sesji (zawiadomienie w załączeniu do protokółu).

Radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków do proponowanego porządku obrad.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XIX Sesji Rady Gminy, znajduje się u protokolanta, można się z nimi jeszcze zapoznać, a głosowanie nad jego przyjęciem odbędzie się w przedostatnim punkcie porządku obrad.

Punkt 2.

Interpelacje i wnioski radnych.

Nie zgłoszono żadnych wniosków i interpelacji.

Punkt 3.

Podjęcie uchwały w sprawie prowadzenia przez Gminę Ostrów Mazowiecka działalności w zakresie telekomunikacji.

Przewodniczący wspólnego posiedzenia wszystkich stałych Komisji Rady Gminy – Marian Kacprzak poinformował, że wszystkie projekty uchwał przygotowane na dzisiejszą Sesję zostały zaopiniowane pozytywnie przez wszystkie komisje.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie prowadzenia przez Gminę Ostrów Mazowiecka działalności w zakresie telekomunikacji.

Wójt wyjaśnił, że tą uchwała ta rozpoczyna praktycznie etap wykonywanie gminnego internetu. Wójt podkreślił, że budowa gminnego internetu będzie sfinansowana, nie jak wcześniej informowano w 85 %, ale w 100 % ze środków unijnych.

Radni nie zgłosili żadnych pytań ani uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XX/226/13 w sprawie prowadzenia przez Gminę Ostrów Mazowiecka działalności w zakresie telekomunikacji, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).

Punkt 4.

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ostrów Mazowiecka.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ostrowi Mazowieckiej dotyczący regulaminu (opinia w załączeniu do protokółu).

Następnie, ze względu na obszerność uchwały oraz fakt, że wszyscy radni otrzymali wraz z materiałami na Sesję pełny tekst projektu uchwały, Przewodniczący Rady Gminy za zgodą wszystkich radnych, odczytał jedynie metrykę, podstawę prawną oraz początkowe i końcowe zapisy projektu uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ostrów Mazowiecka. Zwrócił uwagę, że traci moc uchwała Nr XIX/218/12 z dnia 14 grudnia 2012 r.

Wójt przypomniał, że w grudniu ubiegłego roku Rada Gminy podjęła uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku. Uchwała ta zgodnie z obowiązującymi przepisami została wysłana do Wojewody, który w swojej opinii wskazał, że w niektórych fragmentach uchwały były zapisy przeniesione z aktów wyższego rzędu, co według nadzoru prawnego Wojewody nie powinno mieć miejsca. Jednak utrudnia to bardzo czytanie uchwały, gdyż zamiast konkretnego zapisu jest odnośnik do aktu wyższego rzędu, w którym dopiero możemy zapoznać się z treścią interesującego nas przepisu. Czytając jedną uchwałę musimy mieć dostęp nieraz do kilkudziesięciu różnych aktów prawnych.

Wójt zwrócił uwagę, że nie ma sensu toczyć długich batalii prawnych, bo pochłonęłyby one dużo energii i czasu i przygotowano nowy regulamin.

Wójt poinformował, że w przedstawionym projekcie regulaminu uwzględniono uwagi zgłoszone przez Wojewodę do poprzednio uchwalonego regulaminu. Uszczegółowiono także zapisy dotyczące deratyzacji.

Radni nie wnieśli żadnych uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XX/227/13 w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ostrów Mazowiecka, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).

Punkt 5.

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy Ostrów Mazowiecka z dnia 14 grudnia 2012 roku Nr XIX/223/12 w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy Ostrów Mazowiecka z dnia 14 grudnia 2012 roku Nr XIX/223/12 w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.

Wójt wyjaśnił, że proponowana uchwała nie wnosi żadnych zmian w formularzu deklaracji, a jedynie koryguje błąd pisarski, który wkradł się w punkcie G i H objaśnień do deklaracji i który można poprawić jedynie w formie uchwały zmieniającej.

Wójt poinformował przy okazji, że „Tygodnik Ostrołęcki” w swoim artykule dotyczącym gospodarki odpadami opublikował błędne informacje, które wprowadziły niepotrzebne zamieszanie wśród mieszkańców naszej Gminy. Pismo o sprostowanie tej pomyłki zostało już przekazane redakcji gazety i powinno się ukazać w najbliższym wydaniu. Wójt podkreślił, że stawki opłat za odbiór odpadów komunalnych zależą od tego, czy ktoś segreguje odpady czy ich nie segreguje, a nie za pojemniki. Zwrócił również uwagę, że stawki maksymalne dotyczą przedsiębiorstw, które odbierają odpady od osób prawnych, a nie dotyczą osób fizycznych.

Radni nie wnieśli żadnych uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XX/228/13 w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy Ostrów Mazowiecka z dnia 14 grudnia 2012 roku Nr XIX/223/12 w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).

Punkt 6.

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie w formie darowizny nieruchomości położonej w miejscowości Komorowo na własność Gminy Ostrów Mazowiecka.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie w formie darowizny nieruchomości położonej w miejscowości Komorowo na własność Gminy Ostrów Mazowiecka.

Wójt wyjaśnił, że uchwała dotyczy działki w Komorowie, którą Państwo Barbara i Dariusz Świątkowscy chcą przekazać w formie darowizny, z przeznaczeniem na boisko szkolne w Komorowie.

Wójt złożył wyrazy podziękowania ofiarodawcom za ten piękny dar na rzecz społeczności Komorowa a szczególnie jego najmłodszych mieszkańców.

Radni nie zgłosili żadnych pytań ani uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XX/229/13 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie w formie darowizny nieruchomości położonej w miejscowości Komorowo na własność Gminy Ostrów Mazowiecka, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).

Punkt 7.

Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów Przewodniczącego Zarządu Osiedla Wojskowego w Komorowie.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie zarządzenia wyborów Przewodniczącego Zarządu Osiedla Wojskowego w Komorowie.

Radni nie wnieśli żadnych uwag ani pytań do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XX/230/13 w sprawie zarządzenia wyborów Przewodniczącego Zarządu Osiedla Wojskowego w Komorowie, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).

Punkt 8.

Przyjęcie stanowiska Rady Gminy w sprawach podniesionych w piśmie Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie nr WK.052.99.2012 z dnia 3.12.2012 r.

Przewodniczący Rady Gminy przypomniał, że do Rady Gminy wpłynęło pismo Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie nr WK.052.99.2012 z dnia 3.12.2012 r., które było odczytane na ostatniej Sesji. Rada Gminy zleciła Komisji Rewizyjnej Rady Gminy przeprowadzenie stosownej kontroli zagadnień przedstawionych w w/w piśmie.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Tadeusz Równy przedstawił stanowisko Komisji Rewizyjnej w w/w sprawie, w którym Komisja nie wnosi zastrzeżeń do działalności Wójta Gminy Ostrów Mazowiecka, zarówno co do realizacji inwestycji „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Komorowo – II etap”, jak też co do sugerowanego przez Panów Jarosława Hinca i Jarosława Ciejko nieustalenia należności od firmy JACHO International Sp. J. w Komorowie z tytułu podatku od nieruchomości (stanowisko Komisji Rewizyjnej w załączeniu do protokółu).

(Sesję Rady Gminy opuścił radny Dariusz Ogrodnik. Liczba radnych uczestniczących w obradach zmniejszyła się do 13).

.

Rada Gminy jednogłośnie przyjęła propozycję Przewodniczącego Rady Gminy, by stanowisko Komisji Rewizyjnej stało się stanowiskiem całej Rady.

Radni nie zgłosili innych propozycji. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad przyjęciem powyższego stanowiska.

Rada Gminy przyjęła stanowisko w sprawach podniesionych w piśmie Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie nr WK.052.99.2012 z dnia 3.12.2012 r., przy 13 głosach za jego przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).

Punkt 9.

Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.

Nie zgłoszono żadnych wniosków i interpelacji.

Punkt 10.

Zapytania i wolne wnioski.

Sołtys wsi Ugniewo Renata Tyszka zwróciła się z pytaniem w sprawie zakupu pojemników na śmieci.

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił informację dotyczącą możliwości kupienia pojemników od firmy MPK w Ostrołęce w związku z obowiązkiem rozwiązania dotychczasowych umów na odbiór śmieci do końca czerwca 2013 r. Poinformował również, że PUKiR w Ostrowi Mazowieckiej przygotowało wypowiedzenia dotychczasowych umów na odbiór odpadów, które będą dostarczone mieszkańcom wraz z rachunkami za wodę. Będzie również możliwość dla chętnych wykupienia pojemników na własność.

Wójt odpowiadając Pani Sołtys Renacie Tyszka wyjaśnił, że właściciel gospodarstwa musi zaopatrzyć się w pojemniki i worki, ewentualnie kompostownik (przy pełnej segregacji):

- albo we własnym zakresie,

- albo wypożyczyć pojemniki od Gminy, płacąc 1 zł miesięcznie za pojemnik oraz kupić worki od Gminy na segregowane odpady w cenie 60 gr. za worek.

Wójt ponadto przedstawił i omówił pismo, które wpłynęło z firmy MPK w Ostrołęce.

Sołtys wsi Jasienica Krystyna Kacpura złożyła podziękowania na ręce Wójta za wykonane oświetlenie przy ul. Kościelnej w Jasienicy.

Radny Jerzy Nadany zwrócił się do Wójta i do Prezesa PUKiR ze słowami podziękowania za sprawne odśnieżanie dróg i ich zimowe utrzymanie.

Wójt, odnosząc się do przedmówcy przedstawił informację nt. odśnieżania dróg.

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił pisma, które wpłynęły do Rady Gminy:

- Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawie nazw miejscowości (pismo w załączeniu do protokółu),

- Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego informujące o rozprawie z powództwa Panów Jarosława i Zbigniewa Ciejko (pismo w załączeniu do protokółu),

- pismo z Policji w sprawie współpracy w zakresie zapobiegania przestępczości i wzrostu poczucia bezpieczeństwa mieszkańców (pismo w załączeniu do protokółu). W związku z tym przedstawiciel Policji był zaproszony na wspólne posiedzenie Komisji Rady Gminy, by bliżej przedstawić zasady współpracy, jednak z niewiadomych nam przyczyn nie wziął udziału w posiedzeniu.

Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół Nr XIX/12 z Sesji Rady Gminy z dnia 14 grudnia 2012 r., przy 13 głosach za jego przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

Punkt 11.

Zakończenie Sesji.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że porządek obrad XX Sesji Rady Gminy został wyczerpany.

Zamknął obrady słowami: „Zamykam obrady XX Sesji Rady Gminy Ostrów Mazowiecka".

Podziękował za udział w obradach zaproszonym gościom, radnym i sołtysom.

 

PRZEWODNICZĄCY

R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka

 

 

Protokółował:

INSP. DS. OBSŁUGI RADY GMINY

 

Krzysztof Bożykowski

 

 

 

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Samodzielne stanowisko d/s obsługi Rady Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 marca 2013 14:55
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Książek
Ilość wyświetleń: 774
26 marca 2013 14:57 (Małgorzata Książek) - Zmiana danych dokumentu.
26 marca 2013 14:55 (Małgorzata Książek) - Dodanie dokumentu.