P R O T O K Ó Ł Nr XVII/04
Z SESJI RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
odbytej w dniu 21 grudnia 2004 roku
w Urzędzie Gminy w Ostrowi Mazowieckiej
pod przewodnictwem Tadeusza Jabłonki -
Przewodniczącego Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej.
Sesję rozpoczęto o godz. 1200, a zakończono o godz. 1330.
Stan radnych Rady Gminy - 15.
Liczba radnych obecnych na Sesji - 12
(lista obecności w załączeniu do oryginału protokółu).
W Sesji udział wzięli :
1. Waldemar Brzostek - Wójt Gminy,
2. Marian Stankiewicz – Z-ca Wójta,
3. Małgorzata Konrad - Skarbnik Gminy,
4. Eugeniusz Wojciech Augustyniak – Radca prawny,
5. Krystyna Siennicka – Kierownik Referatu Infrastruktury Gminnej,
6. Andrzej Dębek – Kierownik Referatu Plan. Przestrz. i Ochrony Środowiska,
7. Joanna Kacpura – Kierownik GOPS,
8. Bożenna Bębenek – Kierownik GBP,
9. Jerzy Sówka – Prezes PUKiR,
10. Zbigniew Kamiński – radny powiatowy,
11. Sołtysi z terenu Gminy Ostrów Maz. (lista obecności w załączeniu do oryginału protokółu),
Porządek Sesji:
1. Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu Nr XVI/04 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 30 listopada 2004 r.
2. Interpelacje i wnioski radnych.
3. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2005 rok.
4. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2004 rok.
5. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy i stałych komisji na 2005 rok.
6. Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy.
7. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.
8. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/64/03 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 30 września 2003 roku w sprawie utworzenia spółki – Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o.o. w Ostrowi Mazowieckiej.
9. Podjęcie uchwały w sprawie wniesienia przez Gminę Ostrów Mazowiecka wkładów pieniężnych i niepieniężnych do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o.o. w Ostrowi Mazowieckiej z przeznaczeniem na podwyższenie kapitału zakładowego spółki.
10. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok.
11. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
12. Zapytania i wolne wnioski.
13. Zakończenie Sesji.
Punkt 1.
Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu Nr XVI/04 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 30 listopada 2004 r.
Otwarcia Sesji dokonał i obradom przewodniczył Tadeusz Jabłonka - Przewodniczący Rady Gminy, słowami: "Otwieram obrady XVII Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Przywitał przybyłych na Sesję gości, Wójta Gminy, radnych i sołtysów.
Stwierdził quorum do prawomocnych obrad informując, że na 15 radnych, w Sesji bierze udział 12 radnych.
Przewodniczący Rady poinformował następnie, że porządek obrad został przesłany radnym wraz z zawiadomieniem o sesji (zawiadomienie w załączeniu do protokółu)
W związku z uwagami pani notariusz dotyczącymi projektu uchwały o przekazaniu PUKiR nowo wybudowanych wodociągów, Wójt wniósł o zmianę proponowanego porządku obrad poprzez dodanie punktu 9 o treści:
„9. Podjęcie uchwały w sprawie wniesienia przez Gminę Ostrów Mazowiecka wkładów pieniężnych i niepieniężnych do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o.o. w Ostrowi Mazowieckiej z przeznaczeniem na podwyższenie kapitału zakładowego spółki.”
Dodał, że numeracja kolejnych punktów porządku obrad uległaby odpowiednio zmianie.
Następnie poprosił radcę prawnego Pana Eugeniusza Augustyniaka o przedstawienie uzasadnienia tej zmiany.
Radca prawny Eugeniusz Augustyniak wyjaśnił, że w pierwotnym porządku dzisiejszej sesji było przewidziane podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/64/03 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 30 września 2003 roku w sprawie utworzenia spółki – Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o.o. w Ostrowi Mazowieckiej. W projekcie tej pierwotnej uchwały za jednym razem zaproponowano dokonanie zamiany w aporcie tj. w wkładzie niepieniężnym spółki, jednego wodociągu na drugi. Było to spowodowane faktem konieczności rozliczenia jednej pozycji – wodociągu w Sielcu, ze środkami z zewnętrz m.in. z funduszami Unii Europejskiej. Zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami nie można przekazać środka do spółki, jeżeli pochodzi on nie tylko ze środków gminy. W zamian za wodociąg w Sielcu w pierwotnej uchwale wprowadzono wybudowany w tym roku wodociąg Prosienica – Guty Bujno, o zbliżonej wartości do wodociągu w Sielcu. Następnie radca poinformował, że dokumentacja została przekazana pani notariusz. Po przeanalizowaniu dokumentów pani notariusz zaproponowała, aby pierwotny projekt uchwały rozbić na dwie części. Po pierwsze dokonać tzw. czystej zmiany pierwotnej uchwały poprzez wyrzucenie pozycji dot. wodociągu w Sielcu. To spowoduje obniżenie kapitału spółki. Po drugie – odrębną uchwałą, której wprowadzenie do porządku obrad przed chwilą zaproponował Wójt, podwyższyć kapitał spółki o nowo wybudowany wodociąg Prosienica – Guty Bujno. Kończąc, radca dodał, że radni przed sesją otrzymali oba nowe projekty uchwał w omawianej sprawie. Sumarycznie, w stosunku do pierwotnej uchwały, kwota się nie zmienia, tylko jest rozbita na dwie pozycje. Ponieważ zmiana kapitału spółki wymaga protokółu notarialnego, to życzenie pani notariusz musimy spełnić.
Innych wniosków, dotyczących porządku obrad nie zgłoszono.
W związku z powyższym Przewodniczący Rady Gminy poddał wniosek Pana Wójta pod głosowanie.
Rada Gminy jednogłośnie przyjęła wniosek o zmianę proponowanego porządku obrad poprzez dodanie punktu 9 o treści:
„9. Podjęcie uchwały w sprawie wniesienia przez Gminę Ostrów Mazowiecka wkładów pieniężnych i niepieniężnych do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o.o. w Ostrowi Mazowieckiej z przeznaczeniem na podwyższenie kapitału zakładowego spółki.”, przy 12 głosach za jego przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
Przewodniczący Rady odczytał następnie proponowany porządek obrad Rady po zmianach w brzmieniu jw.
Rada Gminy jednogłośnie przyjęła proponowany porządek obrad wraz z przyjętą wcześniej zmianą, przy 12 głosach za jego przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z ostatniej sesji, znajduje się u protokolanta sesji, można się z nim jeszcze zapoznać, a głosowanie nad jego przyjęciem odbędzie się w przedostatnim punkcie porządku obrad.
Punkt 2.
Interpelacje i wnioski radnych.
Radni nie zgłosili żadnych wniosków i interpelacji.
Punkt 3.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2005 rok.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił Pana Sylwestra Rozumka - Przewodniczącego wspólnego posiedzenia Komisji ds. Oświaty, Zdrowia, Kultury, Sportu i Turystyki oraz Komisji Rolnictwa, Leśnictwa, Ochrony Środowiska i Infrastruktury Gminnej Rady Gminy a także Pana Andrzeja Ponichterę - Przewodniczącego wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów oraz Komisji Rewizyjnej o przedstawienie opinii poszczególnych komisji, dotyczących projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2005 rok. Obaj Przewodniczący wspólnych posiedzeń komisji poinformowali, że na posiedzeniach komisji w dniu 16 grudnia 2004 r. projekt uchwały budżetowej na 2005r. oraz pozostałe projekty uchwał na dzisiejszą sesję zostały przez wszystkie komisje zaopiniowany pozytywnie.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał uchwałę Nr 8/O/2004 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 8 stycznia 2004 roku w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy w Ostrowi Mazowieckiej projekcie budżetu Gminy na 2004 roku (uchwała w załączeniu do protokółu).
RIO w Warszawie wydała pozytywną opinię projektu budżetu.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad budżetem. Poinformował, że w dyskusji mogą zabierać głos wszyscy chętni, zarówno radni jak i sołtysi.
Wójt przybliżył najistotniejsze elementy proponowanego budżetu Gminy na 2005 rok. Poinformował, że dochody w 2005 r. planowane są w wysokości 18.270.678 zł. Najważniejsze źródło dochodów stanowią subwencje, wynoszące prawie 54% dochodów gminnych, w tym subwencja oświatowa, która dla naszej Gminy została oszacowana na prawie 7 mln zł. Porównując z rokiem ubiegłym jest ona o 1% mniejsza. Gdy weźmiemy pod uwagę planowany wzrost wydatków rzeczowych o 2-3%, wzrost wynagrodzeń dla nauczycieli i obsługi szkół ok. 3%, to można powiedzieć, że mamy realnie o 4% mniejszą subwencję jak w roku 2004. Następna istotna pozycja, jeśli chodzi o dochody budżetu, kontynuował Wójt, to kredyty i pożyczki na inwestycje gminne oraz ich spłata. Łączna kwota długu w stosunku do zaplanowanych dochodów stanowi 29%. Ministerstwo Finansów dopuszcza zadłużenie Gminy do 60%. Kwota spłat rat kredytów i pożyczek wraz z odsetkami szacowana jest na 3,7%, przy dopuszczalnych 15%. Wójt stwierdził, że wskaźniki zadłużenia dla naszej gminy są bezpieczne.
Następnie Wójt omówił wydatki budżetowe informując, że wydatki na 2005 rok zaplanowano w wysokości ponad 20 mln zł, co stanowi 106% wydatków roku 2004. Główne wydatki to, podobnie jak w ubiegłych latach, wydatki oświatowe, które bez uwzględnienia inwestycji, wynoszą 46,1% wszystkich wydatków (wobec ponad 50% w poprzednich latach). Powoli zbliżamy się do standardu europejskiego, który mówi, że ok. 30% wydatków powinno pójść na oświatę. Wójt zwrócił uwagę, że w 2004r. zlikwidowano Gminny Zespół ds. Oświaty, który bezpośrednio obciążał budżet oświaty, natomiast jego pracownicy, z wyjątkiem dyrektora i gł. księgowego, przeszli do pracy w Urzędzie Gminy i są uwzględnieni w budżecie Urzędu.
Drugi ważny wskaźnik dot. wydatków określa, ile w budżecie Gminy przeznaczamy na wydatki inwestycyjne. W nadchodzącym roku wyniesie on ponad 21% wszystkich wydatków.
Pozostałe wydatki stanowią blisko 33% wydatków budżetowych.
Wydatki inwestycyjne w wysokości ponad 4.300 tys. zł finansowane będą:
- ze środków własnych w kwocie blisko 1.700 tys. zł,
- pożyczek i kredytów w kwocie ponad 2.600 tys. zł.
Wójt przedstawił z kolei główne zadania inwestycyjne planowane do realizacji w 2005 r.
- budowa Stacji Uzdatniania Wody w Starym Lubiejewie (planowany koszt – 1.900.000 zł). Wybudowanie tej stacji umożliwi Gminie uniezależnienie od dostaw wody z miasta, a co za tym idzie, cena wody za m3 przez dłuższy okres czasu nie będzie rosła;
- budowa kanalizacji sanitarnej (planowany koszt w 2005 r. – 12.000 zł). W 2005 r. planowane jest wykonanie dokumentacji na kanalizację na terenie Komorowa. W latach następnych ta inwestycja będzie kontynuowana;
- budowa wodociągu w Zakrzewku (planowany koszt w 2005 r. – 30.000 zł). Zgodnie z opracowaną koncepcją sukcesywnie wodociąg ten będzie rozbudowywany poprzez Zakrzewek do Pałapusa, Bud Grudzi. Woda będzie doprowadzona również do Antoniewa. Po zakończeniu tych prac 100% Gminy będzie zwodociągowane.
- budowa dróg gminnych, m.in.:
- Stara Grabownica – Nowa Grabownica II etap ;
- w Przyjmach Porębskich;
- w Przyjmach Jelonkowskich;
- Podborze – Lubiejewo, w 2005 r. odcinek do końca zabudowań, w następnym etapie połączenie obu miejscowości drogą bitumiczną, co zamknie kolejną pętlę drogową i umożliwi uruchomienie nowych linii autobusowych;
- modernizacje szkół:
- wymiana okien w starej części szkoły w Komorowie;
- remont szkoły w Lubiejewie.
Wójt poinformował również, że przewidywany deficyt w roku 2005 wyniesie ok. 11%, przy 29% dopuszczalnym deficycie, ustalonym przez Ministra Finansów.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2005 rok.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XVII/169/04 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2005 rok, przy 12 głosach za jej podjęciem, głosów wstrzymujących się i głosów przeciwnych nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 4.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2004 rok.
Nikt z radnych nie zgłosił uwag ani pytań do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2004 rok i zarządził głosowanie nad w/w projektem.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XVII/170/04 w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2004 rok, przy 12 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 5.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy i stałych komisji na 2005 rok.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy i stałych komisji na 2005 rok.
Radni nie zgłosili żadnych pytań i uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XVII/171/04 w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy i stałych komisji na 2005 rok, przy 12 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 6.
Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał pismo Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, wyrażające pozytywną opinię projektu uchwały w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.
(pismo w załączeniu do protokółu).
Przewodniczący Rady Gminy odczytał następnie projekt uchwały w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.
Wójt poinformował zebranych, że uchwałę tą, jeśli będzie przez Radę przyjęta, otrzymają wszyscy sołtysi. Dodał również, że została już podpisana umowa z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dofinansowanie zorganizowania Gminnego Centrum Segregacji Odpadów.
Prezes PUKiR Jerzy Sówka poinformował, że w poniedziałek po świętach zostanie dostarczona I partia pojemników na odpady, które będą przekazane mieszkańcom. Na miejscu jest już prasa i samochód śmieciarka. Poprosił o zgłaszanie do niego wszystkich propozycji i uwag dotyczących segregacji i zbiórki odpadów. Potwierdził również, że opłata za odbiór odpadów będzie niższa od konkurencji i pobierana przy opłacie za wodę. Śmieci będą przyjmowane zarówno w pojemnikach jak i w czarnych workach. Pojemniki plastikowe będą opróżniane co 2 tygodnie po ich wystawieniu. W przypadku mniejszej ilości odpadów, gdyby pojemnik nie był pełen, może być wystawiany również raz w miesiącu. Umowy będą podpisywane od 1 stycznia 2005 r.
Radni nie zgłosili żadnych pytań ani uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XVII/172/04 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy, przy 12 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 7.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.
Radni nie zgłosili żadnych pytań ani uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XVII/173/04 w sprawie ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, przy 12 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 8.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/64/03 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 30 września 2003 roku w sprawie utworzenia spółki – Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o.o. w Ostrowi Mazowieckiej.
Przewodniczący Rady Gminy zwrócił uwagę, że projekt tej uchwały został zmieniony i odczytał nową wersję projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/64/03 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 30 września 2003 roku w sprawie utworzenia spółki – Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o.o. w Ostrowi Mazowieckiej.
Radni nie wnieśli żadnych uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XVII/174/04 w sprawie zmiany uchwały Nr VII/64/03 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 30 września 2003 roku w sprawie utworzenia spółki – Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o.o. w Ostrowi Mazowieckiej, przy 12 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 9.
Podjęcie uchwały w sprawie wniesienia przez Gminę Ostrów Mazowiecka wkładów pieniężnych i niepieniężnych do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o.o. w Ostrowi Mazowieckiej z przeznaczeniem na podwyższenie kapitału zakładowego spółki.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie wniesienia przez Gminę Ostrów Mazowiecka wkładów pieniężnych i niepieniężnych do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o.o. w Ostrowi Mazowieckiej z przeznaczeniem na podwyższenie kapitału zakładowego spółki.
Radni nie wnieśli dalszych uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XVII/175/04 w sprawie wniesienia przez Gminę Ostrów Mazowiecka wkładów pieniężnych i niepieniężnych do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych i Rolniczych Spółka z o.o. w Ostrowi Mazowieckiej z przeznaczeniem na podwyższenie kapitału zakładowego spółki, przy 12 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 10.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok.
Radni nie wnieśli żadnych uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XVII/176/04 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok, przy 12 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 11.
Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
Radni nie zgłosili żadnych wniosków i interpelacji.
Punkt 12.
Zapytania i wolne wnioski.
Jan Brzostek - sołtys z Kuskowizny podziękował Wójtowi za:
- wykonanie przecinki korzeni niszczących nawierzchnię asfaltową drogi biegnącej przez las z Ostrowi do Kuskowizny;
- wsparcie z Urzędu Gminy wniosku do Starostwa w/s konserwacji drogi powiatowej Kuskowizna – Dudy.
Słowa podziękowania sołtys Jan Brzostek złożył również radnym powiatowym: Januszowi Ambroziakowi i Zbigniewowi Kamińskiemu za pomoc w pozytywnym rozpatrzeniu w/w wniosku.
Marian Wilk - sołtys z Bieli zwrócił się:
- z pytaniem czy będzie jeszcze czynna świetlica w Bieli?
- z prośbą o żwirowanie drogi w Bieli od końca drogi asfaltowej do lasu.
Kazimierz Andryszczyk - sołtys z Nowej Osuchowej zwrócił się do prezesa Jerzego Sówki z prośbą o spotkanie z mieszkańcami sołectwa w sprawie zbiórki odpadów.
Jan Brzostek -sołtys z Kuskowizny przedstawił propozycję prezesowi Jerzemu Sówce, żeby jeszcze przed Nowym Rokiem przygotować i podpisać umowy między PUKiR i mieszkańcami naszej Gminy o odbiór odpadów.
Propozycję tą poparł również Przewodniczący Rady Gminy, który stwierdził, że podpisanie umów da pewność i spokój mieszkańcom, że otrzymają pojemniki plastikowe na odpady
Radny Mirosław Lipiński zwrócił się z prośbą o ustawienie znaku drogowego z nazwą miejscowości Dudy ( od strony Grabownicy ).
Grażyna Skiba – sołtys z Kozik zwróciła się z pytaniem do prezesa Jerzego Sówki, czy pojemniki plastikowe będą opróżniane co 2 tygodnie, bez względu na to czy będą pełne, czy częściowo napełnione; czy też będą opróżniane tylko wystawione pełne pojemniki i co za tym idzie opłata będzie naliczana za wystawione pełne pojemniki, czy co 2 tygodnie, bez względu na ilość śmieci?
Odpowiedzi udzielił prezes PUKiR Jerzy Sówka. Podziękował najpierw za zgłoszone uwagi i pytania. Wyjaśnił, że jeżeli ktoś wytwarza mniej śmieci, to nie musi brać pojemnika. Śmieci może wystawiać w worku nawet i co pół roku. Podkreślił jeszcze raz, że cena za wywóz stałych odpadów z pojemników plastikowych będzie niższa od cen w firmach konkurencyjnych.
Prezes PUKiR poinformował, że umowy są w chwili obecnej sprawdzane i uzgadniane pod względem prawnym.
Odpowiadając na zaproszenie sołtysa z Nowej Osuchowej, powiedział, że chętnie przyjedzie na każde zebranie, na które zostanie zaproszony.
Kończąc Prezes Jerzy Sówka poinformował zebranych, że na początku nowego roku będzie rozstrzygnięcie konkursu dot. segregacji odpadów.
Wójt ustosunkował się najpierw do pytania sołtysa z Bieli na temat świetlicy. Stwierdził, że otrzymał sygnały, że świetlica nie jest wykorzystywana tak jak umowa to przewiduje. Skutkiem tego jest niszczenie tego budynku od środka. Ktoś, kiedyś nie zakręcił wody, pękła rura i woda zalała podłogi. Podłogi zbutwiały. Część podłóg wymieniliśmy, jednak reszta dalej butwieje, a ponadto pojawił się grzyb. Wójt zapowiedział, że w nowym roku odwiedzi tą świetlicę i jeśli potwierdzą się zarzuty, to rozwiąże umowę z Panią, która te pomieszczenia wynajmuje i klucze przekaże sołtysowi.
Wójt uzupełnił następnie wypowiedź prezesa PUKiR na temat segregacji odpadów. Przy okazji spotkania karnawałowego w Nagoszewie planowane jest wręczenie nagród dla uczniów, którzy zdobyli najwięcej punktów w segregacji i zbiórce odpadów posegregowanych.
Wójt nawiązując do wypowiedzi prezesa PUKiR powiedział, że oczekuje opinii na temat zasad zbiórki odpadów. Chce utrzymać zasadę, że opłata będzie pobierana za pełne pojemniki. Należy jednak zastanowić się jak rozwiązać sprawę ustalania i sprawdzania, czy ktoś wystawił, czy nie wystawił pojemnik, w przypadku, gdy fakt wystawienia i opróżnienia pojemnika jest kwestionowany.
Radny Tadeusz Równy nawiązując do wystąpienia Wójta podczas omawiania uchwały w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy zaapelował, by uchwałę tą przesłać wszystkim sołtysom i by oni zapoznali z nią mieszkańców swoich sołectw.
Radny Jan Zęgota poinformował, że w Nagoszewie lampy uliczne za wcześnie się zapalają i za późno gasną.
Wójt poinformował, że w styczniu i lutym 2005r. będzie uczestniczył w zebraniach strażackich i wiejskich na terenie Gminy. Dodał, że od 1 stycznia 2005 r. oświetlenie uliczne będzie konserwował Zakład Energetyczny w Ostrowi Maz. W 2005 r. planowana jest wymiana części starych sterowników lamp ulicznych.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał życzenia świąteczne, które przesłano do Rady Gminy. Poinformował również, że wpłynęło pismo Pana Michała Wachowskiego, z którym można szczegółowo się zapoznać u insp. ds. obsługi Rady Gminy (pismo w załączeniu do protokółu).
Przewodniczący Rady Gminy, wobec braku dalszych pytań i wniosków, poddał pod głosowanie protokół z poprzedniej Sesji Rady Gminy.
Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół Nr XVI/04 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 30 listopada 2004r., przy 12 głosach za jego przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
Punkt 13.
Zakończenie Sesji.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że porządek obrad XVII Sesji Rady Gminy został wyczerpany.
Zamknął obrady słowami: „Zamykam obrady XVII Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Podziękował za udział w obradach radnym, sołtysom i zaproszonym gościom.
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y
Tadeusz Jabłonka
Protokółował:
INSP. DS.OBSŁUGI
RADY GMINY
Krzysztof Bożykowski