Sesję rozpoczęto o godz. 1200, a zakończono o godz. 1230.
Stan radnych Rady Gminy - 15.
Liczba radnych obecnych na Sesji - 11
(lista obecności w załączeniu do oryginału protokółu).
W Sesji udział wzięli :
1. Waldemar Brzostek - Wójt Gminy,
2. Marian Stankiewicz – Z-ca Wójta,
3. Małgorzata Konrad - Skarbnik Gminy,
4. Stanisława Brzostek – Sekretarz Gminy,
5. Eugeniusz Wojciech Augustyniak – radca prawny,
6. Małgorzata Książek – podinsp. ds. Promocji Gminy.
Porządek Sesji:
1. Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu Nr XXI/05 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 31 maja 2005 r.
2. Interpelacje i wnioski radnych.
3. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2005.
4. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
5. Zapytania i wolne wnioski.
6. Zakończenie Sesji.
Punkt 1.
Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad.
Otwarcia Sesji dokonał i obradom przewodniczył Tadeusz Jabłonka - Przewodniczący Rady Gminy, słowami: "Otwieram obrady XXII Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Przywitał przybyłych na Sesję gości, Wójta Gminy, radnych.
Stwierdził quorum do prawomocnych obrad informując, że na 15 radnych, w Sesji bierze udział 11 radnych.
Przewodniczący Rady poinformował następnie, że porządek obrad został przekazany radnym wraz z zawiadomieniem o sesji (zawiadomienie w załączeniu do protokółu). Następnie odczytał porządek Sesji.
Radni nie zgłosili uwag i wniosków do proponowanego porządku obrad.
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z ostatniej sesji, znajduje się u protokolanta sesji, można się z nim jeszcze zapoznać, a głosowanie nad jego przyjęciem odbędzie się w przedostatnim punkcie porządku obrad.
Punkt 2.
Interpelacje i wnioski radnych.
Radni nie zgłosili żadnych wniosków i interpelacji.
Punkt 3.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2005.
Przewodniczący Rady Gminy poprosił Wójta Gminy o przedstawienie powodu zwołania dzisiejszej sesji i przedstawienia propozycji zmian budżetu Gminy.
Wójt poinformował zebranych, że sprawa jest typowo techniczna. Na jednej z wcześniejszych sesji wprowadzono do budżetu na rok 2005 zadanie pn. „budowa strażnicy w Nagoszewce”, które miało być współfinansowane z pieniędzy unijnych. Okazało się tydzień temu, że wniosek z taką nazwą zadania zostanie odrzucony, gdyż jest zmiana interpretacji jednej z możliwości dofinansowania. Będą dofinansowane jedynie świetlice wiejskie a nie budowy strażnic. W związku z powyższym proponowana jest zmiana nazwy zadania „dobudowa świetlicy z garażem przy strażnicy we wsi Nagoszewka”. Na tak sformułowane zadanie Gmina posiada pozwolenie na budowę i przygotowaną dokumentację. Od strony finansowej, wszystkie środki na tę inwestycję były zaplanowane do realizacji w 2005 r. Jednak prawdopodobnie fundusze unijne na ten cel nie będą uruchomione w br., a jeśli będą – to najwcześniej w listopadzie. Wójt poinformował również, że w dniu jutrzejszym mija termin składania wniosków. Po zakończeniu dzisiejszej sesji wniosek o dofinansowanie z pieniędzy unijnych wraz z wszystkimi wymaganymi załącznikami ( w tym zmiany w budżecie Gminy na 2005 rok) zostanie przesłany priorytetem do Warszawy.
Pani Skarbnik Gminy Małgorzata Konrad uzupełniła wypowiedź Wójta informując, że wydatki Gminy ani się nie zmniejszają, ani nie zwiększają. Zmienia się tylko nazwa zadania, które jest w innej klasyfikacji budżetowej. Zwiększają się natomiast limity na Wieloletnie Programy Inwestycyjne. Środki zaplanowane do pozyskania w 2005 r. w kwocie 224.000 zł zostały przesunięte na 2006 r. Pani Skarbnik podkreśliła, że bez takiego zapisu nasz wniosek nie zostałby zakwalifikowany do ubiegania się o te środki. Dodała, że na tę inwestycję możemy uzyskać 80% dofinansowanie.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2005.
Radni nie zgłosili żadnych uwag ani pytań do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XXII/204/05 w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2005, przy 11 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 4.
Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
Radni nie zgłosili żadnych wniosków i interpelacji.
Punkt 5.
Zapytania i wolne wnioski.
Radna Magdalena Skalik, w imieniu mieszkańców Komorowa zwróciła się z pytaniem – czy na ulicy Leśnej w Komorowie będzie zlokalizowane wysypisko śmieci?
Wójt zdementował tę plotkę i wyjaśnił, że nie są planowane ani na ulicy Leśnej, ani w innych miejscach naszej Gminy żadne nowe wysypiska śmieci. Dodał, że decyzję w tej sprawie może podjąć jedynie Rada Gminy, a żadne wnioski w tej sprawie nie zostały zgłoszone.
Radny Jan Zęgota poprosił o wyjaśnienie, dlaczego zmienia się harmonogram odbioru śmieci?
Wójt wyjaśnił, że w niektórych miejscowościach jest do odbioru tak dużo odpadów, że pracownicy PUKiR nie są w stanie ich odebrać w godzinach pracy. Zmiany wynikają z potrzeby dostosowania terminów odbioru do wymogów, jakie niesie z sobą życie. Poinformował również, że radni i sołtysi otrzymali nowe harmonogramy, by mogli poinformować o nich mieszkańców poszczególnych wiosek (harmonogram zbiórki odpadów w załączeniu do protokółu).
Radna Maria Goca zwróciła się z pytaniem dotyczącym wjazdu do szkoły w Jasienicy.
Wójt wyjaśnił, że sprawa ta jest w gestii dyrektora szkoły Pana Zbigniewa Kamińskiego.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał pismo, które wpłynęło do Rady Gminy z PKP – Linie Kolejowe w Siedlcach w sprawie „dzikich wysypisk” (pismo w załączeniu do protokółu).
Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół Nr XXI/05 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 31 maja 2005r., przy 11 głosach za jego przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
Wójt zaprosił wszystkich radnych, sołtysów i zaproszonych gości na uroczyste gminne zakończenie roku szkolnego, które odbędzie się w piątek 17 czerwca w Kozikach.
Punkt 6.
Zakończenie Sesji.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że porządek obrad XXII Sesji Rady Gminy został wyczerpany.
Zamknął obrady słowami: „Zamykam obrady XXII Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Podziękował za udział w obradach radnym i zaproszonym gościom.
PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y
Tadeusz Jabłonka
Protokółował:
INSP. DS.OBSŁUGI
RADY GMINY
Krzysztof Bożykowski