Protokoły z sesji

Protokół Nr XXVI/05 Sesji Rady Gminy

Sesję rozpoczęto o godz. 1200, a zakończono o godz. 1330.

Stan radnych Rady Gminy - 15.
Liczba radnych obecnych na Sesji: – 11.
(lista obecności w załączeniu do oryginału protokółu).

W Sesji udział wzięli :

1. Waldemar Brzostek - Wójt Gminy,
2. Marian Stankiewicz – Z-ca Wójta,
3. Stanisława Brzostek - Sekretarz Gminy,
4. Małgorzata Konrad – Skarbnik Gminy,
5. Eugeniusz Wojciech Augustyniak – Radca prawny,
6. Zbigniew Kamiński – radny Powiatu Ostrowskiego,
7. Jerzy Sówka – Prezes PUKiR,
8. Teresa Duda – MODR Oddział w Ostrowi Maz.,
9. Piotr Orzeł – Powiatowa Inspekcja Weterynaryjna w Ostrowi Maz.,
10. Maria Wolff – „Kurier Ziemi Ostrowskiej”,
11. Sołtysi z terenu Gminy Ostrów Maz. (lista obecności w załączeniu do protokółu).


Porządek Sesji:

1. Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu Nr XXV/05 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 30 września 2005 r.
2. Interpelacje i wnioski radnych.
3. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2005 rok.
4. Podjęcie uchwały w sprawie podatku od nieruchomości.
5. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczenia prowadzonego przez Gminę przedszkola samorządowego.
6. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XX/195/05 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 31 marca 2005 roku w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym.
7. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
8. Zapytania i wolne wnioski.
9. Zakończenie Sesji.
Punkt 1.
Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu Nr XXV/05 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 30 września 2005 r.

W związku z nieobecnością, z przyczyn służbowych, na Sesji Przewodniczącego Rady Gminy Tadeusza Jabłonki, obrady prowadził, zgodnie z upoważnieniem, Wiceprzewodniczący Rady Gminy Jerzy Mikołajczyk (upoważnienie w załączeniu do protokółu).

Przewodniczący obrad Jerzy Mikołajczyk dokonał otwarcia Sesji słowami: "Otwieram obrady XXVI Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Przywitał przybyłych na Sesję gości, Wójta Gminy, radnych i sołtysów.
Stwierdził quorum do prawomocnych obrad informując, że na 15 radnych, w Sesji bierze udział 11 radnych.

Przewodniczący obrad poinformował, że porządek obrad został przesłany radnym wraz z zawiadomieniem o sesji (zawiadomienie w załączeniu do protokółu) i zwrócił się z pytaniem, czy ktoś ma uwagi bądź wnioski do proponowanego porządku obrad?

Radni nie zgłosili żadnych uwag ani wniosków do proponowanego porządku obrad.

Przewodniczący obrad poinformował, że protokół z ostatniej sesji, znajduje się u protokolanta sesji, można się z nim jeszcze zapoznać, a głosowanie nad jego przyjęciem odbędzie się w przedostatnim punkcie porządku obrad.


Punkt 2.
Interpelacje i wnioski radnych.

Nie zgłoszono żadnych interpelacji ani wniosków.


Punkt 3.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2005 rok.

Przewodniczący obrad Rady Gminy poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii poszczególnych komisji dotyczących wszystkich projektów uchwał, przygotowanych na dzisiejszą sesję.

Mirosław Lipiński poinformował zebranych, że na posiedzeniu w dniu 15 listopada 2005 r. wszystkie projekty uchwał zostały przez Komisję Rewizyjną zaopiniowane pozytywnie.
Andrzej Ponichtera poinformował, że na wspólnym posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów oraz Komisji ds. Oświaty, Zdrowia, Kultury, Sportu i Turystyki w dniu 16 listopada 2005 r., wszystkie projekty uchwał zostały również zaopiniowane pozytywnie.

Przewodniczący obrad Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2005 rok.

Radni i sołtysi nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący obrad zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XXVI/213/05 w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2005 rok., przy 11 głosach za jej podjęciem, głosów wstrzymujących się i głosów przeciwnych nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).


Punkt 4.
Podjęcie uchwały w sprawie podatku od nieruchomości.

Przewodniczący obrad Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie podatku od nieruchomości.

Wójt wyjaśnił, że radni na posiedzeniach komisji szczegółowo zapoznali się z propozycjami podatków na 2006 r., dlatego też informację dotyczącą przyszłorocznych podatków skierował przede wszystkim do sołtysów. Stwierdził, że przy przygotowywaniu projektu przyjęto ogólną zasadę wzrostu podatku od nieruchomości w stosunku do roku ubiegłego średnio o ok. 2%. Propozycje stawek podatku w naszej Gminie są niższe od stawek ustawowych i w żadnej kategorii nie osiągają górnych poziomów stawek ustawowych. Wójt zwrócił uwagę, że został zmniejszony w stosunku do roku ubiegłego aż o 26% podatek rolny, gdyż cena żyta (wg której ustalany jest podatek rolny) w pierwszych trzech kwartałach 2005 r. uległa obniżeniu. W związku z tym dochód Gminy zmniejszy się o ok. 100 tys. zł. Natomiast w stosunku do roku ubiegłego wzrósł o 9% podatek leśny, zaś podatek od środków transportu nie uległ zmianie.

Radni i sołtysi nie wnieśli uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący obrad zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XXVI/214/05 w sprawie podatku od nieruchomości, przy 11 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).
Punkt 5.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczenia prowadzonego przez Gminę przedszkola samorządowego.

Przewodniczący obrad Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczenia prowadzonego przez Gminę przedszkola samorządowego.


Radni nie zgłosili żadnych pytań i uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący obrad zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XXVI/215/05 w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczenia prowadzonego przez Gminę przedszkola samorządowego, przy 11 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).


Punkt 6.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XX/195/05 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 31 marca 2005 roku w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym.

Przewodniczący obrad Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XX/195/05 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 31 marca 2005 roku w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym.

Radni nie zgłosili żadnych pytań i uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący obrad zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Nr XX/195/05 Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej z dnia 31 marca 2005 roku w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym, przy 11 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).


Punkt 7.
Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.

Nie zgłoszono żadnych interpelacji ani wniosków.

Punkt 8.
Zapytania i wolne wnioski.

Przewodniczący obrad Jerzy Mikołajczyk poprosił przedstawiciela Powiatowej Inspekcji Weterynaryjnej o przybliżenie nowych przepisów dotyczących produkcji pasz, oraz ich przechowywania zgodnie z wymogami higienicznymi, jakie nakłada na rolników prawo unijne.

Lekarz wet. Piotr Orzeł przedstawiciel Powiatowej Inspekcji Weterynaryjnej w Ostrowi Mazowieckiej przedstawił „Informację dla hodowców zwierząt, podmiotów zajmujących się obrotem i/lub wytwarzaniem pasz” (informacja w załączeniu do protokółu) oraz wzór wniosku o rejestrację bądź notyfikację (wzór wniosku w załączeniu do protokółu), składanego do Powiatowego Lekarza Weterynarii. Omówił przepisy Rozporządzenia (WE) Nr 183/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 stycznia 2005 r. ustanawiającego wymagania dotyczące higieny pasz, które będą obowiązywały od 1 stycznia 2006 r. Wyjaśnił, że Unia dbając o bezpieczeństwo konsumenta i wartości żywieniowe produktów narzuciła system kontroli produkcji pasz od początku, czyli od przygotowania warunków higienicznych do produkcji, aż do sprzedaży gotowego produktu”. W tym celu każdy rolnik powinien wypełnić formularz (zawierający szczegółowe informacje nt. produkcji pasz we własnym gospodarstwie) i przekazać go do Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w celu tworzenia bazy danych, a przez to kontroli pochodzenia oraz produkcji pasz zgodnej z wymogami Unii Europejskiej.
Następnie lek. wet. Piotr Orzeł odpowiadał na pytania radnych i sołtysów.

Czesława Dulkowska - sołtys z Nowego Lubiejewa:
- zaproponowała, żeby na sesji dokładniej omawiać projekty uchwał, gdyż sołtysi nie mając tych projektów nieraz nie wiedzą, czego dana uchwała dotyczy, np. przy zmianie budżetu gminy;
- zwróciła uwagę, że o sprawach, które wyjaśniała w Urzędzie jako sołtys, były informowane osoby trzecie.

Radna Magdalena Skalik, radny Tadeusz Równy i dyrektor Zespołu Szkół Publicznych w Komorowie Jacek Stachacz w imieniu Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców ZSP w Komorowie złożyli na ręce Wójta podziękowania kierownictwu Urzędu i Radzie Gminy za przyznane fundusze i przeprowadzenie kompleksowego remontu budynku szkoły i jej otoczenia.

Teresa Pych – sołtys ze Stoku złożyła podziękowania Wójtowi i Radzie Gminy za wykonaną drogę w Stoku.

Wójt Waldemar Brzostek ustosunkowując się do wystąpienia Pani sołtys Czesławy Dulkowskiej wyjaśnił, że wszystkie uchwały i protokóły z sesji Rady Gminy są jawne i publicznie dostępne. Szczegółowe informacje dot. proponowanych uchwał otrzymują jedynie radni, ponieważ oni nad tymi projektami uchwał debatują i głosują. Sołtysi otrzymują natomiast projekty najważniejszych uchwał, takich jak Budżet Gminy, Wieloletni Plan Inwestycyjny itp. Każdy zainteresowany ma jednak możliwość wglądu we wszystkie dokumenty.

Nawiązując do drugiej, zgłoszonej przez Panią sołtys, uwagi Wójt powiedział, że sprawdzi tę sprawę i w przypadku, gdy się potwierdzi, że jakaś informacja wyszła z Urzędu, to w stosunku do winnego pracownika wyciągnie konsekwencje dyscyplinarne.

Waldemar Składanek – sołtys z Fidur oraz Wiceprzewodniczący Rady Gminy Jerzy Mikołajczyk zgłosili radnemu Powiatu Ostrowskiego Zbigniewowi Kamińskiemu potrzebę naprawy, zniszczonej przez samochody ciężarowe, drogi powiatowej z Nagoszewki do Fidur.

Przewodniczący obrad Rady Gminy przedstawił:

- pismo Wojewody Mazowieckiego Leszka Mizielińskiego w związku z zakończeniem kadencji (pismo w załączeniu do protokółu);

- pismo z Gminnego Ośrodka Kultury w Małkini z zaproszeniem do udziału w turnieju piłkarskim samorządowców (pismo w załączeniu do protokółu);

- pismo Wójta z zaproszeniem skierowanym do drużyn z terenu naszej Gminy do wzięcia udziału w II Halowym Turnieju Piłki Nożnej (pismo w załączeniu do protokółu).


Wójt Waldemar Brzostek wręczył na ręce sołtysów dyplomy dla uczestników biorących udział w turnieju piłkarskim o mistrzostwo Gminy.


Przewodniczący obrad Rady Gminy, wobec braku dalszych pytań i wniosków, poddał pod głosowanie protokół z poprzedniej Sesji Rady Gminy.

Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół Nr XXV/05 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 30 września 2005r., przy 11 głosach za jego przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.


Przewodniczący obrad zwrócił się do radnych i sołtysów, by bezpośrednio po Sesji odebrali u protokolanta projekty Budżetu Gminy na 2006 r.




Punkt 13.
Zakończenie Sesji.

Przewodniczący obrad Rady Gminy poinformował, że porządek obrad XXVI Sesji Rady Gminy został wyczerpany.
Zamknął obrady słowami: „Zamykam obrady XXVI Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Podziękował za udział w obradach radnym, sołtysom i zaproszonym gościom.



WICEPRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y

Jerzy Mikołajczyk
Protokółował:

INSP. DS.OBSŁUGI
RADY GMINY

Krzysztof Bożykowski

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Książek
Ilość wyświetleń: 1056
12 marca 2008 23:05 (Małgorzata Książek) - Utworzenie dokumentu