Protokoły z sesji

Protokół Nr XXV/08 Sesji Rady Gminy

P R O T O K Ó Ł Nr XXV/08
Z SESJI RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
odbytej w dniu 30 grudnia 2008 roku
w Urzędzie Gminy w Ostrowi Mazowieckiej
pod przewodnictwem Tadeusza Jabłonki -
Przewodniczącego Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej.


Sesję rozpoczęto o godz. 10.00, a zakończono o godz. 11.30.

Stan radnych Rady Gminy - 15.
Liczba radnych obecnych na Sesji - 13 a od pkt 3 - 14.
(lista obecności w załączeniu do protokółu).

W Sesji udział wzięli :

1. Waldemar Brzostek - Wójt Gminy,
2. Jadwiga Zawistowska - Skarbnik Gminy,
3. Stanisława Brzostek - Sekretarz Gminy,
4. Stanisław Grabiański - sadownik z Komorowa,
5. Joanna Kacpura - Kierownik GOPS,
6. Bożenna Bębenek - Kierownik GBP
7. Jerzy Sówka - Prezes PUKiR w Ostrowi Maz.,
8. Eugeniusz Augustyniak - Radca Prawny,
9. Sołtysi z terenu Gminy Ostrów Mazowiecka (lista obecności w załączeniu do protokółu).


Proponowany porządek Sesji:

1. Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu z Sesji Rady Gminy Nr XXIV/08 z dnia 27 listopada 2008 r.
2. Interpelacje i wnioski radnych.
3. Informacja z działalności Wójta.
4. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2008.
5. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na rok 2009.
6. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu określającego wysokość stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonym przez Gminę na 2009 rok.
7. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i wartości jednego punktu w złotych dla pracowników niektórych jednostek organizacyjnych Gminy Ostrów Mazowiecka.
8. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy i stałych Komisji na 2009 rok.
9. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009 rok.
10. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
11. Zapytania i wolne wnioski.
12. Zakończenie Sesji.


Punkt 1.
Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu Nr XXIV/08 z Sesji Rady Gminy z dnia 27 listopada 2008 r.

Otwarcia Sesji dokonał i obradom przewodniczył Tadeusz Jabłonka - Przewodniczący Rady Gminy, słowami: "Otwieram obrady XXV Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".

Następnie Przewodniczący Rady Gminy przywitał przybyłych na Sesję gości, Wójta Gminy, radnych i sołtysów.

Stwierdził quorum do prawomocnych obrad informując, że na 15 radnych w Sesji bierze udział 13 radnych.

Przewodniczący Rady poinformował następnie, że proponowany porządek obrad został przesłany radnym wraz z zawiadomieniem o sesji (zawiadomienie w załączeniu do protokółu).

Wójt wyjaśnił, że po wysłaniu materiałów do radnych pojawiły się nowe okoliczności, które skutkują wnioskiem o wprowadzenie do porządku obrad dwóch nowych punktów:

- punktu 5 w brzmieniu :
„ 5. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka, które w 2008 roku nie wygasają z upływem roku budżetowego."
Uchwała ta wynika z konieczności przesunięcia wykonania na przyszły rok, krótkiego 300 m odcinka drogi z Jasienicy w kierunku Smolech, gdyż występujący mróz uniemożliwia wykonanie tych prac w tym miesiącu;

- punktu 11 o treści:
„11. Zajęcie stanowiska przez Radę Gminy w sprawie postanowienia Starosty Ostrowskiego dotyczącego rozpatrzenia pisma z dnia 16.11.2008 r. Pana Zbigniewa Ciejko zamieszkałego Komorowo ul. Bociańskiego 46, dotyczącego uciążliwości hałasowej bazy transportowej firmy JACHO INTERNATIONAL s. j. A. i W. Dziurda w Ostrowi Mazowieckiej."
Propozycja wprowadzenia tego punktu związana jest z odpowiedzią, która wpłynęła ze Starostwa w sprawie pisma Pana Zbigniewa Ciejko.

Rada Gminy przyjęła jednogłośnie zaproponowane poprawki, przy 13 głosach za ich przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

Radni nie zgłosili innych wniosków do proponowanego porządku obrad.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał porządek obrad wraz z przyjętymi poprawkami, który następnie Rada Gminy przyjęła jednogłośnie, przy 13 głosach za, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

Przyjęty przez Radę Gminy porządek XXV Sesji Rady Gminy:

1. Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu z Sesji Rady Gminy Nr XXIV/08 z dnia 27 listopada 2008 r.
2. Interpelacje i wnioski radnych.
3. Informacja z działalności Wójta.
4. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2008.
5. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka, które w 2008 roku nie wygasają z upływem roku budżetowego.
6. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na rok 2009.
7. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu określającego wysokość stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonym przez Gminę na 2009 rok.
8. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i wartości jednego punktu w złotych dla pracowników niektórych jednostek organizacyjnych Gminy Ostrów Mazowiecka.
9. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy i stałych Komisji na 2009 rok.
10. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009 rok.
11. Zajęcie stanowiska przez Radę Gminy w sprawie postanowienia Starosty Ostrowskiego dotyczącego rozpatrzenia pisma z dnia 16.11.2008 r. Pana Zbigniewa Ciejko zamieszkałego Komorowo ul. Bociańskiego 46, dotyczącego uciążliwości hałasowej bazy transportowej firmy JACHO INTERNATIONAL s. j. A. i W. Dziurda w Ostrowi Mazowieckiej.
12. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
13. Zapytania i wolne wnioski.
14. Zakończenie Sesji.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z ostatniej sesji, znajduje się u protokolanta, można się z nim jeszcze zapoznać, a głosowanie nad jego przyjęciem odbędzie się w przedostatnim punkcie porządku obrad.


Punkt 2.
Interpelacje i wnioski radnych.

Radni nie zgłosili żadnych interpelacji ani wniosków.


Punkt 3.
Informacja z działalności Wójta Gminy.

Wójt przedstawił informację z wykonania najważniejszych zadań za okres od 25 listopada 2008 r. do 30 grudnia 2008 r. ( informacja w załączeniu do protokółu ).


( Na Sesję przybyła radna Teresa Stankiewicz.
Na ogólną liczbę 15 radnych obecnych jest 14).


Punkt 4.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2008 rok.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił radnego Mariana Kacprzaka - Przewodniczącego wspólnego posiedzenia wszystkich stałych Komisji Rady Gminy, które odbyło się w dniu 29 grudnia 2008 r., o przedstawienie opinii poszczególnych komisji dotyczących projektów uchwał przygotowanych na dzisiejszą sesję. Pan Marian Kacprzak poinformował, że projekt budżetu na 2009 rok i wszystkie pozostałe projekty uchwał zostały przez wszystkie komisje zaopiniowane pozytywnie.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2008 rok.

Radni nie zgłosili żadnych pytań i uwag do przedstawionego projektu uchwały, wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XXV/180/08 w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2008 rok, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).

 

Punkt 5.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka, które w 2008 roku nie wygasają z upływem roku budżetowego.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka, które w 2008 roku nie wygasają z upływem roku budżetowego.

Wójt wyjaśnił, że Rada Gminy musi podjąć uchwałę o nie wygasających wydatkach aby inwestycje nią objęte mogłyby być szybko zrealizowane. W przeciwnym wypadku wydatek ten nie jest wykonywany, pieniądze przeznaczone na ten cel wchodzą w nadwyżkę i mogą być dopiero uruchomione po przyjęciu sprawozdania z wykonania budżetu za miniony rok. Wójt następnie poinformował, że inwestycja w Jasienicy była robiona w dwóch etapach. Na pierwszy główny etap była pełna dokumentacja, natomiast na odcinek 300 m dokumentacja była uzupełniana i pozwolenia na budowę tej części drogi otrzymaliśmy w późniejszym terminie. Wykonawca wczoraj poinformował, że ze względów pogodowych w chwili obecnej nie może kontynuować budowy drogi. W nowym roku, jak tylko warunki atmosferyczne będą sprzyjające, inwestycja ta zostanie w pierwszej kolejności zakończona.

Radni nie zgłosili żadnych pytań i uwag do przedstawionego projektu uchwały, wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XXV/186/08 w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetu Gminy Ostrów Mazowiecka, które w 2008 roku nie wygasają z upływem roku budżetowego, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).


Punkt 6.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na rok 2009.

Wójt, z wykorzystaniem komputerowej prezentacji multimedialnej, przedstawił projekt budżetu na 2009 rok. Podkreślił, że w historii naszej Gminy nie było budżetu tak bardzo nastawionego na inwestycje. Budżet tegoroczny można nazwać proinwestycyjnym, gdyż na inwestycje było przeznaczone 8 mln zł, zaś na przyszły rok jest zaplanowane na inwestycje ponad 12 mln zł, tj. 34% całego budżetu Gminy. W poprzednich latach na inwestycje wydatkowano rocznie od 3 do 3,5 mln zł.

Wójt omówił kolejno:
- planowane dochody Gminy i ich strukturę informując, że dochody budżetu Gminy w przyszłym roku zaplanowano w wysokości ponad 29 mln zł;
- planowane wydatki Gminy i ich strukturę. Ogółem wydatki zaplanowano w wysokości ponad 37,6 mln zł. W budżecie nie ujęto dotacji unijnych, gdyż na dzień dzisiejszy nie ma żadnych promes.
Wójt poinformował, że planowany dług Gminy wynosi 48%, przy dopuszczalnym - 60%. W przypadku, gdy otrzymamy środki unijne, to dług ten będzie mniejszy. Wniosek na budowę kanalizacji w Komorowie przeszedł dotychczasowe etapy weryfikacji, jako jeden z czterech w województwie mazowieckim.

Następnie Wójt przedstawił poszczególne inwestycje zaplanowane do wykonania w 2009 roku.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na rok 2009.

Radni nie wnieśli żadnych pytań ani uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XXV/181/08 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na rok 2009, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).

Wójt podziękował Radzie Gminy za pełne poparcie budżetu i jednogłośne jego przyjęcie i poprosił o pomoc w jego realizacji.


Punkt 7.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu określającego wysokość stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonym przez Gminę na 2009 rok.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu określającego wysokość stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonym przez Gminę na 2009 rok.

Radni nie wnieśli żadnych uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.
Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XXV/182/08 w sprawie uchwalenia Regulaminu określającego wysokość stawek dodatków oraz szczegółowych warunków ich przyznawania, sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonym przez Gminę na 2009 rok, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).


Punkt 8.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i wartości jednego punktu w złotych dla pracowników niektórych jednostek organizacyjnych Gminy Ostrów Mazowiecka.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i wartości jednego punktu w złotych dla pracowników niektórych jednostek organizacyjnych Gminy Ostrów Mazowiecka.

Radni nie wnieśli żadnych uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XXV/183/08 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i wartości jednego punktu w złotych dla pracowników niektórych jednostek organizacyjnych Gminy Ostrów Mazowiecka, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).


Punkt 9.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy i stałych Komisji na 2009 rok

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy i stałych Komisji na 2009 rok

Radni nie wnieśli żadnych uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XXV/184/08 w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy i stałych Komisji na 2009 rok, przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu)
Punkt 10.
Podjęcie uchwały w uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009 rok.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009 rok.

Radni nie zgłosili żadnych uwag ani pytań do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XXV/185/08 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2009 rok przy 14 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).


Punkt 11.
Zajęcie stanowiska przez Radę Gminy w sprawie postanowienia Starosty Ostrowskiego dotyczącego rozpatrzenia pisma z dnia 16.11.2008 r. Pana Zbigniewa Ciejko zamieszkałego Komorowo ul. Bociańskiego 46, dotyczącego uciążliwości hałasowej bazy transportowej firmy JACHO INTERNATIONAL s. j. A. i W. Dziurda w Ostrowi Mazowieckiej.

Przewodniczący Rady Gminy wyjaśnił, że na ostatniej sesji Rada, po zapoznaniu się z pismami Pana Zbigniewa Ciejko, postanowiła skierować je do rozpatrzenia według kompetencji do Wójta oraz do Starosty Ostrowskiego.
Następnie odczytał Postanowienie Nr RG-0711/2/08 z dnia 03.12.2008 r., które zostało skierowane z Rady Gminy do Wójta, Starosty Ostrowskiego i Pana Zbigniewa Ciejko (postanowienie w załączeniu do protokółu).

W ślad za tym Postanowieniem, Przewodniczący Rady przedstawił odpowiedź Wójta Nr R-6414-23/08 z dnia 04.12.2008 r. na pisma Pana Zbigniewa Ciejko z dnia 16 i 19 listopada 2008 r. (pismo Wójta w załączeniu do protokółu).

Przewodniczący Rady poinformował, że wpłynęła również odpowiedź Starosty Ostrowskiego w formie Postanowienia Nr RLO.7644-7-2/07 z dnia 10.12.2008 r., które następnie odczytał (postanowienie Starosty w załączeniu do protokółu).
Odnosząc się do tego pisma Przewodniczący Rady stwierdził, że Starostwo nie udzieliło żadnej odpowiedzi w sprawach będących w jego gestii tj. w sprawach dotyczących hałasu i zwróciło Radzie Gminy pisma Pana Zbigniewa Ciejko. W związku z tym Przewodniczący Rady zaproponował, by ponownie wystąpić do Starostwa Ostrowskiego z prośbą o przekazanie wyników badań hałasu oraz wszystkich innych informacji dotyczących hałasu emitowanego z bazy transportowej A. i W. Dziurda w Komorowie oraz zaprosić na posiedzenie komisji przedstawiciela Starostwa, który tą sprawą się bezpośrednio zajmuje.

Wójt wyjaśnił, że sprawą Pana Zbigniewa Ciejko, jego skarg i pism zajmuje się blisko dwa lata. Równolegle sprawą tą zajmuje się Urząd Powiatowy, dlatego może dziwić ich odpowiedź, tak jakby o sprawie nic nie wiedzieli. Wójt w pełni poparł propozycję Przewodniczącego Rady.

Wobec braku innych propozycji i głosów w dyskusji Przewodniczący Rady poddał swoją propozycję pod głosowanie.

Rada Gminy jednogłośnie, przy 14 głosach za i braku głosów przeciwnych i wstrzymujących się przyjęła propozycję Przewodniczącego Rady.


Punkt 12.
Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.

Radni nie zgłosili żadnych interpelacji ani wniosków.


Punkt 13.
Zapytania i wolne wnioski.

Przewodniczący Rady Tadeusz Jabłonka podał informacyjnie, że dzisiaj otrzymał wiadomość, że prawdopodobnie od 1 lutego 2009 r. ma być zlikwidowany jedyny kurs autobusu PKS, który jadąc z Zręb Kościelnych do Ostrowi zajeżdża do Nieskórza PGR i zabiera młodzież dojeżdżającą do szkół średnich. W samym Nieskórzu wsiada kilkanaście osób. W przypadku gdyby ta informacja się potwierdziła, będzie prosił Wójta o pomoc i interwencję.

Przewodniczący Rady Tadeusz Jabłonka odczytał pisma, które wpłynęły do Rady Gminy od mieszkańców ul. Torowej do Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka z dnia 15.05. i 8.12.2008 r. (przesłane do wiadomości Radzie Gminy) dotyczące zalewania posesji, ich odwodnienia oraz wykonania nawierzchni bitumicznej. Dodał, że sprawa dotyczy terenu na granicy Miasta i naszej Gminy wzdłuż torów kolejowych.

Wójt w uzupełnieniu informacji przedstawionych w w/w pismach wyjaśnił, że wcześniej pod nasypem kolejowym był przepust, który umożliwiał odpływ wody, gromadzącej się z jednej strony torów. Przy pracach torowych prowadzonych kilka lat temu przepust został zlikwidowany. Ponadto sytuację na tym terenie prawdopodobnie pogorszyła budowa obwodnicy. Sprawa konieczności ponownego wykonania przepustu była zgłaszana do władz miasta 3 - 4 lata temu. W ostatnim czasie zlecenie zrobienia tego przepustu pod torami otrzymało Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych i Rolniczych w Ostrowi Mazowieckiej i prace te zostały już wykonane.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował zebranych, że wpłynęły życzenia świąteczne i noworoczne: z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, z Urzędu Gminy w Zarębach Kościelnych, ze Starostwa Powiatowego w Ostrowi Mazowieckiej. Odczytał zaproszenie na ślub Sołtysa Nowej Grabownicy Pana Jerzego Szydlika z Panią Teresą Pietkiewicz.

Pan Stanisław Grabiański - sadownik i były radny naszej Gminy przedstawił informację na temat biologicznych preparatów produkcji japońskiej na bazie efektywnych mikroorganizmów, które mogą być stosowane w sadownictwie, uprawach polowych i hodowli. Są bezpieczne dla człowieka i zwierząt, mogą być stosowane w rolnictwie ekologicznym. Zwiększają wydajność produkcji roślinnej i zwierzęcej, mogą zastępować nawozy sztuczne i są od nich o wiele tańsze. Pan Stanisław Grabiański poinformował, że więcej na ten temat można znaleźć w internecie na stronie www.emgreen.pl .

Wójt zaproponował Panu Stanisławowi Grabiańskiemu, by informacje o tych preparatach i ich działaniu przedstawił w Biuletynie naszej Gminy.

Sołtys wsi Sulęcin Kolonia Mirosław Żach zgłosił sprawę złego oznakowania skrzyżowania drogi Ostrów Mazowiecka - Łomża z drogą do Sulęcina Kolonii. Nie oświetlona wysepka grozi wypadkiem, Ponadto poinformował, że znaki drogowe z nazwą miejscowości stoją nie w tych miejscach co powinny.
Zwrócił się również z pytaniami do Wójta:
- kiedy będzie postawiona, zniszczona podczas prac drogowych, wiata przystankowa w miejscowości Sulęcin Kolonia?;
- kiedy będzie zrobiona droga przez wieś Sulęcin Kolonia w kierunku do Jeleni?

Wiceprzewodniczący Rady Gminy Tadeusz Baranowski podziękował Wójtowi i Wysokiej Radzie za ujęcie w planach wykonanych w tym roku przydomowych oczyszczalni ścieków w Jasienicy.

Sołtys wsi Nieskórz Krzysztof Kańkowski zgłosił wniosek o zainstalowanie kilku lamp w Nieskórzu - Nitkowcu w pobliżu przystanku autobusowego.

Sołtys wsi Nowe Lubiejewo Czesława Dulkowska zgłosiła sprawę częstych przejazdów w ostatnim czasie po nowo wybudowanej drodze Podborze - Nowe Lubiejewo ciężarówek ze żwirem, o tonażu znacznie przekraczającym ciężar dopuszczalny na tej drodze.
Sołtys wsi Guty Bujno Marek Gutowski podziękował w imieniu mieszkańców wsi Wójtowi i Prezesowi PUKiR za wyremontowaną drogę żwirową z Prosienicy do Gut Bujno.

Sołtys wsi Nagoszewo Marian Grabowski podziękował w imieniu mieszkańców Wójtowi i Radzie Gminy za decyzje związane z utworzeniem świetlicy wiejskiej w Nagoszewie

Radny Marek Laskowski podziękował Wójtowi za zlecenie wykonania utwardzenia drogi łączącej miejscowość Jelenie z Jelonkami.

Sołtys wsi Sielc Józef Jaworski złożył podziękowania w imieniu mieszkańców na ręce Wójta za wykonany nowy odcinek drogi w Sielcu.

Sołtys wsi Popielarnia Mirosław Szyszkowski złożył podziękowania za nowo wybudowaną drogę w Popielarni. Zgłosił jednocześnie brak znaków drogowych ostrzegających przed ostrymi zakrętami.

Wójt ustosunkowując się do wypowiedzi podziękował za tak szeroki oddźwięk i zauważenie inwestycji, które zostały w ostatnim czasie wykonane i za złożone podziękowania. Podkreślił, że w tym roku zostały wybudowane 164 przydomowe oczyszczalnie ścieków na różnych glebach, które w pełni się sprawdziły. Dalsze etapy tej inwestycji będą realizowane w kolejnych latach.

Odpowiadając na sprawy zgłoszone przez Sołtysa Mirosława Żacha poinformował, że:
- wystąpi w sprawie złego oznakowania skrzyżowania dróg w Sulęcinie Kolonii i ustawienia tablic miejscowości do Dyrektora Bogumiła Feduniewicza z Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Rejon Ostrołęka;
- podczas modernizacji drogi wojewódzkiej została usunięta wiata przystankowa. W tym samym miejscu miała być postawiona nowa, jednak Dyrektor Feduniewicz nie uwzględnił, że wiata dotychczas tam była i wymaga od gminy zachowania pełnej procedury dokumentacyjnej, jak dla nowo budowanej wiaty. Na dzień dzisiejszy jest już pełna dokumentacja i po uzyskaniu pozytywnej opinii MZDW wiata w 2009 r. będzie postawiona;
- wykonanie odcinka drogi w Sulęcinie Kolonii w kierunku Jeleni zależy od Gminy Lubotyń, gdyż ta droga leży na jej terenie. Jest wstępne porozumienie. Nasza Gmina w zamian ma zrobić drogę z Pałapusa do Grądzik, z której korzystają głównie mieszkańcy sąsiedniej Gminy, a droga leży na naszym terenie.

Wójt odnosząc się do informacji Pani Sołtys z Nowego Lubiejewa poinformował, że w sprawie przejazdów ciężarówek przekraczających dopuszczalny tonaż, wystąpi do Policji o wzmożone kontrole na tej drodze.
Sołtys wsi Guty Bujno Marek Gutowski zwrócił się z prośbą do Wójta, aby ze względu na fakt, iż w sąsiednich wioskach zostały wykonane przydomowe oczyszczalnie, w najbliższej kolejności uwzględnić Guty Bujno, co umożliwi zakończenie tych prac w tym rejonie Gminy.

Wójt odpowiadając sołtysowi Markowi Gutowskiemu stwierdził, że jest przyjęty plan, by do roku 2011 wszystkie 604 przydomowe oczyszczalnie zrobić. Całą Gminę traktujemy jednakowo. Jednego roku nie jesteśmy w stanie zrobić wszystkich. Każdego roku, jeśli będą środki będzie robione po ok. 150 oczyszczalni.

Radna Grażyna Skiba złożyła podziękowania Wójtowi za budowę garażu dla OSP w Kozikach oraz wykonanie ogrodzenia szkoły i pokrycia dachu. Zwróciła się również z pytaniem w imieniu jednego z mieszkańców miejscowości Pólki - czy gmina pomaga finansowo prywatnym przedsiębiorcom rozpoczynającym działalność?

Wójt odpowiedział, że nasza Gmina, zgodnie z uchwałą podjętą na ostatniej Sesji pomaga przedsiębiorcom w formie zwolnienia z podatku. Natomiast gminy nie mogą przekazywać żadnych pieniędzy przedsiębiorcom. Pomoc finansową na rozpoczęcie działalności gospodarczej mogą natomiast osoby fizyczne uzyskać z Urzędu Pracy.

Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół Nr XXIV/08 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 27 listopada 2008 r., przy 14 głosach za jego przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.


Punkt 14.
Zakończenie Sesji.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że porządek obrad XXV Sesji Rady Gminy został wyczerpany.
Zamknął obrady słowami: „Zamykam obrady XXV Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Podziękował za udział w obradach zaproszonym gościom, radnym i sołtysom.

PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka
Protokółował:

INSP. DS.OBSŁUGI
RADY GMINY

Krzysztof Bożykowski

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 04 maja 2009 11:26
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Książek
Ilość wyświetleń: 740
04 maja 2009 11:26 (Małgorzata Książek) - Utworzenie dokumentu.