Protokoły z sesji

Protokół Nr X/04 Sesji Rady Gminy

P R O T O K Ó Ł Nr X/04
Z SESJI RADY GMINY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
odbytej w dniu 10 stycznia 2004 roku
w Urzędzie Gminy w Ostrowi Mazowieckiej
pod przewodnictwem Tadeusza Jabłonki -
Przewodniczącego Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej.



Sesję rozpoczęto o godz. 1000, a zakończono o godz. 1145.

Stan radnych Rady Gminy - 15.
Liczba radnych obecnych na Sesji - 14
(lista obecności w załączeniu do oryginału protokółu).


W Sesji udział wzięli :
1. Waldemar Brzostek - Wójt Gminy,
2. Marian Stankiewicz – Z-ca Wójta,
3. Małgorzata Konrad - Skarbnik Gminy,
4. Stanisława Brzostek - Sekretarz Gminy,
5. Eugeniusz Wojciech Augustyniak – Radca prawny,
6. Edward Urbanowski – Dyrektor Gminnego Zespołu ds. Oświaty,
7. Joanna Kacpura – Kierownik GOPS,
8. Bożenna Bębenek – Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej,
9. Zbigniew Kamiński - Radny Powiatu Ostrowskiego,
10. Andrzej Dębek – Kierownik Referatu Planowania Przestrz. i Ochrony Środ.,
11. Krystyna Siennicka – Kierownik Referatu Infrastruktury Gminnej,
12. Sołtysi z terenu Gminy Ostrów Maz. (lista obecności w załączeniu do oryginału protokółu).


Porządek Sesji:

1. Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu Nr IX/03 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 22 grudnia 2003 r.
2. Interpelacje i wnioski radnych.
3. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2004 rok.
4. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
5. Zapytania i wolne wnioski.
6. Zakończenie Sesji.


Punkt 1.
Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu Nr IX/03 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 22 grudnia 2004 r.

Otwarcia Sesji dokonał i obradom przewodniczył Tadeusz Jabłonka - Przewodniczący Rady Gminy, słowami: "Otwieram obrady X Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Przywitał przybyłych na Sesję gości, Wójta Gminy, radnych i sołtysów.
Stwierdził quorum do prawomocnych obrad informując, że na 15 radnych, w Sesji bierze udział 14 radnych.
Przewodniczący Rady poinformował następnie, że porządek obrad został przesłany radnym wraz z zawiadomieniem o sesji (zawiadomienie w załączeniu do protokółu).
Radni nie zgłosili uwag i wniosków do proponowanego porządku obrad.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z ostatniej sesji, znajduje się u protokolanta sesji, można się z nim jeszcze zapoznać, a głosowanie nad jego przyjęciem odbędzie się w przedostatnim punkcie porządku obrad.

Punkt 2.
Interpelacje i wnioski radnych.

Radni nie zgłosili żadnych wniosków i interpelacji.

Punkt 3.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2004 rok.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił Mariana Kacprzaka Przewodniczącego wspólnego posiedzenia stałych Komisji Rady Gminy o przedstawienie opinii poszczególnych komisji dotyczących projektu uchwały, przygotowanej na dzisiejszą sesję. Marian Kacprzak poinformował, że na wspólnym posiedzeniu komisji w dniu 8 stycznia 2004 r. projekt uchwały został przez wszystkie komisje zaopiniowany pozytywnie.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał uchwałę Nr 8/O/2004 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 8 stycznia 2004 roku w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy w Ostrowi Mazowieckiej projekcie budżetu Gminy na 2004 roku.
RIO w Warszawie wydała pozytywną opinię projektu budżetu.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy otworzył dyskusję nad budżetem. Poinformował, że w dyskusji mogą zabierać głos wszyscy chętni, zarówno radni jak i sołtysi.
Sołtys Bud Grudzi Marek Szczepański zauważył, że w budżecie Gminy na 2004 rok nie jest ujęte asfaltowanie drogi w Budach Gudziach mimo, że w planie budowy dróg bitumicznych była ta droga przewidziana do realizacji w bieżącym roku. Zapytał, w jakim terminie ta inwestycja będzie wykonana?

Wójt wyjaśnił, że w Budach Grudziach nie ma wodociągu. Budowana jest nowa stacja uzdatniania wody w Lubiejewie, do której mają być podłączone miejscowości: Komorowo, Lubiejewo Stare, Lubiejewo Nowe, Stok, Antoniewo, Zakrzewek, Budy Grudzie i Pałapus. Zrozumiałym, więc jest, że „wyrzucaniem pieniędzy w błoto” byłoby kładzenie asfaltu i „prucie” go w następnym roku przy okazji budowy wodociągu.
W Budach Grudziach planowane jest:
- w I kolejności wybudowanie wodociągu,
- w II kolejności modernizacja drogi.
Ponadto okazało się, że ta droga nie jest własnością Gminy, lecz w dużej części Nadleśnictwa. Dlatego też Wójt powiedział, że chce najpierw przygotować technicznie dokumentację, uzyskać potrzebne pozwolenia i dopiero wtedy umieszczać tę inwestycję w planach budżetowych.

Dyrektor Gminnego Zespołu ds. Oświaty Edward Urbanowski stwierdził, że należy zastanowić się nad robieniem drogi do miasta i stwarzaniem warunków do odejścia dzieci ze szkół gminnych do szkół miejskich, jak to ma miejsce w Ugniewie i Pałapusie. Zwrócił uwagę na to, że subwencja oświatowa na jedno dziecko wynosi obecnie ponad 4 tysiące złotych.

Sołtys Sulęcina Kolonii Danuta Leszczyńska poprosiła o wyjaśnienie jak długi odcinek drogi będzie robiony w Sulęcinie Kolonii.
Z-ca Wójta odpowiedział, że droga w Sulęcinie Kolonii będzie robiona do końca zabudowań tj. na odcinku 800 m.

Radny Andrzej Ponichtera zwrócił się z pytaniem czy wzrost deficytu budżetowego nie zagrozi budżetowi Gminy?

Przewodniczący Rady Gminy Tadeusz Jabłonka poprosił o przedstawienie informacji, której jeszcze nie znają sołtysi, o planach Gminy dot. gospodarki oświetleniem.

Wójt wyjaśnił, że kwestia zadłużenia to jest kwestia podstawowa, jeśli chodzi o funkcjonowanie Gminy. Gmina zadłużona wykonuje praktycznie tylko swoje obowiązki podstawowe, czyli utrzymuje oświatę, urząd gminy, gops. Taka gmina nie wykonuje wielu inwestycji. Natomiast gmina niezadłużona ma możliwość pozyskiwania środków z Unii Europejskiej i prowadzenia różnych inwestycji.
Wójt zacytował fragment uzasadnienia do budżetu „ Łączna kwota długu gminy w stosunku do zaplanowanych dochodów na 2004r. wynosi 23,2 % ( max. zadłużenie gminy może wynosić 60%), natomiast kwota spłat rat kredytów i pożyczek wraz z należnymi odsetkami stanowi 5,0% ( przy dopuszczalnych 15%)”. Następnie wyjaśnił, że przy przekroczeniu 60% zadłużenia rada gminy jest rozwiązywana, wójt odwołany i wprowadzany jest zarząd komisaryczny. Pod słowami „spłata rat” należy rozumieć koszty obsługi kredytu i pożyczek. Gmina ma do spłacenia dwa kredyty na kwotę 773 tys. zł i sześć pożyczek na kwotę 689 tys. zł (nie uwzględniając umorzenia).
Wójt stwierdził, że zadłużenie Gminy jest na poziomie minimalnym i nie ma zagrożenia, że przekroczy dopuszczalne wartości, a co za tym idzie Gmina będzie mogła korzystać z funduszy europejskich i zadłużać się pod konkretne fundusze unijne. Nie ma również zagrożenia, jeśli chodzi o płynność finansową naszej Gminy.

Następnie Wójt przedstawił plany Gminy dotyczące gospodarki oświetleniem. W związku ze zmianą przepisów od 1 stycznia br. Gmina będzie płacić za oświetlenie wszystkich dróg na terenie Gminy. Do tej pory gmina płaciła za świecenie tylko na drogach gminnych, natomiast na drogach powiatowych, wojewódzkich i krajowych Wojewoda zwracał koszty oświetlenia tych dróg. Gmina stoi przed dylematem: albo zwiększać, co roku pieniądze własne Gminy na oświetlenie, albo likwidować i wyłączać to oświetlenie, albo szukać oszczędności. Na dzień dzisiejszy została wykonana inwentaryzacja wszystkich lamp na terenie naszej Gminy. Jest obecnie 1378 punktów świetlnych, w tym 804 starego typu tj. energochłonne. Wójt stwierdził, że w miarę możliwości finansowych, planuje w całej Gminie jednorazową wymianę starych lamp na nowe energooszczędne, aby w ten sposób zmniejszyć wysokość opłat za energię elektryczną. Nowe lampy mają 75 Wat, mogą być instalowane, na co drugim słupie i jest wystarczająco jasno, stare lampy mają 125-150 Wat, świecą na każdym słupie i mimo to jest ciemno. W przypadku, gdy jednorazowa wymiana lamp będzie niemożliwa, to zostanie ona rozłożona na kilka etapów. Wymiana lamp w Jasienicy dała oszczędności 44 %.

Z-ca Wójta Marian Stankiewicz dodał, że przy okazji wymiany oświetlenia będzie dokonana wymiana i dostosowanie elementów pomiarowych. Mieszkańcy nie będą partycypować w kosztach tych wymian. Przy instalacji lamp będzie stosowana zasada, że powinna być dobrze oświetlona droga a nie zabudowania.
Zwrócił również uwagę, że na remonty dróg żwirowych przeznaczono w budżecie tego roku tylko 50.000 zł, dlatego zaapelował do radnych i sołtysów, aby zgłaszali tylko najpilniejsze potrzeby. Na odśnieżanie i akcję zimową w br. zaplanowano 60.000 zł na najpilniejsze prace. W przypadku łagodnej zimy zaoszczędzone pieniądze będą przeznaczone na inne prace drogowe.
Radna Maria Goca zwróciła się z pytaniem czy rolnicy dla siebie będą mogli zakupić zdemontowane sprawne stare lampy?
Przewodniczący Rady Gminy odpowiadając poinformował, że przy pracach modernizacyjnych będzie możliwość odkupienia tych lamp przez mieszkańców Gminy.

W związku z koniecznością spłaty długu, którego dopuścił się poprzedni konserwator Pan Terciak na rzecz Gospodarki Komunalnej w Ostrowi Mazowieckiej, Wójt zgłosił autopoprawkę do budżetu Gminy. Po rozprawach sądowych, po opłatach sądowych, odsetkach ten dług wynosi 128.373,42 zł. Aby Gmina mogła wystąpić do sądu przeciwko Panu Terciakowi musi wpłacić wpis. Wójt poinformował, że wczoraj otrzymał informację o wysokości kosztów tego wpisu, która wynosi 8.018,67 zł. Mogą również wystąpić inne koszty dodatkowe, dlatego też Wójt zaproponował wprowadzić zmianę do projektu budżetu polegającą na tym, by z rezerwy, która wynosi 100.000 zł przesunąć 10.000 zł na rozdział 75023 i utworzyć nowy paragraf 4610 – koszty postępowania sądowego celem opłaty sądowej za wniesienie sprawy przeciwko Panu Terciakowi. W przypadku, gdy Gmina wygra będzie egzekwować te pieniądze od Pana Tarciaka.

Przewodniczący Rady Gminy poddał wniosek Wójta Gminy dotyczący w/w autopoprawki pod głosowanie.

Rada Gminy przyjęła przedstawioną przez Wójta autopoprawkę jednogłośnie, przy 14 głosach za, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

Wójt na zakończenie dyskusji przybliżył najistotniejsze elementy proponowanego budżetu Gminy na 2004 rok. Dochody w 2004 r. planowane są w wysokości 16.580.592 zł, tj. 96,3% dochodów roku 2003. W ub. roku Gmina pozyskała dodatkowo ponad 1 mln zł z funduszy pozabudżetowych, głównie z Sapardu, z Urzędu Marszałkowskiego, z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu oraz od Wojewody. Jest szansa pozyskania dodatkowych funduszy również w br.
Wydatki planowane są na kwotę 17.847.691 zł, tj. 1,8% więcej niż w roku 2003. W tej kwocie przewidziane jest 1.900.000 zł kredytów i pożyczek. Wydatki przeznaczone są w 52,3 % budżetu na oświatę. Dla porównania, w Unii Europejskiej na oświatę przeznacza się ok. 30% budżetu na oświatę. Subwencji oświatowej nasza Gmina dostaje ok.7 mln zł, do której ponad 2 mln musimy dołożyć własnych pieniędzy. Wójt dodał, że mówi o tym nie dlatego, że przymierza się do likwidacji następnych szkół, bo jest od tego daleki, ale do szukania oszczędności w tych szkołach. Powołany jest zespół na czele z Panem Dyrektorem Edwardem Urbanowskim, który w ciągu najbliższych dwóch miesięcy ma poszukać z dyrektorami szkół pewnych oszczędności w tym systemie oświatowym, który mamy. Póki, co z Urzędu Gminy, od Wójta, czy od pracowników Urzędu nie wychodzi propozycja likwidacji szkół, wychodzi jedynie propozycja szukania oszczędności, z wyjątkiem likwidacji szkół.

Drugi poważny wydatek w budżecie naszej Gminy to są inwestycje, na które przeznaczono 21,5%. Budżet nasz, jeśli chodzi o inwestycje jest budżetem rozwojowym. Pozostałe wydatki stanowią ok. 26% i przeznaczone są na utrzymanie opieki społecznej, utrzymanie Urzędu Gminy, ochronę ppoż., ochronę zdrowia, sport, utrzymanie mienia gminnego.

Główne inwestycje oprócz dróg to:
- budowa stacji uzdatniania wody w Lubiejewie, która umożliwi odłączenie się od miasta i zasilanie w wodę z własnego ujęcia Komorowa, Lubiejewa Starego, Lubiejewa Nowego, Zakrzewka, Bud Grudzi i Pałapusa. Gdy to zostanie wykonane to nasza Gmina będzie w 100% zwodociągowana;
- budowa Gimnazjum w Nagoszewie wraz z halą sportową. Na dzień dzisiejszy Gmina ma na ten cel 450.000 zł pozabudżetowych z Urzędu Marszałkowskiego oraz 20.000 zł na wyposażenie w meble;
- dalsze modernizacje kotłowni węglowych w naszych szkołach w Nagoszewie i w Dybkach.
Wójt podał przykładowo, że przed modernizacją kotłowni w Szkole Podstawowej w Ugniewie roczne utrzymanie jej wynosiło 34.000 zł, a po modernizacji z węglowej na olejową – 23.000 zł.
Kończąc swoją wypowiedź, Wójt zwrócił się do Rady Gminy o przyjęcie budżetu Gminy na 2004 rok.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2004 rok.

Radni nie wnieśli więcej uwag do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr X/114/04 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2004 rok, przy 12 głosach za jej podjęciem, 2 głosach wstrzymujących się, głosów przeciwnych nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).

Punkt 4.
Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.

Radni nie zgłosili żadnych interpelacji i wniosków.
Punkt 5.
Zapytania i wolne wnioski.

W-ce Przewodniczący Rady Gminy – Tadeusz Baranowski zwrócił się z pytaniem dotyczącym poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu dróg w Prosienicy, gdzie miały miejsce wypadki drogowe, w tym wypadki ze skutkiem śmiertelnym.

Wójt wyjaśnił, że sprawy dot. drogi krajowej nr 8 monitował wielokrotnie do Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Warszawie, bądź to o zmianę oznakowania bądź innego rozwiązania przejść ulicznych przez tą drogę. Ostatnie pisma kierowane w tej sprawie dotyczyły zrobienia prawoskrętu w Dybkach, zrobienia lewoskrętu w Osuchowej. Wcześniejsze pisma dotyczyły skrzyżowania dróg w Podborzu i w Prosienicy, przy czym w Podborzu prace są już wykonane. Gmina otrzymała również odpowiedź z Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Warszawie, że planowana jest całkowita modernizacja tej drogi. Jest już wyłoniona firma, która będzie robiła dokumentację techniczną na zrobienie drogi ekspresowej dwupasmowej VIA BALTICA na odcinku od Wyszkowa do granic województwa mazowieckiego. Trudno dziś powiedzieć, czy prace, które z naszej Gminy zgłosiliśmy, będą wykonane przed modernizacją czy w trakcie modernizacji. Wójt zaznaczył, że zgłoszone wnioski są stopniowo realizowane, i tak w ciągu ostatnich lat wykonano: skrzyżowanie w Dybkach, przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu z drogami do Nagoszewki i Nagoszewa, lewo i prawoskręty na skrzyżowaniu w Podborzu. Należy przypuszczać, że również w Prosienicy niezbędne prace zostaną wykonane.
Wójt dodał jednocześnie, że po zrobieniu drogi ekspresowej nie z każdej wioski na tę drogę będzie można wjechać. Węzły komunikacyjne będą w Dybkach, Nagoszewie, prawdopodobnie w Podborzu oraz w Prosienicy. Wszystkie uwagi i propozycje dotyczące drogi ekspresowej można zgłaszać do Pana Andrzeja Dębka kierownika referatu Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska.

Sołtys Jerzy Szydlik zapytał czy na całej drodze w Nowej Grabownicy, czy tylko na jej części, będzie kładziona w tym roku nawierzchnia asfaltowa?

Wójt odpowiadając na pytanie poinformował zebranych, że inwestycja w Grabownicy była podzielona na 2 etapy: 1,2 km w 2004 r. i 1,3 km w 2005 r. W związku z tym, że w 1999 r., gdy Rada Gminy przyjmowała plan, nic nie było wiadomo o Sapardzie, nie można było przewidzieć tej formy dofinansowania inwestycji. Na 2004 r. zgłosiliśmy do Sapardu budowę całej drogi w Grabownicy, aby dostać większe dofinansowanie. Sapard dofinansowuje 50% inwestycji. Obecny rok jest ostatnim rokiem działalności Sapardu. Wójt stwierdził, że w przypadku, gdy droga w Grabownicy nie zostanie zakwalifikowana do dofinansowania z Sapardu, to droga ta będzie robiona dwuetapowo zgodnie z harmonogramem w 2004 i 2005 roku. W przypadku, gdy nasz wniosek przejdzie w Sapardzie to inwestycję tę będziemy robili całościowo w tym roku.

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił pismo kierowane do Rady Gminy od mieszkańców ul. Majdan w Komorowie w sprawie budowy drogi bitumicznej na ul. Majdan w Komorowie( pismo z dnia 2.01.2004r. w załączeniu do protokółu) i poprosił o odpowiedź Wójta Waldemara Brzostka.

Wójt wyjaśnił, że przyjęto w planie budowy dróg, że w 2001 r. zostanie zrobiony w Komorowie na ul. Świerkowej ok.2 km odcinek drogi między Komorowem a Lubiejewem. Połączenie to utworzy ciąg komunikacyjny, którym będą dowożone dzieci do gimnazjum. Przyjęty został również w planie w 1999r. do realizacji w 2005 r. odcinek 1,2 km na ul. Wodociąg w Komorowie. Po przygotowaniach technicznych okazało się, że ten odcinek 2 km na ul. Świerkowej nie do końca jest możliwy do wykonania, ponieważ jest konieczne przejście przez tory i droga miejscami jest za wąska a ponadto za ostatnimi zabudowaniami rosną potężne lipy. Po konsultacjach z mieszkańcami Rada Gminy przyjęła inne rozwiązanie. W/w 2 kilometrową inwestycję podzielono na dwie części:
- w I kolejności wykonano drogę na ul. Świerkowej,
- w II etapie zrobiono drogę na ul. Wodociąg.
Automatycznie ul. Wodociąg z 2005 roku przeszła do realizacji i została zrealizowana wcześniej. Na ten rok w Komorowie zostało do realizacji ok. 1 km drogi. Wójt wyjaśnił następnie, że w 2003 roku Rada Gminy na jego wniosek przyjęła do realizacji ul. Komorowo Majdan, aby inwestycję tą zgłosić do dofinansowania z Sapardu. Podczas przygotowywania wniosku okazało się, że droga ta jest w strefie zamkniętej wojskowej. Na planie zagospodarowania przestrzennego jest to tzw. biała plama. W większości jest to droga w zarządzie Wojskowej Agencji Mienia, częściowo w Rejonowym Zarządzie Infrastruktury Wojskowej, częściowo w PKP i Nadleśnictwie. Gmina wystąpiła do tych zarządów o wyrażenie zgody na użyczenie tego pasa drogi. Jest poważny problem w uzyskaniu takiej zgody od Wojskowej Agencji Mienia. Mimo iż już rok trwa wymiana dokumentacji, na dzień dzisiejszy nie ma żadnych ustaleń i uzgodnień. Żeby nie blokować środków budżetowych do czasu uzyskania pozwolenia na budowę, które można dopiero otrzymać po uzyskaniu zgody zarządców drogi na jej modernizację, w budżecie na rok 2004 droga ta się nie znalazła. Kończąc, Wójt dodał, że informację w tej sprawie przekazał delegacji mieszkańców Komorowa i zobowiązał się, że z chwilą otrzymania stosownych uzgodnień do tej sprawy powróci.

Radny Powiatu Ostrowskiego Zbigniew Kamiński zaapelował do radnych, sołtysów a przez nich do mieszkańców, aby wszystkie dzieci z terenu naszej Gminy chodziły do naszych gminnych szkół. Poinformował, że z obwodu Gimnazjum w Jasienicy aż 72 dzieci chodzi do szkół miejskich w Ostrowi Mazowieckiej. Patrząc od strony budżetu Gminy, jest to strata ok. 300.000 zł, które mogłaby Gmina otrzymać w ramach subwencji oświatowej. Zaznaczył, że warunki kształcenia w Jasienicy są lepsze niż w mieście: praca na jedną zmianę, dowozy dzieci dostosowane do zajęć szkolnych, bardzo dobre warunki lokalowe.

Zastępca Wójta Marian Stankiewicz poinformował zebranych o tym, że:
- w związku z powołaniem spółki usług komunalnych i rolniczych, która m.in. będzie zajmować się zaopatrzeniem w wodę i gospodarką odpadami, prawdopodobnie od 1 lutego br. będą chodzić pracownicy dotychczasowego konserwatora i pracownicy spółki, którzy będą spisywać stan liczników. Poprosił sołtysów, aby zwrócili mieszkańcom uwagę na dokładną kontrolę stanu liczników podczas przejmowania ich przez nową firmę;

- w sprawach związanych z odśnieżaniem należy zwracać się do osób koordynujących akcję odśnieżania tj. do Z-cy Wójta Mariana Stankiewicza i inspektora Zdzisława Brzostka. Dodał jednocześnie, że przetarg na odśnieżanie wygrały dwie firmy:
- firma Pana Zygmunta Szabłowskiego – na sprzęt ciężki typu: równiarka, spychacz gąsienicowy, ciężki pług z dmuchawą,
- SKR w Ostrowi Maz. – na sprzęt lekki i średni tj. pługi średnie, zgarniacze.

Wójt Waldemar Brzostek zwrócił się do radnego powiatowego Zbigniewa Kamińskiego o dopilnowanie sprawy modernizacji drogi z Turki do ul. Brokowskiej. W kontekście przygotowywania dokumentacji na wykonanie drogi ekspresowej przebiegającej przez naszą Gminę, mieszkańcy dużej części Gminy nie tylko nie wjadą do miasta, ale nie wjadą na drogę nr 8 traktorem czy innym sprzętem rolniczym. Nie wprowadzenie do planu przez Powiat Ostrowski w pierwszej kolejności w/w drogi pozbawi tamtą część Powiatu, i to nie tylko kilku miejscowości z naszej Gminy, możliwości wjazdu nie tyle do Ostrowi, ale w tę część województwa mazowieckiego. Wójt zaznaczył, że tylko samochodami ciężarowymi i osobowymi będzie można poruszać się na drodze ekspresowej. Zrobienie tej drogi jest koniecznością najbliższych kilku lat.

W uzupełnieniu wypowiedzi Wójta, radny Jan Zęgota dodał, że było pismo w tej sprawie od mieszkańców tamtej części Gminy skierowane do Rady Powiatu. Spytał radnego powiatowego Zbigniewa Kamińskiego, czy pismo to było odczytane na sesji Rady Powiatu?
Radny Zbigniew Kamiński odpowiedział, że nie przypomina sobie, by pismo to było na sesji przedstawione.

Zastępca Wójta Marian Stankiewicz zwrócił się do radnego powiatowego Zbigniewa Kamińskiego z pytaniem czy droga Nagoszewka - Dybki została ujęta do wykonania w budżecie Powiatu na 2004 rok?, czy też został złożony jedynie wniosek do Sapardu?
Radny Zbigniew Kamiński zobowiązał się wyjaśnić tę sprawę.

Przewodniczący Rady Gminy zaproponował radnym objazd ubiegłorocznych i tegorocznych inwestycji gminnych w części naszej Gminy od strony Warszawy w sobotę 31 stycznia br. Wyjazd spod Urzędu Gminy o godz. 1000. Innych propozycji nie zgłoszono.
Radni przyjęli przez aklamację przedstawioną propozycję.

Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół Nr IX/03 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 22 grudnia 2003 roku, przy 14 głosach za jego przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

Punkt 6.
Zakończenie Sesji.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że porządek obrad X Sesji Rady Gminy został wyczerpany.
Zamknął obrady słowami: „Zamykam obrady X Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Podziękował za udział w obradach radnym, sołtysom i zaproszonym gościom.


PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka

Protokółował:

KIEROWNIK
BIURA RADY

Krzysztof Bożykowski

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Książek
Ilość wyświetleń: 1173
12 marca 2008 23:05 (Małgorzata Książek) - Utworzenie dokumentu