Protokoły z sesji

Protokół Nr XXIV/05 Sesji Rady Gminy

Sesję rozpoczęto o godz. 10.00, a zakończono o godz. 10.30.

Stan radnych Rady Gminy - 15.
Liczba radnych obecnych na Sesji - 12 (od pkt 5 – 13 radnych)
(lista obecności w załączeniu do oryginału protokółu).

W Sesji udział wzięli :

1. Marian Stankiewicz – Z-ca Wójta,
2. Małgorzata Konrad - Skarbnik Gminy,
3. Stanisława Brzostek – Sekretarz Gminy,
4. Adam Jabłonka – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Kalinowie.

Porządek Sesji:

1. Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad i przyjęcie protokółu Nr XXIII/05 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 30 czerwca 2005 r.
2. Interpelacje i wnioski radnych.
3. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2005 rok.
4. Podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kalinowie.
5. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.
6. Zapytania i wolne wnioski.
7. Zakończenie Sesji.


Punkt 1.
Otwarcie Sesji, przyjęcie porządku obrad.
Otwarcia Sesji dokonał i obradom przewodniczył Tadeusz Jabłonka - Przewodniczący Rady Gminy, słowami: "Otwieram obrady XXIV Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Przywitał przybyłych na Sesję gości, Wójta Gminy, radnych.
Stwierdził quorum do prawomocnych obrad informując, że na 15 radnych, w Sesji bierze udział 12 radnych.
Przewodniczący Rady poinformował następnie, że porządek obrad został przekazany radnym wraz z zawiadomieniem o sesji (zawiadomienie w załączeniu do protokółu).

Radni nie zgłosili uwag i wniosków do proponowanego porządku obrad.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z ostatniej sesji, znajduje się u protokolanta sesji, można się z nim jeszcze zapoznać, a głosowanie nad jego przyjęciem odbędzie się w przedostatnim punkcie porządku obrad.


Punkt 2.
Interpelacje i wnioski radnych.

Radny Andrzej Ponichtera zgłosił wniosek, aby ustawić znak ograniczenia tonażu samochodów na ulicy Skały w Ugniewie, gdyż ciężkie samochody niszczą drogę.


Punkt 3.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2005 rok.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił Panią Skarbnik Małgorzatę Konrad o przedstawienie proponowanych zmian w budżecie Gminy.

Pani Skarbnik Gminy Małgorzata Konrad wyjaśniła Radzie, że tak szybki termin i konieczność proponowanych zmian podyktowane są wymaganiami, jakie stawia Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska. Gmina nie otrzyma pożyczki na SUW w Lubiejewie w takiej wysokości jak była pierwotnie planowana. Zmieniły się zasady udzielania pożyczek i nie na wszystkie elementy, na które dotychczas pożyczka przysługiwała, można ją uzyskać. W związku z powyższym pożyczka z obiecanej już w tamtym roku kwoty 1,7 mln zł została zmniejszona do kwoty 1,184 mln zł. Pożyczkę tą będzie można otrzymać w tym roku pod warunkiem, że kompletny wniosek będzie złożony do 5 września. Kompletny wniosek, tzn. z zabezpieczeniem środków w pełnej wysokości na zadanie inwestycyjne. W projekcie zmiany budżetu zmniejsza się środki ogółem o ok. 33 tys. zł, gdyż uwzględniono również fakt, że po przetargu koszt całego zadania jest niższy od planowanego.
Pani Skarbnik Gminy poinformowała zebranych, że proponowana w tym projekcie uchwały druga zmiana dotyczy kwoty 35 tys. zł na remont szkoły w Komorowie, której to sumy zabrakło do najniższej oferty przetargowej na tę inwestycję. Dodała jednocześnie, że rozstrzygnięto już przetarg na budowę drogi w Grabownicy w wyniku, którego koszt inwestycji jest mniejszy od planowanego. Powstałe oszczędności proponuje się przesunąć na remont szkoły w Komorowie.

W uzupełnieniu wypowiedzi Pani Skarbnik, Zastępca Wójta Marian Stankiewicz wyjaśnił, że cena oferty najkorzystniejszej była niższa od kosztorysu inwestorskiego, natomiast kwota zabezpieczona w budżecie w dniu przetargu może być niższa od najkorzystniejszej oferty. W przypadku, gdybyśmy w budżecie Gminy nie zwiększyli funduszy do wysokości kwoty przetargowej, to w takim przypadku musielibyśmy unieważnić przetarg.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2005 rok.

Radni nie zgłosili żadnych uwag ani pytań do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XXIV/209/05 w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2005 rok, przy 12 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).


Punkt 4.
Podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kalinowie.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał wspólny wniosek Rady Rodziców, Rady Pedagogicznej, Samorządu Uczniowskiego i Dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej w Kalinowie o nadanie szkole imienia Zesłańców Syberyjskich (wniosek w załączeniu do protokółu).
Pan Adam Jabłonka - Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej w Kalinowie w uzupełnieniu odczytanego wniosku dodał, że im więcej pracujemy nad tym imieniem szkoły, tym bardziej jesteśmy przekonani o trafności wyboru tej zbiorowej postaci patrona szkoły. Tym imieniem obejmujemy ludzi, którzy zostali zesłani na wschód zarówno podczas powstań polskich jak i tych, którzy byli wywiezieni w okresie II wojny światowej. Kończąc swoje wystąpienie Dyrektor Adam Jabłonka podziękował Radzie Gminy za podjęcie tej uchwały i zaprosił wszystkich zebranych na uroczystość 29 września 2005 r. w szkole w Kalinowie.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kalinowie.

Radni nie zgłosili żadnych uwag ani pytań do przedstawionego projektu uchwały. Wobec powyższego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad projektem w/w uchwały.

Rada Gminy podjęła uchwałę Nr XXIV/210/05 w sprawie nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kalinowie, przy 12 głosach za jej podjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było (uchwała w załączeniu do protokółu).




Punkt 5.
Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych.

Na Sesję Rady Gminy przybył trzynasty radny – Tadeusz Baranowski.

Odpowiedzi na wniosek radnego Andrzeja Ponichtery udzielił Zastępca Wójta Marian Stankiewicz informując, że znaki drogowe będą w najbliższym czasie uzupełniane i ta sprawa zgłoszona przez radnego będzie uwzględniona. Dodał jednocześnie uwagę ogólną, że jeśli chodzi o transport leśny, to nie można zabronić pojazdom wywożącym drewno z lasu przejazdu przez nasze gminne drogi, gdyż często są to jedyne drogi, które prowadzą do lasu. Zwrócił również uwagę na bardzo dobrą współpracę z Nadleśnictwem i uwzględnianie uwag by wyjazdy z lasu były w miejscach, gdzie jest twarde pobocze, bo uszkodzenia nawierzchni dróg mają najczęściej miejsce przy zjazdach i wyjazdach na drogi.


Punkt 6.
Zapytania i wolne wnioski.

Zastępca Wójta Marian Stankiewicz poinformował zebranych o gminnych dożynkach, które w tym roku odbędą się 18 września w Jasienicy i są organizowane wraz z parafią w Jasienicy. Rozpoczną się one tradycyjnie Mszą Świętą, po której będzie korowód wieńców dożynkowych a następnie występy. Atrakcją artystyczną będzie m.in. występ Krzysztofa Krawczyka. Kończąc wypowiedź Z-ca Wójta zaprosił wszystkich radnych na tę uroczystość.

Wiceprzewodniczący Rady Gminy Jerzy Mikołajczyk zaprosił wszystkich zebranych na Gminne Zawody Strażackie, które odbędą się 4 września o godz. 10 na stadionie w Lubiejewie.

Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół Nr XXIII/05 z Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 31 czerwca 2005r., przy 13 głosach za jego przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

Przewodniczący Rady Gminy przekazał wszystkim radnym „Sprawozdania z wykonania Budżetu Rady Gminy za I półrocze 2005 roku”.


Punkt 10.
Zakończenie Sesji.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że porządek obrad XXIV Sesji Rady Gminy został wyczerpany.



Zamknął obrady słowami: „Zamykam obrady XXIV Sesji Rady Gminy w Ostrowi Mazowieckiej".
Podziękował za udział w obradach radnym i zaproszonym gościom.


PRZEWODNICZĄCY
R A D Y G M I N Y

Tadeusz Jabłonka
Protokółował:

INSP. DS.OBSŁUGI
RADY GMINY

Krzysztof Bożykowski


Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Książek
Ilość wyświetleń: 1279
12 marca 2008 23:05 (Małgorzata Książek) - Utworzenie dokumentu